Lexus IS200 TTE Supercharged - My Pursuit of Perfection

Timmyboy hellaflush!
2 januari 2009 · 1 266 Inlägg

Sjukt fet är den. Kan bara säga att den är clean som bara den. Vad ska du göra med delningsfiltret? Lycka till med byggandet. smile

J-immie No fucks given
2 januari 2009 · 179 Inlägg

Läst igenom hela tråden nu, kan inte säga annat än - Holy mother of sweet jesus! vilket arbete du gör, riktigt stilrent, väntar bara på updates nu!

/ Jimbo
Bygger på: Honda Civic 99a
NIzmO Ollikkala Racing
3 januari 2009 · 1 724 Inlägg

Ställer mig i raden och säger att jag gillar verkligen denna bilen, IS200 är en jäkligt grym bil orginal men du har verkligen fulländat den smile .

Diggar verkligen de vita handskarna du skruvar med, skulle jag köra med likadana när jag skruvar skulle det inte ta lång tid innan dom var svarta istället big_smile .

- Time Attack -
v50sport
3 januari 2009 · 230 Inlägg

Mycket snygg!..kommer bli kul att följa detta projekt!

PLindblom
3 januari 2009 · 1 200 Inlägg

mr_Hasse skrev:
sjuk snygg blir d... gattis te allt...

Aker_s40 skrev:
Blir riktigt bra det där, lycka till fortsättningsvis med projektet smile

Saab_Robin skrev:
fan va nice big_smile infinity är bra grejor
mvh robin

v50sport skrev:
Mycket snygg!..kommer bli kul att följa detta projekt!

DusanMandick skrev:
tatt en timme o läsa igenom tråden nu tongue de va de värt,

pursuit of perfection stämmer inte på bilen tongue den har gått förbi perfection tongue

lycka till me resten som ska göras!

J-immie skrev:
Läst igenom hela tråden nu, kan inte säga annat än - Holy mother of sweet jesus! vilket arbete du gör, riktigt stilrent, väntar bara på updates nu!

NIzmO skrev:
Ställer mig i raden och säger att jag gillar verkligen denna bilen, IS200 är en jäkligt grym bil orginal men du har verkligen fulländat den smile .

Diggar verkligen de vita handskarna du skruvar med, skulle jag köra med likadana när jag skruvar skulle det inte ta lång tid innan dom var svarta istället big_smile .

Jag får verkligen lov att tacka så hemskt mycket. Alla trevliga kommentarer gör mig enormt glad och oändligt motiverad. Tack tack tack! big_smile

sengstr skrev:
vita handskar.. Nej för vet du vad. Det kan du ju inte använda. Fusk fusk fusk.. wink

När temperaturen började krypa nedåt 15 minusgrader kände jag inte längre mina fingrar. Jag kilade in och spolade dem i kallt vatten för att få dem varma igen och sedan kom jag på att jag har en hel påse med vita, riktigt smidiga handskar. Dessa skyddar i alla fall händerna mot direkt vindexponering utan att göra dem för klumpiga tongue

Någon som vet var man kan köpa fler sådana? Mina kommer från Westinghouse Atom, men de måste onekligen ha köpt in dem någonstans ifrån.

Timmyboy skrev:
Sjukt fet är den. Kan bara säga att den är clean som bara den. Vad ska du göra med delningsfiltret? Lycka till med byggandet. smile

Tack så mycket! smile Delningsfiltren var alldeles för stora för att få plats bakom dörrsidorna. Någon hade designat dem som rymdskepp. Jag tog därför ut dem ur sina höljen och placerade dem i Elfas antistatpåsar smile Detta gjorde susen.

_____________________________________________________________

Igår hade jag en massa tid över, så jag dekorerade gallren i mina dörrsidor
http://img384.imageshack.us/img384/1097/dsc2617jc1.jpg

Därefter kom jag på att jag förmodligen skulle hinna byta mina bakre högtalare innan kvällens sysslor. Jag ringde BRL för att ta reda på var högtalarna jag sökte fanns i lager. Det fick bli en tur till Uppsala.
http://img381.imageshack.us/img381/6901/dsc2620yj8.jpg

Infinity Kappa(or) på plats. De var så pass djupa att de tog i mekanismen som svänger upp bakluckan, så jag fick lov att göra 'spacers' åt dem.
http://img84.imageshack.us/img84/7906/dsc2635wd7.jpg

Delningsfiltren monterades och kopplades in
http://img224.imageshack.us/img224/4859/dsc2624mb4.jpg

Mycket tjusigt tongue
http://img132.imageshack.us/img132/8349/dsc2633gu4.jpg

Ni som har följt tråden kommer kanske ihåg att jag förra året bytte ut mina bakre högtalargaller mot en större variant, plockade från en kvaddad IS200. Det var en jäkla tur att jag gjorde det, annars hade jag inte kunnat montera tillbaka hatthyllan efter bytet av högtalarna.
http://img174.imageshack.us/img174/6747/dsc0056fixframeax6.jpg

Nästa steg blir ett steg. Jag är ute efter ett 4-kanaligt Rockford Fosgate-slutsteg vid namn T4004. Jag är verkligen en nybörjare när det gäller ljudbyggen, men vad jag förstått ska detta kunna driva mina främre högtalare samt en baslåda. Jag har tänkt mig en 12" Rockford-rackare, antingen i en egenbyggd låda eller i shallow-format med färdig låda. Jag vill gärna behålla så mycket utrymme som möjligt, då detta är min bruksbil. Sengstr, du kan räkna med att få något sålt till mig tongue

Senast redigerat av Minister (4 januari 2009)

Robban_89 Pilot och utbildad Däcksparkare
3 januari 2009 · 1 659 Inlägg

Mycket tjusigt som vanligt!! big_smile

(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination
Nafets86
4 januari 2009 · 821 Inlägg

Det är bara att höra av dig..! Det står bara och väntar på dig wink
shallow basen är klockren när du just vill behålla ditt utrymme då den är 14 cm som tjockast men däremot så är den runt 50 cm bred istället.

Volvo V60 "Rebel Blå" (2013)
PLindblom
7 januari 2009 · 1 200 Inlägg

Robban_89 skrev:
Mycket tjusigt som vanligt!! big_smile

Tackar tackar smile

sengstr skrev:
Det är bara att höra av dig..! Det står bara och väntar på dig wink
shallow basen är klockren när du just vill behålla ditt utrymme då den är 14 cm som tjockast men däremot så är den runt 50 cm bred istället.

Inför helgen lär abstinensen ta över. Jag hojtar till smile

_____________________________________________________

Ryktet har spridit sig, om att jag är på jakt efter Legana-fronten. Via den engelska Lexus-klubben fick jag mail från en mycket sympatisk australiensare

Hi mate,

I managed to track down a Legana front bumper from NZ. Still interested? The guy is going to send me some pics of it and find out how much it would be to have it sent to Au. Then I will sned it to you. Or I can negotiate with the guy to send it straight to you (It might come up a bit cheaper).

Please let me know if you're still interested. Cheers

Gissa om jag blev lycklig tongue Efter att jag tog kontakt med säljaren visade det sig dock att fronten inte var en riktig Legana, men nu har jag i alla fall en kontakt i Australien, som är villig att hjälpa mig med köp och transport.

Så här ser de ut när de lämnar Toyota, lackade i valfri färg varvat med svart och med Altezza-loggan på sniskan.

http://img71.imageshack.us/img71/4144/legana1dq0.jpg

http://elitecarsjapan.com/ALTEZZA__5_.JPG

Jockefors
7 januari 2009 · 961 Inlägg

ruskigt snygg front !! smile bara slå till wink

Pure DieselPower
PLindblom
7 januari 2009 · 1 200 Inlägg

talibangran skrev:
ruskigt snygg front !! smile bara slå till wink

29.613 kr inkl. moms på Toyota, vill du ge mig en sådan? tongue

Senast redigerat av Minister (7 januari 2009)

Jockefors
7 januari 2009 · 961 Inlägg

ojdå tongue skapligt pris de på en front ! dom vet då hur dom ska ta betalt iaf tongue .. haha nja med min ekonomi får du nog fråga nån annan tongue .. tyvärr ! men grymt läcker iaf big_smile

Pure DieselPower
Supra_robin
7 januari 2009 · 4 663 Inlägg

den blir ju så jävla nice med  den fronten

Edge EVOLUTION GARAGE
7 januari 2009 · 1 837 Inlägg

Herre jeklar den va inte gratis du! yikes
Men å andra sidan är den ju riktigt läcker! wink

//Edge
PLindblom
7 januari 2009 · 1 200 Inlägg

talibangran skrev:
ojdå tongue skapligt pris de på en front ! dom vet då hur dom ska ta betalt iaf tongue .. haha nja med min ekonomi får du nog fråga nån annan tongue .. tyvärr ! men grymt läcker iaf big_smile

Edge skrev:
Herre jeklar den va inte gratis du! yikes
Men å andra sidan är den ju riktigt läcker! wink

Den är klart billigare österut:

Japan -  = 9 634,61 kr + frakt (3 638,65 kr), tull och moms
Australien - $1500 = 8 867,25 kr + frakt (4 729,20 kr), tull och moms

Priserna är utan dimljusen. För dessa får man lägga till ett par tusenlappar. Detta är anledningen till att jag lägger så mycket energi på att försöka hitta en begagnad Legana-front smile

Senast redigerat av Minister (7 januari 2009)

Galic_Andro Sthlm(s)low Familia
7 januari 2009 · 1 177 Inlägg

Riktigt snyggt Minister!! Du inspirerar ännu mer att behålla orginalstuket och inte gå overkill wink

Lycka till!!

| Sthlm(s)low @ facebook | | wescrape |
BMW 518i E28 "Respect Your Elders" (1988)
Edge EVOLUTION GARAGE
7 januari 2009 · 1 837 Inlägg

Minister skrev:

talibangran skrev:
ojdå tongue skapligt pris de på en front ! dom vet då hur dom ska ta betalt iaf tongue .. haha nja med min ekonomi får du nog fråga nån annan tongue .. tyvärr ! men grymt läcker iaf big_smile

Edge skrev:
Herre jeklar den va inte gratis du! yikes
Men å andra sidan är den ju riktigt läcker! wink

Den är klart billigare österut:

Japan -  = 9 634,61 kr + frakt (3 638,65 kr), tull och moms
Australien - $1500 = 8 867,25 kr + frakt (4 729,20 kr), tull och moms

Priserna är utan dimljusen. För dessa får man lägga till ett par tusenlappar. Detta är anledningen till att jag lägger så mycket energi på att försöka hitta en begagnad Legana-front smile

Förstår dig till tullo, bättre att om det är möjligt hitta en beggad. smile
För det är ju fantasisummor som jag ser det. tongue

//Edge
PLindblom
7 januari 2009 · 1 200 Inlägg

Galic_Andro skrev:
Riktigt snyggt Minister!! Du inspirerar ännu mer att behålla orginalstuket och inte gå overkill wink

Lycka till!!

Tack så mycket! smile Jag hoppas du inte slår mig nästa gång vi ses om jag berättar att jag har beställt en kolfiberhuv. Den ska dock till stor del lackas i bilens färg. I've got it all figured.

Edge skrev:
Förstår dig till tullo, bättre att om det är möjligt hitta en beggad. smile
För det är ju fantasisummor som jag ser det. tongue

Precis, dessvärre är de enormt eftertraktade där de finns, men jag ska inte ge upp smile

Här kommer en ny bild. Även ramen runt klockan/termometern är nu i rostfritt stål.
http://img222.imageshack.us/img222/4368/dsc2663fixjo3.jpg

Robban_89 Pilot och utbildad Däcksparkare
7 januari 2009 · 1 659 Inlägg

Gjort den själv? smile
Det var ett jäkla högt pris för den du tongue

(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination
Chippen Bilplåtslagare/Bilbyggare
7 januari 2009 · 201 Inlägg

skummat igenom tråden, trevlig läsning lycka till framöver!

Cbc
Mazda RX 7 FC "Re aiyma Drift attack" (1987)
Supra_robin
7 januari 2009 · 4 663 Inlägg

hur länge tar det att få hem fronten ungefär ? du kanske redan har skrivigt det

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang