3293
Sök

Min S40 får helt nytt utseende och lite till..

Så.. Nu är det bara de lilla extra som ska göras.. men det blir ju mer o mer man hittar på =)

163 522 Visningar
Uppdaterades senast 5 januari 2014
354 Inlägg
12 juni 2013
Trådstartare
CustomSS1 skrev:
Så det blir raka rör? big_smile eller monteras en dämpare längst bak?

hade velat ha raka rör men men det blir ljuddämpare 3 tum från simons på varje sida smile

354 Inlägg
12 juni 2013
Trådstartare
willegard skrev:
Vilket jobb ni/du lägger ned!

Kul att se!
Skall följas!

Mvh

Tack smile
Kul att du gillar det och följer detta smile

354 Inlägg
12 juni 2013
Trådstartare
granaten_740 skrev:
Så snyggt, så snyggt smile måste få se bilen när den startas upp för första gången smile

gissa om jag längtar smile ska startas upp ikväll eller imorgon för första gången med den nya motorn i smile

Kalaspuff
12 juni 2013
ingen kisse? tongue

354 Inlägg
14 juni 2013
Trådstartare
Framåt går det.. gubben min sliter som ett djur.. men vad grymt det kommer bli...

Liten bild mera kommer

IC På plats smile

Tack till Nisse på DO.88.se  för en ny IC  Som var riktigt fin...  Inga skador smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/165/164762/164762-74dd11d477b0b47ac3deb36df9ab61bc.jpg

smile

354 Inlägg
15 juni 2013
Trådstartare
Kalaspuff skrev:
ingen kisse? tongue

kisse?

354 Inlägg
15 juni 2013
Trådstartare
Garagemuppen skrev:
Blondizzz skrev:
Garagemuppen skrev:
Vilket projekt du har! Jag är väldigt imponerad över hur grundligt du/ni gör allting! Detta ska helt klart följas smile

Tack snälla för de fina kommentarerna.. och just att du nämnde "grundligt" tack det blir man glad över att höra..smile

och dessutom skojigt att du vill följa=)

Tack ännu en gång=)

Man måste ju få ge lite beröm till de som lägger ner tid på saker de gillar! wink

Tänkte att jag skulle fixa till min 242:a lite mer, men man är ju 19 år och lat... Måste se till att få tummen ur röven och göra något åt det tongue

när orken kommer då kommer du känna glädje av det och bygga nått grymt smile

det kommer smile

däcksparkare
1 046 Inlägg
15 juni 2013
Blondizzz skrev:
Kalaspuff skrev:
ingen kisse? tongue

kisse?

katalysator=kat=kisse wink

Motor utan turbo suger >.>

354 Inlägg
15 juni 2013
Trådstartare
Lilljegern skrev:
Blondizzz skrev:
Kalaspuff skrev:
ingen kisse? tongue

kisse?

katalysator=kat=kisse wink

klart det ja ska ha det smile sitter 100 c race katt smile

Maserati
483 Inlägg
15 juni 2013
Blondizzz skrev:
granaten_740 skrev:
Så snyggt, så snyggt smile måste få se bilen när den startas upp för första gången smile

gissa om jag längtar smile ska startas upp ikväll eller imorgon för första gången med den nya motorn i smile

Hoppas du filmar händelsen.

Jag älskar jordguppar !

762 Inlägg
15 juni 2013
Blondizzz skrev:
Garagemuppen skrev:
Blondizzz skrev:

Tack snälla för de fina kommentarerna.. och just att du nämnde "grundligt" tack det blir man glad över att höra..smile

och dessutom skojigt att du vill följa=)

Tack ännu en gång=)

Man måste ju få ge lite beröm till de som lägger ner tid på saker de gillar! wink

Tänkte att jag skulle fixa till min 242:a lite mer, men man är ju 19 år och lat... Måste se till att få tummen ur röven och göra något åt det tongue

det kommer smile

Jadå det tror jag smile Har gjort en del med den ändå, har gjort lite smått som att byta fjädrar och dämpare, fälgar, satt på extraktorrör, 2.5" avgas med 100 cells racekatt och bytt chip i den. Har även fixat till inredningen en del smile

354 Inlägg
15 juni 2013
Trådstartare
Garagemuppen skrev:
Blondizzz skrev:
Garagemuppen skrev:

det kommer smile

Jadå det tror jag smile Har gjort en del med den ändå, har gjort lite smått som att byta fjädrar och dämpare, fälgar, satt på extraktorrör, 2.5" avgas med 100 cells racekatt och bytt chip i den. Har även fixat till inredningen en del smile

se där ja smile Grymt ju
Det går ju framåt smile Man får bara ta det i den takt som man hinner/orkar smile

762 Inlägg
15 juni 2013
Blondizzz skrev:
Garagemuppen skrev:
Blondizzz skrev:

...

Jadå det tror jag smile ...

se där ja smile Grymt ju
Det går ju framåt smile Man får bara ta det i den takt som man hinner/orkar smile

Jadå det gör det, lite i alla fall. Men jag kommer inte att göra så mycket med bilen under sommaren, men den kommer att få en "ny" motor till vintern, känns lite dumt att ta isär en motor mitt i säsongen wink

Hur går det med din S40 då? smile

354 Inlägg
16 juni 2013
Trådstartare
Hemkommen från garaget...
Allt var färdigt för att starta han idag men så ville han inte vara med,, tändningen funkar.. alla lampor lyser och fläkten funkar,,

Bränslepumpen hörs ej.. Får ingen kontakt med Vida Dice med bilen alls...

Alla säkringar kollade...

Massa att leta efter imorgon,,

Någon som har nått bra förslag?

Tacksam för svar kram på er

Det är lättare att prata än att få något sagt.
735 Inlägg
20 juni 2013
Nu har jag läst igenom hela din projekttråd! Rackarns seriöst och grundligt jobb ni gör.

Jag tycker mig känna igen bilens gamla lack, med motiven på sidan, men kan inte komma på var och när jag har sett den. Hoppas jag får en chans att se den på någon träff/utställning under sommaren.
Lycka till nu med det sista som återstår och att ni hittar orsaken till varför den inte vill starta.

Forummoderator
10 576 Inlägg
21 juni 2013
Blondizzz skrev:

Att felsöka originalsystem är klurigt....

Blondizzz skrev:

Eftermarknadssprut underlättar när man håller på och fixar och trimmar hit och dit... betalar sig väääldigt fort smile

Blondizzz skrev:

Nu när du säger det skall jag nog fasen börja krama dem jag hjälper haha, snacka förvånad när det blir kram istället för handslag big_smile

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

354 Inlägg
21 juni 2013
Trådstartare
MrH skrev:
Nu har jag läst igenom hela din projekttråd! Rackarns seriöst och grundligt jobb ni gör.

Jag tycker mig känna igen bilens gamla lack, med motiven på sidan, men kan inte komma på var och när jag har sett den. Hoppas jag får en chans att se den på någon träff/utställning under sommaren.
Lycka till nu med det sista som återstår och att ni hittar orsaken till varför den inte vill starta.

Tack smile
Ja den har varit lite överallt=)

Ja vem vet vi kanske syns smile

354 Inlägg
21 juni 2013
Trådstartare
torpis skrev:
Blondizzz skrev:

Att felsöka originalsystem är klurigt....

Blondizzz skrev:

Eftermarknadssprut underlättar när man håller på och fixar och trimmar hit och dit... betalar sig väääldigt fort smile

Blondizzz skrev:

Nu när du säger det skall jag nog fasen börja krama dem jag hjälper haha, snacka förvånad när det blir kram istället för handslag big_smile

Tycker du ska testa absolut,, förvånande och uppskattande smile

354 Inlägg
21 juni 2013
Trådstartare
Ännu ett problem som håller på o gör mig galen,,.,madmadmad

Bromsarna.,. Allt e bra när man luftar.. Broms pedalen e som den ska med täningen på men så fort bilen startar så går den i bott.,,
Har bytt backventil.. huvudbromscylinder,, Kollat igen läckor.. Kollat på alla ok..Bytt abs enhet.. O samma problem kvarstår...madmadmad

Va fasen är det som är knas??

Det blir till att vara i garaget hela helgen tills man får hittat felet..

Som sagt nån som har tips så skriv gärna det uppskattas..

Och torpis Kram big_smile  ( till er alla )

Sök