2928
Sök

Batteriet urladdat.hur får man upp huven så jag kan ladda batteriet?

116 Inlägg
30 december 2012
Trådstartare
#21
JUSTer skrev:
finns "blåsbälgar" man sätter mellan dörr och kaross, sen handpumpar man lite och får upp en liten glipa, in med vajer elr dylikt och öppna me

var kan man hitta såna?

7 375 Inlägg
30 december 2012
#22
jo fasta laddare är guld värda wink har det på min bruksdiesel,, hade URKASST batteri,, men den laddades ju varje natt så skiten startade NÄSTAN alltid wink hehe,, nu har jag bytt batteri, vart jobbigt å vara orolig jämt wink


1 298 Inlägg
30 december 2012
#23
Har hört en myt om att man ska kunna strömsätta någon av polerna i släpvagnskontakten baktill och på så sätt kunna låsa upp bilen med fjärren och öppna huven. Förutsatt att man har dragkrok då. wink

För att vara klok måste man ha erfarenhet, och för att ha erfarenhet måste man ha gjort dumheter.

116 Inlägg
30 december 2012
Trådstartare
#24
tack för tipset men har ju ingen släpvagns kontakt

Foto/Bilnörd
1 541 Inlägg
30 december 2012
#25
Jag skulle försökt ladda via generatorns kablar.. borde gå komma åt underifrån.

Du får be någon stark polare lyfta försiktigt i skärmkanten så du får in domkraften under.

Turbo-konverterad miata. Busbil :) --> http://www.garaget.org/?car=247712

116 Inlägg
30 december 2012
Trådstartare
#26
sitter coilovers så den är riktigt stum

2 024 Inlägg
30 december 2012
#27
Provat att smörja låsen?

Svensk mästare Advanced Unlimited 2012 med min Citroën C5. Bygger om och avancerar till 2013
Samarbetspartners:
Ljudbyggaren, Carlenskogs, Nascom

116 Inlägg
30 december 2012
Trådstartare
#28
nyckeln snurar bara.så behovs nog inte smörjas

5 114 Inlägg
30 december 2012
#29
enda sättet att komma in under huven är underifrån. själv har jag en en saxdomkraft som är skitlåg när ja ska hissa mercan. om du lägger en grov planka på någon form av klump och bygger gungbräda och ringer dit din fetaste kompis å ställer på andra sidan plankan? hävstång så att säga så kanske du kan få upp den så pass att du får under domkraften. du har ingen orginaldomkraft annar? dom brukar ju kunna hissa från backen i prinsip. sen på med laddare på starmotorn eller generatorn.

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965

2 024 Inlägg
30 december 2012
#30
crankarnRs skrev:
nyckeln snurar bara.så behovs nog inte smörjas

Mina lås är likadana, går de för tungt så snurrar de bara, det är en del av stöldskyddet. Prova med en bra penetrerande olja och låt den verka en stund.

Svensk mästare Advanced Unlimited 2012 med min Citroën C5. Bygger om och avancerar till 2013
Samarbetspartners:
Ljudbyggaren, Carlenskogs, Nascom

116 Inlägg
30 december 2012
Trådstartare
#31
får pröva,har lite andra ideer.men om nån annan har nåt förslag mata på

116 Inlägg
31 december 2012
Trådstartare
#32
fick tips om en hake på högersidan vid huven tror jag men.ska ner och testa ingen mer som har nåt tips`?

Offroad Racing
3 122 Inlägg
31 december 2012
#33
Ta dig in under bilen så du kan koppla på ström där (antingen på startmotor eller generator vilket som nu är enklast) o låsa upp det är både den enklaste o bästa lösningen. Får du inte in domkraften så kanske det räcker att en kompis lyfter i skärmkanten samtidigt, det går oftast att lyfta bilen rätt mycket på det viset så då kanske du får in den under.

Den som spar han har, fast inte lika roligt...

326 Inlägg
31 december 2012
#34
crankarnRs skrev:
jo men går inte under kjolen

Hur gör du när du ska byta hjul då?

116 Inlägg
31 december 2012
Trådstartare
#35
Peter_5565 skrev:
crankarnRs skrev:
jo men går inte under kjolen

Hur gör du när du ska byta hjul då?

kör upp på en planka.kör inte med den nu.har den i mitt hyrda garage.skulle funka bra som plog

BMW-Fantast!
249 Inlägg
31 december 2012
#36
åk och köp en lågprofils domkraft.


41 Inlägg
31 december 2012
#37
Skruva loss ett glas till nrskyltbelysningen o koppla ström där istället,
det borde räcka för att få liv i fjärrlåset!

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 211 Inlägg
31 december 2012
#38
carlsson1234 skrev:
Skruva loss ett glas till nrskyltbelysningen o koppla ström där istället,
det borde räcka för att få liv i fjärrlåset!

Jamen den belysningen lyser väl bara när motorn är igång och generatorn laddar? Eller har jag fel? Näe, generator eller startmotor funkar nog bättre kanske.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

326 Inlägg
31 december 2012
#39
dyem skrev:
åk och köp en lågprofils domkraft.

Precis! Biltema har en som är 76mm, och går inte den under bilen så är det nog inte en bil som är avsedd att rulla på gatorna.

#2573
1 489 Inlägg
31 december 2012
#40
Du får panga en ruta och ta det som en dyr läxa? smile

• Även den starka måste ta i när han skiter


Sök