Jaggachäfens senaste åk XJ6 96 18" tums ekerfälgar på Bilder sida 3

JaggaChafen Tesla Senior Technician
25 augusti 2009 · 2 307 Inlägg

Ja jag köpte ju en "annan" Jagga för ett par veckor sen:)

Lite projekt e det allt men den va så billig så jag kunde inte låta bli och det bor mycket bra i den

Den e dock lite buskig så att säga med diverse skönhetsfel å några få mekaniska.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/82794/740720_x8o76l.jpg

Lite rost med betoning på lite

https://www1.garaget.org/gallery/archive/82794/740727_5e63f3.jpg

Ledsen lyktinfästning

https://www1.garaget.org/gallery/archive/82794/740731_kuymp9.jpg

Japp bucklor finns det gott om orkar inte lägga upp alla nu men det smyger sig säkert in några flera eftersom

https://www1.garaget.org/gallery/archive/82794/740756_xoz29v.jpg

Tejpad backspegel som skulle va limmad (inge bra) e nu ihopskruvad istället (inge bra det heller) ny på väg snart

Senast redigerat av JaggaChafen (11 april 2011)

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash
JaggaChafen Tesla Senior Technician
25 augusti 2009 · 2 307 Inlägg

Japp jag har börjat å jobba på den... UTE!!!  ganska ovant för en bilmek som trotsa allt har haft garage å jobbar med bilar på lyft dagligen men det va go temperatur å regnet höll sig borta så det gick fint

https://www1.garaget.org/gallery/archive/82794/748112_0sq47u.jpg
Work in progress


https://www1.garaget.org/gallery/archive/82794/748130_7bvla0.jpg
Ja här blir det lite nya grejjer skivorna blir svarvade nya klossar å handbromsband blir det här.

Rätt skojj å gröta lite i den faktiskt det bor som sagt myckt bra grejjer i denna bilen trots att den inte e någon kosmetisk skönhet. Har hört ett misstänkt avgasläckage med som nu inte e misstänkt längre det e den bakre lljuddämparen på höger sda som läcker.

Kan inte riktigt bestämma mig för om jag skall laga den montera raka rör elle om jag skall låna en av originaldämparna från XJRen... Hmmmm Det lutar åt raka rör hade ju det på den gamla å de lät ju rätt gött faktiskt en sexa skall ju få sjunga

När jag får ordning på bromsarna å lyktinfästningen så blir det besiktning smile blir väll till å fortsätta om 2 helegr då bilen står i Sverige å jag å å jobbar i Norge så blir det endast  helgmek å jag väntar delar från England som nog inte hinner fram till nästa helg.

När bilen sedan blir besiktgad så kommer dom flesta jobben utföras på jobbet i Norge istället

Ha det sålänge

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash
JaggaChafen Tesla Senior Technician
25 augusti 2009 · 2 307 Inlägg

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/NEW-18-x … .m20.l1116

Fälgarna jag funderar på till sommaren

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash
Normark
25 augusti 2009 · 558 Inlägg

ska följas smile tror det kommer bli kanon med dom fälgarna:)
lycka till med projektet !

Rquired Allmänt envis
25 augusti 2009 · 12 512 Inlägg

Kul med ett Jaguar projekt, och de fälgarna blir helrätt på den ju. smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
johannesfp
25 augusti 2009 · 60 Inlägg

Haha coolt projekt:P vad blir de för regskylt på denna då? Chaefen?wink

JaggaChafen Tesla Senior Technician
26 augusti 2009 · 2 307 Inlägg

johannesfp skrev:
Haha coolt projekt:P vad blir de för regskylt på denna då? Chaefen?wink

Nej det räcker med en personlig plåt. Denna bilen kommer få låna den i vinter dock det fick aldrig Saaben göra.

Du ser väll denna biln när den står uppallad varje dag du

Senast redigerat av JaggaChafen (26 augusti 2009)

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash
johannesfp
26 augusti 2009 · 60 Inlägg

haha okej:P japp de gör jag;)

alexxe En gång till nu
26 augusti 2009 · 760 Inlägg

du är verkligen såld på jagga du =p. några långsiktiga planer på att behålla eller bara renovera sen se va den hamnar?

Jag tror att alla mår gott av att unna sej en Nissan av och tillS14a
JaggaChafen Tesla Senior Technician
27 augusti 2009 · 2 307 Inlägg

alexxe skrev:
du är verkligen såld på jagga du =p. några långsiktiga planer på att behålla eller bara renovera sen se va den hamnar?

Jag känner lite som att jag e färdig med den svarte å behöver nått nytt å grejja med. Denna skall först gå som vinterbil i vinter å sen får vi se vad som händer. Det finns planer i mitt huvud iaf

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash
mondeofin
27 augusti 2009 · 217 Inlägg

Kul med Jaguar projekt, ska följas

Honda CR-V (2011)
JaggaChafen Tesla Senior Technician
8 september 2009 · 2 307 Inlägg

Jaha det blir ju inte så mkt uppdateringar här då jag bara grejjar med den på helgerna (Å inte ens varje helg ibland saknas det delar med smile )  Men lite blev det gjort i helgen.

Men Lyckan varade inte länge Jag va på Posten å hämte en del paket smile

Fick i ett paket från www.britishparts.co.uk Bromsklotsar bak, Handbromsbackar, Luftfilter, Oljefilter x2, AC rem, och spännarhjulet till AC remmen.

