Våga fråga datorsaker mm

twin_cam Smålänning
20 november 2011 · 7 877 Inlägg

Har löst problemet verkar det som smile

Körde en annan kryptering så fungerade det.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
cheva_raggare
23 november 2011 · 534 Inlägg

varken google eller youtube funkar för mig sad
http://forumbilder.se/images/9c23201162655082d.jpg

Chevrolet Impala "Airride" (1963)
Mercedes s124 "Diesel" (1996)
Chevrolet impala "Cruiser" (1963)
gutfucker Norrlänning
24 november 2011 · 643 Inlägg

prova rensa cache och starta om datorn!?

Eller beskriva problemet bättre?tongue

cheva_raggare
25 november 2011 · 534 Inlägg

gutfucker skrev:
prova rensa cache och starta om datorn!?

Eller beskriva problemet bättre?tongue

ja de blir så när ja söker på google.se och det funkar inte på varken google chrome,explorer,mozilla,opera sad och har rensat webbläsarn samt virus sökt datorn

Chevrolet Impala "Airride" (1963)
Mercedes s124 "Diesel" (1996)
Chevrolet impala "Cruiser" (1963)
gutfucker Norrlänning
25 november 2011 · 643 Inlägg

prova inaktivera antivirus och eventuell brandvägg och se om det blir nån skillnad?

du bor inte i kina? wink

cheva_raggare
25 november 2011 · 534 Inlägg

bor i tidaholm sverige wink har provat det med hmm

Chevrolet Impala "Airride" (1963)
Mercedes s124 "Diesel" (1996)
Chevrolet impala "Cruiser" (1963)
gutfucker Norrlänning
26 november 2011 · 643 Inlägg

Kommer du inte in på de sidorna men funkar i övrigt så är det ju nån form av begränsning hos dig, radera cookies, temp filer osv osv, avinstallera skumma "bars" som brukar hänga på diverse program. kanske tom kolla hosts filen om nåt är skumt där..

Låter jävla skumt, kolla på en annan dator hemma hos dig, tvivlar dock på att din ISP har spärrat dem.

Jeqpe Nukelear Devize
26 november 2011 · 1 357 Inlägg

nu e min data jobbig igen! nu säger den att mitt windows är ogiltigt och ja måste skriva in en ny produktnyckel hmm sen försvinner skrivbordsbakgrundsbilden och blir svart?
sen står de såhär nere i högra hörnet av skrivbordet
http://i1193.photobucket.com/albums/aa347/youwhyrandomjeqpeexist/WINDOWSINTEKTA.jpg
HJÄLP! sen slutade mitt virusprogram funka också hade AVG :S

Lobster knife fight
LeafBox Lat Perfektionist
26 november 2011 · 6 359 Inlägg

Jeqpe skrev:
nu e min data jobbig igen! nu säger den att mitt windows är ogiltigt och ja måste skriva in en ny produktnyckel hmm sen försvinner skrivbordsbakgrundsbilden och blir svart?
sen står de såhär nere i högra hörnet av skrivbordet
http://i1193.photobucket.com/albums/aa3 … NTEKTA.jpg
HJÄLP! sen slutade mitt virusprogram funka också hade AVG :S

Att bakgrunden försvann och att Windows blir ogiltigt hänger ihop.
Till frågan, har du faktiskt ett äkta Windows?

Ja = Vill du hålla på böka med att ringa till Microsoft osv? <--|
Nej = Googla; "Windows loader", sen första länken.              |
                               ^                                                              |
                               |                                                               |
                               |-------------------------------------------Nej  ---- Ja = Ring kundsupport och förklara läget

Senast redigerat av LeafBox (26 november 2011)

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968
Audi Coupé Turbo "S1.5" (1990)
Mitsubishi Spacewagon "Driftbussen" (2004)
Jeqpe Nukelear Devize
26 november 2011 · 1 357 Inlägg

LeafBox skrev:

Jeqpe skrev:
nu e min data jobbig igen! nu säger den att mitt windows är ogiltigt och ja måste skriva in en ny produktnyckel hmm sen försvinner skrivbordsbakgrundsbilden och blir svart?
sen står de såhär nere i högra hörnet av skrivbordet
http://i1193.photobucket.com/albums/aa3 … NTEKTA.jpg
HJÄLP! sen slutade mitt virusprogram funka också hade AVG :S

Att bakgrunden försvann och att Windows blir ogiltigt hänger ihop.
Till frågan, har du faktiskt ett äkta Windows?

Ja = Vill du hålla på böka med att ringa till Microsoft osv? <--|
Nej = Googla; "Windows loader", sen första länken.              |
                               ^                                                              |
                               |                                                               |
                               |-------------------------------------------Nej  ---- Ja = Ring kundsupport och förklara läget

aa jo jag har ju äkta windows som följde med datan när ja köpte den men måste man ringa windows för de ? sen att mitt avg virusskydd sluta fungera kan de höra ihop? virus kanske?
tack för svaret btw smile

Lobster knife fight
gutfucker Norrlänning
26 november 2011 · 643 Inlägg

Att virusskyddet slutade "funka" lär kanske bero på att din nyckel har gått ut, bara att registrera så får du en ny (kostar inget)

cheva_raggare
26 november 2011 · 534 Inlägg

gutfucker skrev:
Kommer du inte in på de sidorna men funkar i övrigt så är det ju nån form av begränsning hos dig, radera cookies, temp filer osv osv, avinstallera skumma "bars" som brukar hänga på diverse program. kanske tom kolla hosts filen om nåt är skumt där..

