kolvas skrev:
JapMax skrev:
Jag anser fan att man trimmar bilen.
Så en 240 med en hemi V8 på 500hk är inte trimmad?
"Äh, orginal fan va tråkigt" haha
bilen är inte original men motorn är det OM den har 500hk original (iofs. så är väl inte Hemi original utan ett trim-märke)
kallar du pys-trim av en turbo trim oxå?
Hmm... förstår absolut inte ditt resonemang där...
För "pys-trimmar" man får motorn man kör med fler hk (om den inte rasar då...)
om man stoppar in ny motor i gamla bilen så är den inte trimmad förän man sätter sig och börjar mappa?
Var går gränsen för trim för dig? Om man tänker min motor t.ex... Har bytt det mesta förutom block och topp... Men jag kan ju köra med original hk bara jag mappar den så. Så alltså är själva trimmet programmvaran.. Aha då fattar jag. För byta delar mot delar som inte hör hemma i den modellen och ökar antalat hk/nm verkar inte vara trim.
Men back to topic.
Tror du inte att bes klagar på ditt extraktor och avgassystem då? Är ju lika ogiltigt som att byta motor och du måste ju göra ändringar inför varje år ändå.
Tycker det är kul att folk vågar testa köra med något som inte alla andra kör med. Kul att visa folk att dom har fel.
Lättat svänghjul tycker jag gör bra mycket på motorkaraktären. Endel gillar det endel inte. Bara testa köp ett nytt om du inte gillar det. Lättningen kostar väl allt ifrån 500 till 3000 beroende på hur snälla dom är och om något med ska göras t.ex byta bultmönster för en annan tryckplatta.
Att ta bort katten vet jag inte hur mycket det gör men är den från dess att bilen byggdes så tror jag helt klart att du märker skillnad när du tar bort den. samma sak där. Ta bort den sätt dit ett rakt rör med likadana flänsar som du har på katten och prova. Bara att skruva dit den igen om det inte gav något förutom ljud.