Var ute och åkte i S4 för någon vecka sen och råkade visst "tävla" med en Porsche.. Kom upp i lite höga hastigheter så jag hade inte koll på turbomätaren... Tråkigt nog så skenade turbon till över 2bar, och så sköt topplockspackningen..
Nu har jag lossat på allt och planat till toppen och gjort i ordning allt för montering igen.. Fick ett tips om att kolla så alla kolvar kom upp till samma "dödläge".. kollade det och självklart så är det en vevstak som inte kommer lika långt upp som alla andra så nu blir det till och riva bottendelen för att kolla vad som hänt där..
Men nu till huvudorsaken.. Hur kan man stoppa ett skenande laddtryck?
Jag kör med följande grejer:
Extraktor grenrör Separat audi orginal WG KKK 27 Hade en magnetventil som styrde laddtrycket, men den ströp bilen till 0,5 bar efter ett tag så jag kopplade bort den och kör med en slang mellan tryckrör och WG.
Bilen skenar inte alltid, utan bara ibland när jag passerar ca:5000 varv..
Tacksam för svar!!
Varför spinna på 2 hjul när man kan spinna på 4 :)
Gaspedalen uppfanns väll inte för att tittas på??