Började genast med att montera bromsarna som min svarvare var mycket tveksam till dom bakre va väldigt tunna å detta visste väll jag egentligen också men tänka chansa lite. Dom främre hade också bettet sig konstigt han tog av dom i svarven som helt fina men efter två dagar kunde man tydlit se märken efetr var klossen hade stått mot dom när bilen hade stått.

Men tänkte jag vafan lets try

Sagt å gjort monterade nya handbromsbackar och klossar samt skivor runt om å ut på provtur...... sad

Skakar som en galning... Skivor som har rostat går inte å få i ordning med en svarv bara sådana som har slått sig,...

Så nu får jag ta å handla ny skivor med och jag upptäckte även att jg måste renovera framoken och byta bromslangar fram... Suck tycker nästan det börjar å bli mycket jobb nu..

Jaja eftre dette lilla tillbakasteg Monterade jag iaf det nya spännhjulet å AC remmen å njöt en stund av kylan som min AC-anläggning producerade smile lite gott att det va nått som blev bra.

Fick även hem ett paket med en ny lyktinfästning å jag har nu limmat innfästnoingarna på lyktan så det kan jag montera nästa helg.

Just nu pågår jakten eftre riktigt billigga skivor till den.

Vintrerbil den skall inte kosta för mycket vet ni

Over and Out

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash
JaggaChafen Tesla Senior Technician
12 september 2009 · 2 307 Inlägg

Ja då var det grejjer på väg

Beställt

Skivor fram å bak bromslangar fram packninsatser å nya kolvar till framoken.

Nästa helg blir det skruva:)

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash
JaggaChafen Tesla Senior Technician
17 september 2009 · 2 307 Inlägg

Fått mina nya vinterdäck nu me så kanske om alla delar har kommit så blir det besiktning på måndag

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash
JaggaChafen Tesla Senior Technician
21 september 2009 · 2 307 Inlägg

Fick tyvärr inga delar i helgen men jag satte iaf ihop lyktarangemanget igen

Så nu e det helt.

Drar nog upp den till Norge nästa söndag för vidare rep. E ju lite bortskämd så lyft e ju å föredra

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash
JaggaChafen Tesla Senior Technician
28 september 2009 · 2 307 Inlägg

Jaha dags för uppdatering då.

Körde upp bilen till Norge i Söndags å den gick som en dröm e fan goare att åka än den svarte (så länge man iinte bromsar då för då skakar det JÄVLAR) Drog 0.9 i snitt med en medelhastughet på 98,7 km/h får väll anses som helt OK

Idag har det då hänt en hel massa grejjer med den.

Märkte när jag körde upp att värmen funka skitdåligt så det blev lite felsökning på det idag.
Kom fram till att den eletkriksa cirkulationspumpen till värmen inte funkade. Vet att dessa e svindyra så det va ju inte värre än att jag fick plocka isär den å kolla va felet va.

Kolen va tvärslut så jag modifierade ett par kol från en Volvo dieselvärmarcirkulationspump (LÅNGT ORD) lödde i hop skiten å funka som bare den gör det smile Varmt å gott blir det med å det e ju en förutsätning för en vinterbil

Sen blev det tatt en oljeflusch av motorn med tillhörande oljebyte och filter såklart Justerade även inspänningen på hjulagrena och gjorde en framvagnsinstälning.

Putsade rutorna med så man ser ut det va nog inte gjort på ett gäng är eller så.

Imorgon blir det renovering av framoken å byte av skivor bromslangar å bromsvätska. Förmodligen blir det avgasbygge med

Over and Out

Senast redigerat av JaggaChafen (28 september 2009)

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash
mondeofin
29 september 2009 · 217 Inlägg

Roligt att projektet går framåt.
Egna lösningar är alltid kul, extra roligt när något man funderat ihop funkar också tongue

Honda CR-V (2011)
JaggaChafen Tesla Senior Technician
29 september 2009 · 2 307 Inlägg

mondeofin skrev:
Roligt att projektet går framåt.
Egna lösningar är alltid kul, extra roligt när något man funderat ihop funkar också tongue

Ja dete gott å ha bilen här (Norge) så jag får gjort lite med den. Å ja det e mycket roligare å laga grejjer än å byta dom smile Om det nu inte gäller fälgar å stereo å så smile

Blev inget skruva med den idag fick så innihel ont i ryggen /nacken på jobbet idag där jag håller på å byta motor på en V70 d5 05a så jag gick hem vid 2tiden men stack ner igen vid 8 å fick iaf tatt ut motorn.

Kanske kanske blir det skruva imorn beror lite på hur ryggen mår

Skall ju besiktiga på Lördag såom jag känner mig själv blir det stress mek på Fredag smile

Måste handla lite rör till avgassystemet imorgon iaf

Over and out

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash
JaggaChafen Tesla Senior Technician
1 oktober 2009 · 2 307 Inlägg

Japp då va det sista gjort med bilen inför besikting smile å det va ju klart innan fredag inte fy skam.

Det som blev gjort idag va

Renoverat begge framoken, Bytt skivor fram, Bytt bromslangar fram.

Fick även helsvetstat skarven till mina raka rör längst bak då det inte blev helt  tätt så nu e det kalas det med.

Testa den på bromsprovaren vilktet va tur jag hade ingen handbroms på höger sida. Rev ner å såg att jag hade lyckats å sätta ihop det fel.... Antagligen för att bilen stod på pallbockar på en grusplan å jag va gott le förra gången..

Nu e det klart iaf så nu återstår bara besiktning på LÖrdag i Lysekil

Önska mig lycka till.

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash
Timmyboy hellaflush!
1 oktober 2009 · 1 266 Inlägg

najjs, du meckar på i bra fart smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang