1573
Sök

...

47 Inlägg
2 augusti 2009
Trådstartare
#1
...
Senast redigerat av T0bbeH (16 november 2011)

blacken
2 augusti 2009
#2
Ta Land Rovern, Grand Cherokee är bara skit..

4 682 Inlägg
4 augusti 2009
#3
lada niva , de e robusta grejor smile.

1 570 Inlägg
4 augusti 2009
#4
Enda jag har tillföra om Grand Cherokeen var att den var jobbig att köra långt med på motorväg osv, vindkänslig och spårade friskt, smäckig och plastig instrumentpanel, fin komfort, mullrig och kul motor smile

Men om man ändå ska köpa en stor och otymplig bil som ändå drar mer bensin än de mindre varför inte ha en fet motor i den. SUV med bensinfyra låter fel på nåt sätt.

Allmänt envis
12 512 Inlägg
4 augusti 2009
#5
Land Rover är ingen höjdare när det gäller driftsäkerhet, vilket är lite konstigt då de är robusta och stadigt byggda. När du skriver 1.8 antar jag att du menar Freelander, och den ligger inte i topp när det gäller driftsäkerhets eller nöjda ägare undersökningar om man säger så. Men det kan vara en bra bil för det...

Jag skulle tipsa om något japanskt istället, tex Suzuki Vitara. Väldigt driftsäker och stryktålig och man kan ha väldigt skoj med en sådan då den är rwd normalt, koppla in 4wd kan det bli ännu roligare att sladda runt på snö/grusväg men 4wd kräver lite övning och tillvänjning.

V6an + aut är en rolig och driftsäker kombination, tyvärr drar det en del soppa. Räkna med 1.2 liter milen, i stad och landsväg upp till 70 är Vitara en smidig och trevlig bil då man sitter högt med bra sikt. 90 väg går bra men på motorväg märks den gamla konstruktionen, det blir vingligt och vindkänsligt etc. Vilket ifs gäller konkurrenterna också men jag kan tänka mig LR är något bättre i detta moment.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.


Sök