Saab 9000 chip, vart e boxen

Floppen
28 maj 2008 · 5 Inlägg

Hej, jag Har en saab 9000 1988 2,0 16ventilare med t16 turbo.

Jag tänkte byta mitt chip från min förra identiska saab som jag ej monterat i, så jag undrar vart den boxen sitter som chipet ska i, har letat men vet ej vart den gömmer sej, har kollat under instrumentpanelen, men kan  ej hitta den där.

Så har ja googlat o mailat speedparts som aldrig vill svara, hoppas ni har lite svar på var den ligger, och en länk om hur den ser ut, och om det är något ja ska tänka på vid de montering och montering, det är ett litet svar chip med små ben på har ja sett, har originalet i handskfacket.

Tack på förhand

Senast redigerat av Floppen (28 maj 2008)

TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
28 maj 2008 · 6 170 Inlägg

Sitter under en kåpa i motorrummet har jag för mig.

Gå in på speedparts.se och kolla, dom har en hel avdelning med instruktioner för hur man hittar boxar och byter diverse grejor. Det ska ligga under "support".

Synd bara att *ingen* verkar läsa det ^^;

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
Floppen
28 maj 2008 · 5 Inlägg

o grymt bra svar, ska kolla det omgående, jo jag hittade en box där, men visste ej om det var den, ska kolla omgående, tack så mkt

Floppen
28 maj 2008 · 5 Inlägg

är det den boxen som kallas APC box?

JonasHalt
28 maj 2008 · 699 Inlägg

japp smile

Bilgalen elektriker :)
Volvo 264 T5 "Reggad" (1975)
skutte Bilrekonditionerare
28 maj 2008 · 453 Inlägg

Boxen sitter under plasten vid vindrutetorkarna, vänster sida. Om det nu är samma placering som på min '95a.

MVH Rikard
Floppen
28 maj 2008 · 5 Inlägg

a ja kollade där det första jag gjorde, det är då en silvrig box, sitter fast med 4a skruvar, hittade hur man justerar den på supporten på speedparts, men inte vart den satt, ska jag tänka på något när jag byter chip. rätt håll fel håll, av med -kabel

Senast redigerat av Floppen (28 maj 2008)

TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
28 maj 2008 · 6 170 Inlägg

Du tittade inte runt bland dom olika grejorna på supporten ??

Typ denna:

http://speedparts.se/arkiv/anvisningar/ … nt_anv.pdf

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
E85
28 maj 2008 · 58 Inlägg

Kolla under förarstolen. sitter en  plåt  ivägen som måste bort först.

Saab 9-5 Aero "R500" (2000)
Floppen
28 maj 2008 · 5 Inlägg

TBOC_Razor skrev:
Du tittade inte runt bland dom olika grejorna på supporten ??

Typ denna:

http://speedparts.se/arkiv/anvisningar/ … nt_anv.pdf

jo den såg jag, men är ej intresserad av LH boxen. vill åt APC boxen, ringde o paratade med speedpart, dom sa, över rattstången, har rivt hela inredningen, tror ja missade den då. under stolen va det ingen plåt utan 2 relän bara, ska kolla mkt mera i mån ovanför rattstången mot torpenväggen, för annars e det tomt nu e den som ska till skroten,

Bergqvistt
27 juni 2009 · 43 Inlägg

Hej, Jag har då samma problem med att hitta APC boxen, har letat överallt men hittar ingen box.
Någon som vet kanske kan ge ett vettigt svar?
Saab 9000 2,3T -92

Tack på förhand:)

Senast redigerat av Bergqvistt (27 juni 2009)

DahlinPics Fotograf
8 november 2010 · 97 Inlägg

Tänkte passa på o låna tråden lite, kan man ens chippa en Saab 9000 2,0 (icke turbo) 16V. -96
Tacksam för svar! smile

Allt går! Förutom småbarn, dem kryper..
Volkswagen Caddy "Swede Service" (2007)
Volvo V70 "R" "traktoR" (2001)
_DamnIt R1 driver!
8 november 2010 · 5 128 Inlägg

DahlinPics skrev:
Tänkte passa på o låna tråden lite, kan man ens chippa en Saab 9000 2,0 (icke turbo) 16V. -96
Tacksam för svar! smile

Man kan, men kostar mer än det smakar!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang