3092
Sök

Ice Driving Institute får mitt hopp att resa upp!

Avstängd
114 Inlägg
19 januari 2014
Trådstartare
holy mother of Russia and Scottland...

på väg mot min lägenhet i luleå så såg jag 4 stycken bilar på OKQ8, men det var inte som andra skithögar omkring en, det var en BMW M3 E46, 2 stycken Porsche 997 GT3RS, och en Ford SVT Raptor.

jag var först avundsjuk på dem, men sen så samlade jag mod att prata med dem. såg på deras bilar hur dem lät, trimmade till max, störtbur, racingstolar, ändå hade den regnummer och alla 4:a körde omkring på gatorna utan att dem blev stämda!

jag såg på registreringsnumret, trodde att föraren var finländare, så jag snackade först svenska med han, han förstod det inte, så jag pratade engelska med han. jag gav han massor med komplimanger och gratulerade han för att han lyckades bygga tävlingsbilar som var faktiskt lagliga. Han log mot mig och tackade för sig.

senare då jag kom in i min lägenhet så kollade jag upp på internet efter att ha sett på sidan vad det stod: "Ice Driving Institute"

sen märkte jag från sidan att jag snackade med en fransman, en porsche champion förare. Minns inte riktigt hur han såg ut men bara litegrann, sökte mig fram och såg att han hette väl "Renaldo da Cunha"

allt mitt hopp reste upp genom taket! det ÄR ju möjligt att bygga lagliga tävlingsbilar, det är ingen snack om saken! jag har aldrig blivit så gladare inombords.

jag ska ta och bevisa hela sverige fel jag också och bygga mig, och bara leva paradiset som ingen annan orkar, vill, eller kan ta sig till.

jag ska nog minsann ge dem som tack för hjälpen med att spraka upp mitt hopp så ska jag försöka (utan att vara en troll) ge reklam på detta.

http://www.icedriving-institute.com/

sidan är på franska, men det finns en knapp där att trycka på om du vill ha engelskt version av sidan.

bromsar? vem fan behöver dem?

Rumpmas
3 860 Inlägg
1 412 Inlägg
19 januari 2014
oscar600 skrev:
jag ska ta och bevisa hela sverige fel jag också och bygga mig, och bara leva paradiset som ingen annan orkar, vill, eller kan ta sig till.

Du borde verkligen sluta att knarka.

Avstängd
114 Inlägg
19 januari 2014
Trådstartare
Du borde verkligen sluta att knarka.

jag förstår att du tycker att jag är sjuk i huvudet. det e lugnt, alla svenskar tycker det bara för att någonting är ovanligt för dem.

Forummoderator
26 389 Inlägg
19 januari 2014
Ehm..har inte en "Porsche 997 GT3RS" sportstolar och bur från fabrik..?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Avstängd
114 Inlägg
19 januari 2014
Trådstartare
Mack skrev:

åh men BMW:n har inte sportstolar och bur från fabrik, dem är påskruvna från de franska killarna. samma med Forden.

Driver
2 111 Inlägg
19 januari 2014
Förstår ärligt talat inte vad du vill få ut av denna tråd, som inte någon annan av dina trådar i samma ämne redan har gett dig.

Ja du kan "bygga en frän bil".
Men regler är regler och dessa har du ju fått förklarade för dig ett antal gånger.
Med länkar till SFRO och hela köret.

Köp deras bok, läs den och bygg på du.

Bara för att någon med en häftig bil, inte blir stoppad av polis på gatan framför dina ögon, betyder inte att den är laglig.

Mvh Janken
Senast redigerat av Janken (19 januari 2014)

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"

Forummoderator
26 389 Inlägg
19 januari 2014
oscar600 skrev:
Mack skrev:

åh men BMW:n har inte sportstolar och bur från fabrik, dem är påskruvna från de franska killarna. samma med Forden.

För övrigt är det - med viss mån - tillåtet att byta stolar, och montera en bur..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Avstängd
114 Inlägg
19 januari 2014
Trådstartare
Janken skrev:
Förstår ärligt talat inte vad du vill få ut av denna tråd, som inte någon annan av dina trådar i samma ämne redan har gett dig.

Men regler är regler och dessa har du ju fått förklarade för dig ett antal gånger.

Bara för att någon med en häftig bil, inte blir stoppad av polis på gatan framför dina ögon, betyder inte att den är laglig.

Mvh Janken

wow... och jag som trodde jag var dum i huvudet.

jag frågade inget, jag bara delade med mig hur saker och ting kan få en människa's själ att ljusna upp. vi har ju en del tonåringar därute som vill begå självmord för att dem är olyckliga och folk trycker ner dem.

jag delar ut detta att även den mest deppade personen kan få sitt humör och hopp uppstigna "över taket".

3 354 Inlägg
19 januari 2014
oscar600 skrev:
Janken skrev:

Mvh Janken

jag frågade inget, jag bara delade med mig hur saker och ting kan få en människa's själ att ljusna upp. vi har ju en del tonåringar därute som vill begå självmord för att dem är olyckliga och folk trycker ner dem.

jag delar ut detta att även den mest deppade personen kan få sitt humör och hopp uppstigna "över taket".

Detta verkar mera som en blogg då

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra

5 089 Inlägg
19 januari 2014
Här delar man med sig saker.
http://www.garaget.org/blog.php

Och bara för att bilen åkte på vägen betyder inte att den är laglig....

\Lindgren

Driver
2 111 Inlägg
19 januari 2014
oscar600 skrev:
Janken skrev:

Mvh Janken

Moget.

Om du nu bara vill skriva blogginlägg så gav FLindgren dig ett väldigt bra tips.

Mvh Janken

And just a friendly reminder...!

Allmänna regler
1§ Sundhet och "netiketten"

Garagets målgrupp är personer över 18 år. Är du under 18 år bör du överväga att inte registrera dig.
-Var trevlig och respektera andras åsikter.
-Du får absolut inte skapa eller sprida uttalanden som är stötande eller ärekränkande.
-Det är inte tillåtet att provocera för provocerandets skull. Det kallas trolling och kommer att leda till avstängning.

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"

5 710 Inlägg
20 januari 2014
Tankar kan man dela med sig i bloggen, frågor ställer man på forumet.
Låser.

mvh jonTe/moderator

MVH Jonas
..............

Sök