Låter jävla skumt, kolla på en annan dator hemma hos dig, tvivlar dock på att din ISP har spärrat dem.

funkar på systers datorer samt på min mobil

Chevrolet Impala "Airride" (1963)
Chevrolet impala "Cruiser" (1963)
Mercedes s124 "Diesel" (1996)
Phaetoon
26 november 2011 · 8 156 Inlägg

cheva_raggare skrev:

gutfucker skrev:
prova rensa cache och starta om datorn!?

Eller beskriva problemet bättre?tongue

ja de blir så när ja söker på google.se och det funkar inte på varken google chrome,explorer,mozilla,opera sad och har rensat webbläsarn samt virus sökt datorn

Kolla in filen lmhost.sam som bör ligga i C:\Windows\system32\drivers\etc\
Om den innehåller en massa adresser så bör du installera lavasoft ad-aware eller spy bot search and destroy.

Det låter onekligen som om google och youtube har blivit kapat, kanske via en programvara som antivirusprogrammet inte hittar.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
Lindskog944
26 november 2011 · 146 Inlägg

Tja, Har problem med min dator, för ett tag sedan tog blixten nätagget, så bytte de och allt funkar bra, Förutom att datorn inte går att starta fören 2-3 timmar efter att den stängts av. Det ända som händer är att fläktarna snurrar till lite, några varv typ.

Väntar jag dock 2-3 timmar så startar den.

Varför är det såhär? Det är extremt störande...

LeafBox Lat Perfektionist
26 november 2011 · 6 359 Inlägg

Lindskog944 skrev:
Tja, Har problem med min dator, för ett tag sedan tog blixten nätagget, så bytte de och allt funkar bra, Förutom att datorn inte går att starta fören 2-3 timmar efter att den stängts av. Det ända som händer är att fläktarna snurrar till lite, några varv typ.

Väntar jag dock 2-3 timmar så startar den.

Varför är det såhär? Det är extremt störande...

Uteslutningsmetoden;

Nätagg - Bytt
Hårddiskar - Har inget med hur datorn startar upp att göra
Grafikkort/Andra kort - Samma sak här ^

Cpu - Borde inte ha ngt att göra med hur datorn startar, men kan ställa till det redan vid BIOS
Moderkort - Styr allt innan själva OS har kommigt igång, och antagligen här ditt problem ligger

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968
Audi Coupé Turbo "S1.5" (1990)
Mitsubishi Spacewagon "Driftbussen" (2004)
Lindskog944
26 november 2011 · 146 Inlägg

LeafBox skrev:

Lindskog944 skrev:
Tja, Har problem med min dator, för ett tag sedan tog blixten nätagget, så bytte de och allt funkar bra, Förutom att datorn inte går att starta fören 2-3 timmar efter att den stängts av. Det ända som händer är att fläktarna snurrar till lite, några varv typ.

Väntar jag dock 2-3 timmar så startar den.

Varför är det såhär? Det är extremt störande...

Uteslutningsmetoden;

Nätagg - Bytt
Hårddiskar - Har inget med hur datorn startar upp att göra
Grafikkort/Andra kort - Samma sak här ^

Cpu - Borde inte ha ngt att göra med hur datorn startar, men kan ställa till det redan vid BIOS
Moderkort - Styr allt innan själva OS har kommigt igång, och antagligen här ditt problem ligger

Alltså måste jag byta hela moderkortet? seegt... Aja tack iallafall smile

LeafBox Lat Perfektionist
26 november 2011 · 6 359 Inlägg

Lindskog944 skrev:

LeafBox skrev:

Lindskog944 skrev:
Tja, Har problem med min dator, för ett tag sedan tog blixten nätagget, så bytte de och allt funkar bra, Förutom att datorn inte går att starta fören 2-3 timmar efter att den stängts av. Det ända som händer är att fläktarna snurrar till lite, några varv typ.

Väntar jag dock 2-3 timmar så startar den.

Varför är det såhär? Det är extremt störande...

Uteslutningsmetoden;

Nätagg - Bytt
Hårddiskar - Har inget med hur datorn startar upp att göra
Grafikkort/Andra kort - Samma sak här ^

Cpu - Borde inte ha ngt att göra med hur datorn startar, men kan ställa till det redan vid BIOS
Moderkort - Styr allt innan själva OS har kommigt igång, och antagligen här ditt problem ligger

Alltså måste jag byta hela moderkortet? seegt... Aja tack iallafall smile

Jag kan ju självklart inte garantera ngt, men det är där jag skulle sätta mina pengar om jag måste iaf!

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968
Mitsubishi Spacewagon "Driftbussen" (2004)
Audi Coupé Turbo "S1.5" (1990)
gutfucker Norrlänning
27 november 2011 · 643 Inlägg

om fläktarna "hoppar igång" en liten sväng skulle jag kolla efter nån kortslutning. Självklart borde den inte funka felfritt i övrigt då den har startat, men låter ju skumt. Prova uppgradera BIOS kan ju också vara en ide.

Fimp3n Random
27 november 2011 · 480 Inlägg

Kan nog vara för klent nätagg med. Alt kortslutning nånstans som ovan skrev. Oftast grafikkortet vad jag har varit med om.

FreddeLi Studerande maskiningenjör
30 december 2011 · 1 903 Inlägg

tänkte använda ett nätaggregat från en dator till att driva en bilstereo. på nätagget finns följande information:
dc output
+12v 1 14A
+12V 2 15A

alltså 2 st 12volts utgångar. den ena klarar 14ampere och den andra 15ampere. 15ampere tycker jag är lite i minsta laget om man skulle vilja ha ett slutsteg. så jag undrar om man kan koppla ihop dessa två 12voltskablar och tillsammans belasta dem med 29A? det skulle ju räcka till ett litet slutsteg smile

MVH

Saab 9-5 2.0t "Biopower" (2000)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang