3005
Sök

När tror ni den första snön faller hos er? När brukar ni ha på era vinter däck?

4 133 Inlägg
30 september 2012
#61
siiimooon skrev:
-BASmannen- skrev:
Jag har ju köpt nya vinterdäck jag, så då kanske man lär lägga på dom innan snön kommer så man hinner "köra in" dubben lite? smile

Det kan vara bra! smile

Själv måste jag få tag i en uppsättning till 940in, har bara 14" dubbade och dom vill inte passa.. sad

14" passar bak på din 940. Det är fram som bromsoken är för stora.


Påstängd
1 197 Inlägg
30 september 2012
#62
zemet skrev:
siiimooon skrev:
-BASmannen- skrev:
Jag har ju köpt nya vinterdäck jag, så då kanske man lär lägga på dom innan snön kommer så man hinner "köra in" dubben lite? smile

Det kan vara bra! smile

Själv måste jag få tag i en uppsättning till 940in, har bara 14" dubbade och dom vill inte passa.. sad

14" passar bak på din 940. Det är fram som bromsoken är för stora.

Det vet jag, men jag vill ha likadana runtom!
Har några gamla 15" från 140 eller nåt som inte heller ville passa, dom tog också i oket..


Cadillac_The_King
1 oktober 2012
#63
Själv hoppas man på än solig vinter med 25 grader varmt utan snö för snön är skit o kallt

OUTLAW1
1 oktober 2012
#64
Chevrolet_v8 skrev:
Själv hoppas man på än solig vinter med 25 grader varmt utan snö för snön är skit o kallt

jaja i MIAMI ja....nu e det svedala vi snackar om här:-)

Min åkte på under helgen så nu rullar man fulldubbat...alltid gott att få öra in dubbdäcken innan snön kommer ...annrs flyger ju alla dubben av..

Cadillac_The_King
1 oktober 2012
#65
OUTLAW1 skrev:
Chevrolet_v8 skrev:
Själv hoppas man på än solig vinter med 25 grader varmt utan snö för snön är skit o kallt

jaja i MIAMI ja....nu e det svedala vi snackar om här:-)

Min åkte på under helgen så nu rullar man fulldubbat...alltid gott att få öra in dubbdäcken innan snön kommer ...annrs flyger ju alla dubben av..

Föra året hade vi sol på julafton riktigt nh

514 Inlägg
1 oktober 2012
#66
kompisen såg snöblandat regn så sent som igår, så jag gissar att snön börjar komma om några veckor max här uppe


1 436 Inlägg
1 oktober 2012
#67
Köper däck imorrn, borde sitta på bilen innan helgen.

Vad säger klubben, Hakka 5 med dubb eller Hakka 7 utan dubb?

/C

"Chaffisen tycker att det ser fränt ut. Man ska aldrig underskatta fränhetsfaktorn när man ser konstiga saker o beteenden i den här branschen. Tanken att nån kan köra i kroken finns inte i förarens sinnesvärld. Det är fränt. Det är det viktigaste."
-Åkare på facebook svarar på frågan varför en annan åkare kör trafikfarligt.

3 367 Inlägg
1 oktober 2012
Trådstartare
#68
Caffe skrev:
Köper däck imorrn, borde sitta på bilen innan helgen.

Vad säger klubben, Hakka 5 med dubb eller Hakka 7 utan dubb?

/C

Hade året runt däck på min gamla e34, kuhmo året runt däck, funka kanon. Nästa gång man ska köpa vinterdäck så blir det odubbat, samt bättre märke.


512 Inlägg
1 oktober 2012
#69
Caffe skrev:
Köper däck imorrn, borde sitta på bilen innan helgen.

Vad säger klubben, Hakka 5 med dubb eller Hakka 7 utan dubb?

/C

Hakka 5 MED dubb. Förstår inte vitsen att inte ha dubb på vintern.

Är som att inte ha nåt "stålblad" på skridskon(stavning) Totalt värdelöst.

Tycker bilar utan dubb borde ha en skylt fram på bilen så man vet att man ska akta sig extra mkt då dom e för nära.


3 367 Inlägg
1 oktober 2012
Trådstartare
#70
Specialraggarn skrev:
Caffe skrev:
Köper däck imorrn, borde sitta på bilen innan helgen.

Vad säger klubben, Hakka 5 med dubb eller Hakka 7 utan dubb?

/C

Hakka 5 MED dubb. Förstår inte vitsen att inte ha dubb på vintern.

Är som att inte ha nåt "stålblad" på skridskon(stavning) Totalt värdelöst.

Tycker bilar utan dubb borde ha en skylt fram på bilen så man vet att man ska akta sig extra mkt då dom e för nära.

Är det is så är det inte jätte bra med odubbat, men är det massa snö så är odubbat lika bra / bättre.


512 Inlägg
1 oktober 2012
#71
Low skrev:
Specialraggarn skrev:
Caffe skrev:
Köper däck imorrn, borde sitta på bilen innan helgen.

Vad säger klubben, Hakka 5 med dubb eller Hakka 7 utan dubb?

/C

Hakka 5 MED dubb. Förstår inte vitsen att inte ha dubb på vintern.

Är som att inte ha nåt "stålblad" på skridskon(stavning) Totalt värdelöst.

Tycker bilar utan dubb borde ha en skylt fram på bilen så man vet att man ska akta sig extra mkt då dom e för nära.

Är det is så är det inte jätte bra med odubbat, men är det massa snö så är odubbat lika bra / bättre.

Men vad är det som döjer sig under snön. Jo smält snö i form av IS wink


7 375 Inlägg
1 oktober 2012
#72
Low skrev:
Specialraggarn skrev:
Caffe skrev:
Köper däck imorrn, borde sitta på bilen innan helgen.

Vad säger klubben, Hakka 5 med dubb eller Hakka 7 utan dubb?

/C

Hakka 5 MED dubb. Förstår inte vitsen att inte ha dubb på vintern.

Är som att inte ha nåt "stålblad" på skridskon(stavning) Totalt värdelöst.

Tycker bilar utan dubb borde ha en skylt fram på bilen så man vet att man ska akta sig extra mkt då dom e för nära.

Är det is så är det inte jätte bra med odubbat, men är det massa snö så är odubbat lika bra / bättre.

joo men när isen kommer fram, OCH om det inte fanns dubbdäck som river i isen  så hade dubbfritt varit tot värdelöst wink


1 436 Inlägg
1 oktober 2012
#73
granadadr skrev:
Low skrev:
Specialraggarn skrev:

Hakka 5 MED dubb. Förstår inte vitsen att inte ha dubb på vintern.

Är som att inte ha nåt "stålblad" på skridskon(stavning) Totalt värdelöst.

Tycker bilar utan dubb borde ha en skylt fram på bilen så man vet att man ska akta sig extra mkt då dom e för nära.

Är det is så är det inte jätte bra med odubbat, men är det massa snö så är odubbat lika bra / bättre.

joo men när isen kommer fram, OCH om det inte fanns dubbdäck som river i isen  så hade dubbfritt varit tot värdelöst wink

Yey grabbar, tacka för svaren! Var inte meningen att kapa hela tråden. smile

"Chaffisen tycker att det ser fränt ut. Man ska aldrig underskatta fränhetsfaktorn när man ser konstiga saker o beteenden i den här branschen. Tanken att nån kan köra i kroken finns inte i förarens sinnesvärld. Det är fränt. Det är det viktigaste."
-Åkare på facebook svarar på frågan varför en annan åkare kör trafikfarligt.

Muttley
1 oktober 2012
#74
Bor i norra skåne, de kommer väl i mitten av november eller senare.  För 2 vintrar sen var första gånger jag haft snö på min födelsedag som jag minns och fyller år i början.
Men mina däck ligger redan på i mycket gott skick.  Jag kör med tyngd och goa sulor.

3 367 Inlägg
1 oktober 2012
Trådstartare
#75
Specialraggarn skrev:
Low skrev:
Specialraggarn skrev:

Hakka 5 MED dubb. Förstår inte vitsen att inte ha dubb på vintern.

Är som att inte ha nåt "stålblad" på skridskon(stavning) Totalt värdelöst.

Tycker bilar utan dubb borde ha en skylt fram på bilen så man vet att man ska akta sig extra mkt då dom e för nära.

Är det is så är det inte jätte bra med odubbat, men är det massa snö så är odubbat lika bra / bättre.

Men vad är det som döjer sig under snön. Jo smält snö i form av IS wink

Jo det förstår jag med... roll


Archmage of the entire universe
281 Inlägg
1 oktober 2012
#76
ser gärna att det började snöa redan igår så man kan börja skrapa in övertidspengarna på snöröjningen wink

detta är en signatur. det finns många olika, men detta är min.

____________________________________
1 340 Inlägg
2 oktober 2012
#77
Low skrev:
Specialraggarn skrev:
Caffe skrev:
Köper däck imorrn, borde sitta på bilen innan helgen.

Vad säger klubben, Hakka 5 med dubb eller Hakka 7 utan dubb?

/C

Hakka 5 MED dubb. Förstår inte vitsen att inte ha dubb på vintern.

Är som att inte ha nåt "stålblad" på skridskon(stavning) Totalt värdelöst.

Tycker bilar utan dubb borde ha en skylt fram på bilen så man vet att man ska akta sig extra mkt då dom e för nära.

Är det is så är det inte jätte bra med odubbat, men är det massa snö så är odubbat lika bra / bättre.

Kan inte hålla med
De odubbade jag har haft/sett har haft friktionsytor för att få grepp om isen, men de tar mycket större plats jämfört med dubb i förhållande till effektivitet och då blir de grövre mönstren lidande (de som är bra i lössnö t.ex.)

Sen skiljer det sig såklart mellan modeller och däcktillverkare smile

För Volvo i tiden
Trafikförordning (1998:1276) kap. 3
71 § I dimma och vid kraftig nederbörd får dimljus användas istället för halvljus.
Är det bara jag som inte ser dimman? :P

2 624 Inlägg
2 oktober 2012
#78
Köpte vinterfälgar igår med nokian hakka 5 dubbdäck på så dom åker nog på nångång slutet på november smile


1 722 Inlägg
2 oktober 2012
#79
Mina vinterdäck på redan tongue

<----- Gå o kolla på en av Sveriges finaste w123 o lägg en röst o några kommentarer

Mek
78 Inlägg
4 oktober 2012
#80
Satte på dom i måndags.

Audi A4 B7 tdi Quattro


Sök