3547
Sök

T-5 motor.. Piggyback system hur bygger jag för mera NM?

1 062 Inlägg
14 oktober 2011
#41
eraezer skrev:
Ett exempel är allt man läser om vad folk gör med sina vevhusventilationer (inte bara i den här tråden).
Har ni själva funderat på varför den finns och vad har för uppgift?
.

De flesta tror nog bara att det har med emissionsregler att göra att vevhusventilationen är sluten. Tyvärr!
Håller med dig annars, många som tycker utan att ibland ha en aning om hur tekniken fungerar.


Det är HELT ok tycker jag att vara skeptisk till saker man inte har 100% koll på, bara man inte gör det med tonläget att man kan eller vet saker om ämnet i fråga.
Att ta allt med en nypa salt kan vara sunt ibland.

M.V.H.


46 Inlägg
16 november 2011
#42
OckeroVictor skrev:
Kolvarna och cylindrarna ska vara bra... De gjordes i vintras och passade bra:/ tror dock att oljefällan kan ha gett upp... Då blir det ju lite kaotiskt:/ men för att driva ämnet kring min motor vidare, Med fräst block och en översyn på cylindrar så räcker resten för en 500 hk? med v-power? Mvh

Stoppar in dina uppgifter: som jag hittad vid din bil:
Irx 550 turbo
Spm kolvar
Spm stakar
Enkelmasse svänghjul
Större ventiler
Portad topp
Quaifie diff
Civinco piggyback styrsystem
Siemens 630cc spridare
3" rostfritt avgasrör hela vägen
200cells race katt( metalisk )


Motorn har du tydligen haft isär redan, varför inte fixat vevhus fönster på en gång????
För övrigt behöver du byta original bränsleledningar, mina satte stopp vid ca 470hk i bänk inga räknade siffror.

Vem har portat toppen och hur är det gjort?
Vad har du för ventiler nu?

Utan problem skulle du få 500hk med bara bättre bränsleledningar om dina uppgifter stämmer.
Senast redigerat av Turbo-Fredde (16 november 2011)

Säger bara en sak VOLVO
www.pacmanracing.com

OSR CREW
146 Inlägg
16 november 2011
Trådstartare
#43
toppen är portad av en vänns vänn som pysslat med sånnt i många år och det ser kanon ut, ventilerna vet jag inte riktigt va de e för storlek på.. ja lämnade ifrån mig blocket förra året, men nu har jag tatt isär de själv, vevhuset ska åtgärdas i vinter, samt ska jag fixa 3" spjäll, och GLT kammar... just nu har jag blivigt arbetslös också, så får väll se, men bränsleledningar låter som en bra ide också smile

Livet är det som passerar när du håller på med annat.


Sök