2894
Sök

IT'S FUN, BSR eller något annat?

4 Inlägg
5 juli 2008
Trådstartare
#1
Hej!
Funderar på att trimma min bil (Chippa steg 1).
Har varit i kontakt med IT'S FUN och BSR!
IT'S FUN har ett mycket lockande pris, ca: 3900:- medans BSR ligger på ca: 5250:-.
Men vilket är bäst, har hör att IT'S FUN kan misslyckas ibland medans BSR nästan bara
har fått bra kritik!
Vad hade ni valt, vad har ni valt, nöjda, både bra och dåliga kommentarer är välkomna.smile

Kör en Volvo s40 T4 års.mod -99 (Orginal)

Hjälp!

mvh Martin

One Man Clan
4 287 Inlägg
5 juli 2008
#2
Kör för bövelen inte till itsfun ....bsr kan volvo bättre så kontakta du dom


Meister
6 763 Inlägg
Better than God \o/
1 883 Inlägg
5 juli 2008
#4
its fun suger svettig socka som det verkar, i vart fall läst om det lite här och var.

AutoTech kan Volvo bäst, kontakta dem pronto. http://www.atechmotor.se/

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)

One Man Clan
4 287 Inlägg
5 juli 2008
#5
MrTurbo skrev:
its fun suger svettig socka som det verkar, i vart fall läst om det lite här och var.

AutoTech kan Volvo bäst, kontakta dem pronto. http://www.atechmotor.se/
bsr kan volvo bättre...har aldrig hört att atech varit med å utvecklat något te volvo ...möjligtvis bytt hårdvara i en motor å de kan en kille på 16 år som går fordonsgymnasiet också göra :p


187 Inlägg
5 juli 2008
#6
Xuri skrev:
MrTurbo skrev:
its fun suger svettig socka som det verkar, i vart fall läst om det lite här och var.

AutoTech kan Volvo bäst, kontakta dem pronto. http://www.atechmotor.se/
bsr kan volvo bättre...har aldrig hört att atech varit med å utvecklat något te volvo ...möjligtvis bytt hårdvara i en motor å de kan en kille på 16 år som går fordonsgymnasiet också göra :p
Haha vilken bubbla lever du i?
Kan lova att Autotech har trimmat långt fler Volvos än BSR, BSR trimmar dessutom ingenting över steg3.

4 Inlägg
5 juli 2008
Trådstartare
#7
Tack för svaren killar, fortsätt gärna eran diskussion ska inte trimma ikväll så vill gärna vet mer:)

Troligen galen...
567 Inlägg
5 juli 2008
#8
Hoppa över It´s Fun, de är riktiga klåpare.


Xuri skrev:
bsr kan volvo bättre...har aldrig hört att atech varit med å utvecklat något te volvo ...möjligtvis bytt hårdvara i en motor å de kan en kille på 16 år som går fordonsgymnasiet också göra :p
Ööh, va? Autotech i trollhättan har byggt massor med balla volvomotorer.
Alldeles nyligen krämade de ur 806hk ur en s40 T4-00 motor, det är drygt 420hk/liter.

1 231 Inlägg
5 juli 2008
#9
hade jag haft en Volvo hade jag också utan tvekan tagit Autotech ...
Bsr är SJUKT ÖVERSKATTADE ... Its Fun har jag aldrig gillat ...

One Man Clan
4 287 Inlägg
5 juli 2008
#10
viktore skrev:
Xuri skrev:
MrTurbo skrev:
its fun suger svettig socka som det verkar, i vart fall läst om det lite här och var.

AutoTech kan Volvo bäst, kontakta dem pronto. http://www.atechmotor.se/
bsr kan volvo bättre...har aldrig hört att atech varit med å utvecklat något te volvo ...möjligtvis bytt hårdvara i en motor å de kan en kille på 16 år som går fordonsgymnasiet också göra :p
Haha vilken bubbla lever du i?
Kan lova att Autotech har trimmat långt fler Volvos än BSR, BSR trimmar dessutom ingenting över steg3.
Men vad fan snackar ni om ...han ska ha ett chip å inte 1000 hk .... att autotech har trimmat fler volvos är rent skitsnack för bsr hjälper både volvo å saab i deras arbete med att utveckla både  motorer å mjukvaror...

Å autotech gör ju typ inge själva... deras "specialkammar" slipas av enem.... portar gör någon annan firma osv ..autotech bygger hårdvara å kanske utvecklar lite...


Å angående att bsr är överskattade ...ja de är dom kanske men de finns olika motortidningar å andra företag / kontrollanter som testar ifall deras chip ger den effekten dom utlovar...å jag vad jag läst så har dom inte fått smisk på fingrarna ännu!!!


155 Inlägg
5 juli 2008
#11
Men om man har Audi då? DÅ kan man ju åka till Its fun eller?

"You wanna drive it, then buy it!"

1 019 Inlägg
5 juli 2008
#12
It´s Fun ligger med på Råd&Röns svarta lista.


4 Inlägg
5 juli 2008
Trådstartare
#13
Garfield skrev:
It´s Fun ligger med på Råd&Röns svarta lista.
haha

1 582 Inlägg
5 juli 2008
#14
chand021 skrev:
Men om man har Audi då? DÅ kan man ju åka till Its fun eller?
Ne kör på Ace Competition eller Dahlbäck big_smile

4 Inlägg
5 juli 2008
Trådstartare
#16
Slave_joe skrev:
www.tmracing.se .. kanske?
dyrt?

2 283 Inlägg
5 juli 2008
#17
har aldrig hört att atech varit med å utvecklat något te volvo
HAHAHAHA Är du trög?

R.I.P. Michael Jackson!

5 089 Inlägg
5 juli 2008
#18
ja alla dessa diskutioner om att autotech är kassa å allt dethära.. menar du att bsr sitter och gör egna kamaxlar i garaget hemma? du tror inet autotech har tagit fram egna värden på sina kammar som gör dom sk. "specialkammar"?

Sen tycker jag väll det visas på strippen o.s.v vilket företag som är ledande utav bs och autotech...

men för övrigt så tror jag att bsr och autotech har ungefär samma resultat på ett chip. båda företagen har ju hållt på såpass länge så båda har nog klurat ut hur man får ut maxeffekt..
Sen it´s fun ja... tyvärr så har man bara hört dåliga saker om dom. men som allt annat. dom som är nöjda säger inget, dom som är missnöjda hänger ut dom på internet;)

\Lindgren

One Man Clan
4 287 Inlägg
5 juli 2008
#19
FLindgren skrev:
ja alla dessa diskutioner om att autotech är kassa å allt dethära.. menar du att bsr sitter och gör egna kamaxlar i garaget hemma? du tror inet autotech har tagit fram egna värden på sina kammar som gör dom sk. "specialkammar"?

Sen tycker jag väll det visas på strippen o.s.v vilket företag som är ledande utav bs och autotech...

men för övrigt så tror jag att bsr och autotech har ungefär samma resultat på ett chip. båda företagen har ju hållt på såpass länge så båda har nog klurat ut hur man får ut maxeffekt..
Sen it´s fun ja... tyvärr så har man bara hört dåliga saker om dom. men som allt annat. dom som är nöjda säger inget, dom som är missnöjda hänger ut dom på internet;)
Ni misstolkar mig  .... bara för att bsr inte gör trimkitt till bilar å får hundra hästar till så är dom inte dumma i huve.... BSR gör  helt eller delvis programvaror till dom nyaste å mest avancerade systemen på marknaden... å dom vet nog hur man gör både kamaxlar å annat.... Jag tror ju inte när dom utvecklar sina trimsteg att dom plussar på 50 hk å sen "aja vi testar om de håller" 


Autotech var bra för ett par år sen på strippen osv .... jag vet flera som har samma eller mer effekt än vad autotech har i sina bilar...så att dom är så himla hajj nja.... vet i alla fall 2 personer som har 700 hk i sina volvo 5or å dom har inte varit på autotech.... men de handlar inte tråden om


Better than God \o/
1 883 Inlägg
5 juli 2008
#20
Oj vad livat det vart.

Jag har absolut inget emot BSR heller, de är helt klart en seriös firma som kan sina grejer.
Autotech pysslar inte endast med chip, de gör större ingrepp med, men där med inte sagt att de inte vet vad en volvo behöver när det gäller chip. Att de var "bra för några år sedan" innebär det att de är dåliga nu? Knappast. Båda firmorna är bra och kan rekommenderas. Tror trådskaparen skall ringa runt lite och skapa sig en egen uppfattning om vad företagen har att erbjuda och hur mycket "bang for the buck" han vill ha...
Senast redigerat av MrTurbo (5 juli 2008)

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)


Sök