Idag fortsätter vi med rensningen av Mattias ferrari 575 maranello.
Där är inte mycket kvar av den nu..
Jag ser verkligen fram emot att börja återuppbygga den och jag är säker på att Mattias delar den åskådningen
Många av er undrar säkert varför man ger sig sådana här projekt.
Svaret är delvis av passion, delvis galenskap, resterande är för att vi köpte den skadade karossen med registreringshandlingar.
Det i sin tur innebär tack vare våra ganska unika svenska regler att den kan registreras som ombyggt fordon, alltså den kommer att förbli en ferrari 575M -02 och på det viset registreras för och köras helt lagligt på allmän väg med ca 620 hästkrafter.
Alternativet, att bygga ett amatörbyggt fordon, innebär stora begränsningar på just motoreffekten, samt även att bilen ej skulle bli en äkta ferrari i registret heller.
Har man ett genuint bilintresse så ska man ha ägt minst en ferrari i sitt liv, så är det bara!
Forza ferrari!