2649
Sök

Enyaq "Gränsen för batteriskyddet har överskridits"

2 Inlägg
söndag 15:12
Trådstartare
#1
Hej!

Får ett meddelande varje dag när jag laddar min Skoda Enyaq, får som en pushnotis från skodaappen:

"Gränsen för Batteriskyddet har överskridits."

"För att fortsätta använda fjärrstyrning, inaktivera gränsen"

När jag klickat på notisen öppnas appen, men det finns liksom ingen info vad som är fel eller vad man ska göra?? Mycket förvirrande, för jag har ingen gräns.. Den laddar alltid till 100%.

Bugg i appen?

Mvh

2 Inlägg
för 2 timmar sedan
Trådstartare
#2
Hittade ett alternativ i appen som inaktiverar meddelande om under "Profil" / "Information" så finns meddelandeinställningar, där har jag nu bockat ur: "Batteriskydd. Meddela mig om olika sätt att öka batteriets livslängd.". Känns lite som man försökt gömma dessa inställningar.. Får se om det hjälper..

3 119 Inlägg
för 1 timme sedan
#3
Gurgelburner skrev:
Hittade ett alternativ i appen som inaktiverar meddelande om under "Profil" / "Information" så finns meddelandeinställningar, där har jag nu bockat ur: "Batteriskydd. Meddela mig om olika sätt att öka batteriets livslängd.". Känns lite som man försökt gömma dessa inställningar.. Får se om det hjälper..

Bilen gnäller för att den inte vill ladda till 100% varje gång? Verkar finns 5% inbyggt skydd men kanske vill bilen ha något mer i vardagen om det går att ställa in
Senast redigerat av viccoA (för 1 timme sedan)



Sök