3482
Sök

Sportvagnskonsult - 1st Ferrari 550M -98 + 1st 575M F1 -02 GTR byggen i kolfiber - Carboncossie - MB500 supertouring.

SVK Customs
1 639 Inlägg
1 oktober 2011
Trådstartare
#2521
Ferrari 575 nerplockning på g.

http://a6.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/309285_198025836935990_115702491834992_458366_2042412095_n.jpg

http://a4.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc7/313276_198025850269322_115702491834992_458367_2145834792_n.jpg

http://a3.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/310228_198025873602653_115702491834992_458368_135408340_n.jpg

http://a5.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/317529_198025886935985_115702491834992_458369_13518276_n.jpg
Senast redigerat av Sportvagnskonsult (1 oktober 2011)


Go Faster Motorevents
177 Inlägg
1 oktober 2011
#2522
Finns det något som är rakt på den bilen? roll

Go Faster Motorevents, TuneTec

SVK Customs
1 639 Inlägg
1 oktober 2011
Trådstartare
#2523
S500R skrev:
Finns det något som är rakt på den bilen? roll

Det mesta på förarsidan är ok.


310 Inlägg
1 oktober 2011
#2525
Den där lär nog bli riktigt rå också som allt annat i den här projekttråden! big_smile
hur är det med ramen? sne eller har den klarat sig?


SVK Customs
1 639 Inlägg
1 oktober 2011
Trådstartare
#2526
HeroiX skrev:
Den där lär nog bli riktigt rå också som allt annat i den här projekttråden! big_smile
hur är det med ramen? sne eller har den klarat sig?

Ramen är skadad på högersidan.
Så det vi gör nu är att strippa ner den till ramen, målsättningen är att få det gjort denna helgen.
Sedan lagar vi ramen och därefter på med nya delar till karosstommen. Sen bur.
Senast redigerat av Sportvagnskonsult (1 oktober 2011)


998 Inlägg
1 oktober 2011
#2528
Av leendet på sista bilden så tror jag du tycker det är kul att använda skärbrännaren eller vad en kallas. smile

it looks like the one that once did the wanting suddenly wants to be wanted by a different wanting that has a want of wanting that has never been wanted for the sake of wanteness.

SVK Customs
1 639 Inlägg
1 oktober 2011
Trådstartare
#2529
LordLife skrev:
Av leendet på sista bilden så tror jag du tycker det är kul att använda skärbrännaren eller vad en kallas. smile

Fire fire, yeah cool

http://images2.wikia.nocookie.net/__cb20100516070523/uncyclopedia/images/2/2a/Beavis-fire.gif


SVK Customs
1 639 Inlägg
1 oktober 2011
Trådstartare
#2530
Hela takstommen blir ny, #1 på första bilden.

Samt högersidans A-stolpe på andra bilden #16 och B-stolpe #11, #12 och #18.

http://www.eurospares.co.uk/userImages/011/Large/011_104.gif

http://www.eurospares.co.uk/userImages/011/Large/011_100.gif

Sen gör vi själva nytt golv och bockar plåtar till tröskeln på högersidan.


140 Inlägg
1 oktober 2011
#2531
En till bonus bild på KW dämparna.

http://i55.tinypic.com/2epue8n.jpg

/Lars


Med lem
768 Inlägg
2 oktober 2011
#2532
Ska han taksänka den tro smile

Singel! Stöt på mig, jag är elektriker!

ÖstersundsGatbilar
1 570 Inlägg
2 oktober 2011
#2533
fan va kul de ser ut att bygga som ni gör smile

Kolla gärna in mitt nya projekt
Skyline R33 Zeemax Widebody "The Continue"
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=261823

SVK Customs
1 639 Inlägg
2 oktober 2011
Trådstartare
#2534
robininfOCUS skrev:
Ska han taksänka den tro smile

Nej, absolut inte, takstommen var skadad på ett flertal ställen, därför skrotar vi den och monterar en ny.


SVK Customs
1 639 Inlägg
2 oktober 2011
Trådstartare
#2535
Idag fortsätter vi med rensningen av Mattias ferrari 575 maranello.
Där är inte mycket kvar av den nu..
Jag ser verkligen fram emot att börja återuppbygga den och jag är säker på att Mattias delar den åskådningen smile
Många av er undrar säkert varför man ger sig sådana här projekt.
Svaret är delvis av passion, delvis galenskap, resterande är för att vi köpte den skadade karossen med registreringshandlingar.
Det i sin tur innebär tack vare våra ganska unika svenska regler att den kan registreras som ombyggt fordon, alltså den kommer att förbli en ferrari 575M -02 och på det viset registreras för och köras helt lagligt på allmän väg med ca 620 hästkrafter.
Alternativet, att bygga ett amatörbyggt fordon, innebär stora begränsningar på just motoreffekten, samt även att bilen ej skulle bli en äkta ferrari i registret heller.
Har man ett genuint bilintresse så ska man ha ägt minst en ferrari i sitt liv, så är det bara! smile
Forza ferrari!

http://a2.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/310713_10150392339357392_764702391_9915349_2044381762_n.jpg


Bilplåtslagare
1 036 Inlägg
2 oktober 2011
#2536
Så bilen ska registreras och köras på allmänväg.

Då hade jag beställt original förstärkningar (9 bild2) till höger och vänster sida även om det ska monteras bur i bilen. Man vet inte vilken kvalité det är på plåten, därför hade jag inte tillverkat egna.

Smoke Tires Not Drugs.

SVK Customs
1 639 Inlägg
3 oktober 2011
Trådstartare
#2537
mickecorrado skrev:
Så bilen ska registreras och köras på allmänväg.

Då hade jag beställt original förstärkningar (9 bild2) till höger och vänster sida även om det ska monteras bur i bilen. Man vet inte vilken kvalité det är på plåten, därför hade jag inte tillverkat egna.

Vi ska kika lite närmare på det.


SVK Customs
1 639 Inlägg
744 Inlägg
6 oktober 2011
#2539
shit vilket jobb ni gör  ömnskar man hadde hälften av kunskapen .. måste ta mej för bi när ja är i skåne nästa gång

www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=114490
Jag stödjer LOADED BMW i satsningen på 24h på Nordschleife. Gör det du med, och sätt DITT namn på Loaded här!
http://volvocustomclub.forum24.se/volvocustomclub.html

SVK Customs
1 639 Inlägg
6 oktober 2011
Trådstartare
#2540
skylark68 skrev:
shit vilket jobb ni gör  ömnskar man hadde hälften av kunskapen .. måste ta mej för bi när ja är i skåne nästa gång

Tack.
Det är tråkigt bara när det inte lönar sig..
Senast redigerat av Sportvagnskonsult (6 oktober 2011)



Sök