Några frågor om e36:an

givduL
11 januari 2008 · 24 Inlägg

Hej!
Nu är det så att jag ska köpa en e36a. 328 eller 325a ( coupé )
Jag undrar vad det är för skillnad på stora och lilla färddatorn? (gärna även bild på den utseende mässiga skillnaden) går det att byta lätt från lilla till stora?

Om där är AC i bilen från början men ingen klimatanläggning, kan man köpa en begagnad klimatanläggning å sätta i? (precis som om man byter sterio) eller är det andra grejer som behövs en den boxen så att säga? (är nog mest det utseende mässiga jag är ute efter eftersom ja tkr det är snyggare med knappar och display, än med manuella reglage)


Sen har jag även lagt märke till att det finns väääldigt många bmw på blocket som har rullat en väldans massa mil över 20 000. Jag har precis tagit körkort och har alltså inte haft någon bil i innan oc har inte precis någon erfarenhet av bmw. Hur är det igentligen med bmw och den modellen rent allmänt, är dem helt slutkörda när dem rullat så mycket eller kan dem ofta rulla mycket mer utan problem? Jag förstår ju självklart att det är väldigt olika från bil till bil, men om man ska se det rent allmänt.

/Ludvig

Senast redigerat av givduL (11 januari 2008)

bumpe Lastbilsmekaniker
12 januari 2008 · 3 878 Inlägg

M50 som sitter i 325 e36 är väldigt bra motorer, rätt servade så håller de länge...
Skulle du få för dig att trimma jättemkt så ska du försöka hitta en utan vanos då de har grövre ventilskaft...

Miklen
12 januari 2008 ·

Att byta från lilla (checkcontrol) till stora datorn är ett helvetes pill..det går.. men .. eh..

Sen pratar du om klimatnläggning.. det kostar nog mer än d smakar att byta men kanske går att fixa.. Dock så tror ja du syftar på den "digitala" kliman som finns i bilarna från 96 å framåt då dom faceliftade lite.. både ac å klima finns ju me vridknappar innan dess..

Jag har fått för mig att d finns mer slutkörda 325or än 328or i motsvarande årsmodeller. Men båda rullar över 20 om dom är skötta.. Min 320 har rullat 23k snart.. köpte den vid 16k å den har gått hårt sen dess me regelbundna oljebyten.. har inte behövt byta nåt annat.. så..

givduL
12 januari 2008 · 24 Inlägg

Miklen: Ah du har rätt jag syftar på den digitala klimatanläggningen, så den finns bara från 96 å framåt? Jag trodde att dem som hade manuella reglage var utan klimatanläggning och att dem med digitala var klimatanläggning. Men innan 96 då, vad är det då för skildnad på vanlig ac å klimatanläggning? både funktionsmässigt och utseende mässigt, om nu båda har manuella reglage.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang