3296
Sök

Blocket Värdering på bil med bud?

1 101 Inlägg
27 oktober 2008
Trådstartare
Hejsan, är ny på forumet å läste nyss reglerna så tyckte detta passade bäst i "allmänt"

Jå då till sak. Jag ska köpa min första bil Det lutar åt Calibra / Nissan 200
SÅ hittade jag denna bilen på blocket http://www.blocket.se/vi/18169746.htm?ca=15_s
Nu har jag ingen aning om hur jag ska värdera bilen? Vilket pris hade ni satt på bilen?
Hade tänkt att röra mig runt 30-50000 KR

Sedan tänkte jag fråga er om ni har några allmäna tips om just Nissan 200?

För / Nackdelar

// MVH Robin

Det omöjliga tar bara lite längre tid att utföra...
www.nogs.se
200a Projektet

Blyfot
829 Inlägg
27 oktober 2008
s13 har lite klena grejer i maskin. men 200sx är mycke roligare bil än opeln och mer bil för pengarna... men har du möjlighet så satsa på en s14

"bara en mor kan älska en sån son"

1 101 Inlägg
27 oktober 2008
Trådstartare
Jorå s14 har jag möjlighet att satsa på, dock inte hittat några intresanta än...

Men bilen som finns där på blocketannonsen jag lade ut är den inget du hade vågat satsa på?

Finns en till s13 som jag har spanat in ett tag nu http://www.blocket.se/vi/18692335.htm?ca=15_s
Men är lite orolig att den är lite "mycket" motormässigt för mig ifall något skulle rasa... hade blivit dyrt om grejorna börjar krångla?

Men varför hade s14 varit bättre tror du? // Robin

Det omöjliga tar bara lite längre tid att utföra...
www.nogs.se
200a Projektet

457 Inlägg
27 oktober 2008
Fråga han lite vad han hade tänkt för prisklass och vad dom senaste buden ligger på!

112 Inlägg
27 oktober 2008
200sx S13 har legat stadigt på samma prisnivå de senaste 5-6 åren. Grym bil med både turbo och bakhjulsdrift. Ett minus med den här bilen är att det är den första årsmodellen -89, den har bl.a. en annan (fulare) front och andra stolar än efterföljaren samt vissa motorkomponenter som inte fungerade optimalt som man rättade till på senare årsmodeller.
Annars är det här en typisk bil med många ägare där var och en har varit framme med skruvmejseln och pillat lite varstans. Men bilen ser ju fin ut för sin ålder och den har ju en del uppdateringar som alltid är roligt när man är 18. Skulle tippa att den säljs för 35-40'000:-

Bära eller Brista?!

Soubee
27 oktober 2008
Glöm inte bort att fråga om reg.nummer också så du kan kolla vad en ev. försäkring etc. kommer att kosta.

1 703 Inlägg
27 oktober 2008
"gamla" s13 är ju grymt mycket mer rock n roll i fronten än menlösa årsmod. 91->
Enda som skiljer 89-90orna från 91-> är utformningen av oljetrycksröret till turbon, vilket garanterat är bytt då turbosarna är bytta minst en gång, "barbapappastolar" i 89orna, samt en smula större frambromsar på 91->

Så stirra dig inte blind på årsmodellerna, köp den fräshaste.

Sök