Någon j*vel säljer min bil på blocket

JonR
23 november 2010 · 3 259 Inlägg

Nitrometanskada skrev:

JonR skrev:

Nitrometanskada skrev:
Låtsas var kund, kräv kontant betalning och bestämm träff med honom. Utdela sedan fysiska tillrättavisningar som påvisar vad du tycker om hans affärsmetoder.

Jo han kommer ju säkert dyka upp när han inte ens har nån bil att visa....

Jaså jag måste vara ännu tydligare med att jag skämtar..    -.-

Jasså jag trodde skämt skulle vara roliga! wink

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125976
Nissan S14 "2jz Rocketbunny" (1996)
Dennis-76
18 januari 2011 · 32 Inlägg

Idag  ringde det en stackare som betalt hela beloppet till ngn i LEEDS, Dom hade mailat köparen att bilen stod på trailer i danmark krockad.

granadadr
18 januari 2011 · 7 321 Inlägg

ja men hur kul kan det vara att folk ringer å skäller på en för nått man är helt oskyldig till??

Ford Mondeo 2,2 "Brandbilen" (2010)
Ford Granada "COSWORTH" (1978)
Ford Mondeo 2,2 Sport edition "Semesterbilen" (2010)
Dennis-76
18 januari 2011 · 32 Inlägg

dom skäller inte,  dom blir mest tysta  å säger är det verkligen inte din annons

Remiss
18 januari 2011 · 1 339 Inlägg

Lösningen på detta är att inte lägga ut bilder med regnr wink

Nitrometanskada Gött mos
19 januari 2011 · 1 096 Inlägg

Dennis-76 skrev:
Idag  ringde det en stackare som betalt hela beloppet till ngn i LEEDS, Dom hade mailat köparen att bilen stod på trailer i danmark krockad.

Fyfan vad tradit.. när jag blir kung blir de dödstraff på dem som håller på med sånt.

Dragracing - You can't have more fun still wearing your pants.
www.TeamPonyDrift.com - www.Facebook.com/TeamPonyDrift
www.Bonnmeck.se - www.Facebook.com/TeamBonnmeck
Saab 9-5 Aero Sportsedan "Caramell" (2004)
Volvo 242 Turbo "242 From Hell" (1975)
killercow
19 januari 2011 ·

ja har råkat ut för liknande.

la ut min saab 9000 på blocket för några år sen. några dagar senare dök en likadan annons upp med mina bilder och info med följande ändringar.

vart bilen fanns
telenr var borta. endast mail
namn på säljaren
2000kr högre pris



frågan är bara vad personen var ute efter. tog kontakt med blocket dom trodde det var nån som tänkte köpa min bil och sen sälja vidare den. men ville ha en köpare på den innan dom köpte den av mej och sålde vidare den dyrare blocket tog bort annonsen

Dennis-76
19 januari 2011 · 32 Inlägg

men gud vilket meck för 2000kr

Ghost_Face
19 januari 2011 · 517 Inlägg

Jag har hört talas om en annan blåsning där Skurken agerar som köpare och kontaktar folk som annonserar ut sina bilar och undrar om de har möjlighet att exportera bilen utomlands till köparen(skurken) som faktiskt sätter in pengar i förskott till säljaren som ser att pengarna har kommit på banken och tror att han gjort sin livs bilaffär och skickar iväg bilen till skurken i utlandet.

Men av vad jag har förstått av den här bluffen så är de där pengarna något slags förskotterat lån som måste betalas tillbaka, jag är inte riktigt säker på hur den här bluffen går till men hur som helst så blir "offret" av med sin bil och pengarna.

Och efter att ha läst den här tråden så fick jag en idé; Varför inte låta den där "försäljaren" smaka på sin egen medicin och bedra bedragaren med bluffen jag nämnt ovan:)

Nu uppmuntrar jag inte till brott för man vet ju aldrig vilka människor som står bakom detta...mitt i allt kanske man får en påhälsning av någon rysk torped eller ett par mindre trevliga motorcykelknuttar tongue Det var bara en rolig tanke som slog mig smile

jorgen72
19 januari 2011 ·

Dennis-76 skrev:
Någon har hämtat min info om min bil på garaget och säljer den på blocket för obetydliga pengar. Bilderna mailas sen till de intresserade personerna. Som tur är kollar dom upp reggnummret och ringer mig och frågar om det är sant det som står i annonsen. Personen som har lagt upp annonsen har oxo registrerat en mail i mitt namn.  Och hans text är som följer...

"Tack för att du är intresserad av min bil. Jag talar inte svenska och så

Jag hoppas att du förstår engelska.

Bilen är fortfarande till salu och det är i perfekt skick, karosseriet

är fläckfri, några repor, bucklor eller dolda fel samt

interiör

i utmärkt skick, aldrig inblandad i någon typ av olyckor,

rökfria.

Jag har arbetat i Sverige för ett par gången och sedan jag köpte

bilen. När jag är klar med mitt kontrakt i Sverige och jag var tvungen att

tillbaka till Leeds, Storbritannien där jag bor med min familly och jag har

väckt bil här med mig i Leeds.

Nu har jag beslutat att sälja den eftersom jag inte kan använda det längre här sedan

ratten är på vänster sida och är mycket svårt för mig att köra den här i Storbritannien.

Bilen är fortfarande registrerad i Sverige under mitt namn. Det har alla

nödvändiga dokument (undertecknat av mig) för försäljning, inklusive service bok.

Jag inser att är ett billigt pris för en sådan bil, men min speciella

Jag inser att är ett billigt pris för en sådan bil, men min speciella

Situationen tvingar mig göra saker som jag inte skulle göra i normala

omständigheter. Priset är jag

letar efter min bil är 45.000 kr (fix pris). Om du vill kan jag e-post

du fler bilder med fordonet.


Jag har bifogat några bilder.

Bilen köptes från Sverige, är register i Sverige och nu ligger i

Storbritannien.

Här är vad jag föreslår för vår situation:.

Jag kan använda en speciell bil rederi som ger dig ett spårningsnummer

(kontrollera online transporten status) och även en 24 inspektion tid

och rätten att avböja bilen om den inte 100% tillfredsställa dina

needs.The leveransen kommer att max 5

Jag köpte min nya BMW X5 från Skottland med detta företag och jag var

mycket nöjd med sin services.They agerat mycket professionellt och till

mycket rimliga kostnader

Företaget fungerar som en ESCROW företag, kommer de kräver bara ett

bevis från dig att du har kontanter tillgängliga och du har en giltig

adress innan de startar leveransen. Så när företaget kommer att

informera er om att bilen är i deras förvar, måste du skicka det belopp

i deras bankkonto.

Bilen kommer att levereras till din hemadress med lastbil, det kommer

att komma med alla handlingar som undertecknats av mig så du kan enkelt

överföra den till ditt namn.

Om du accepterar dessa villkor och du är säker på köpet behaga låta mig

veta ditt fullständiga namn och adress för leverans och jag kommer att

informera er med alla detaljer så fort jag har ordnat transporten.

Jag är säker på att du bara kommer att älska bilen och där vann "inte

vara några problem med försäljningen. Jag ser fram emot ditt svar"


Kan bara råda er att visa inte ert reggnummer på era bilder, så slipper ni sånt här!!

BTW är det ngn annan som har råkat ut för detta? Bluffannonser på blocket alltså.mad

Det låter som det är samma person som skulle sälja en golf 5tdi som jag var intreserad av, den bilen var regad på någon i skåne o det lustiga var att jag fick bilder på bilen både utifrån o invändigt . En annan sak som jag tycker är konstig är att han kunde svara på mail flera gånger om det inte är hans mail adress



Här är mailen jag fick


Hör av dej om du kommer till sverige med bilen i något ärende o vill sälja bilen men jag är inte intreserad av o köpa en osedd bil eller åka till england o köpa den.
----- Original Message -----
From: Martin Gunnar
Sent: Thursday, March 04, 2010 8:37 AM
Subject: RE: Ang. VW GOLF 5 2.0 TDI 140 Hk


Hello,

The car is register in Sweden and now is located in U.K.
Like I already told you I have been in Sweden once for a man how wasn't that interested in the car as he pretended  and make me lose my time and money.For

that my time doesn't allow me anymore to come see you in Sweden.
                      I can use a specialized car shipping company that will provide you a tracking number( to verify the shipment status online) and also a

24hrs inspection period and the right to decline the car if it does not 100% satisfy your needs.The delivery will take max 5 days.
                     I bought my new BMW X5 from Scotland using this company and I was very satisfied with their services.They acted very professionally and

at very affordable costs
The company works like a COD company,they will only require a proof from you that you have the cash available and you have a valid address before they will

start the delivery.
The car will be delivered at your home address by truck,it will come with all documents signed by me so you can easily transfer it on to your name.
                     If you agree with these terms and you are sure about the purchase please let me know your full name and address for the delivery and I

will inform you with all the details as soon as I have arranged the shipment.
          I am sure you will simply love the car and there won`t be any problems with the sale.  I look forward to your reply

This is the web sit of the shipping company: www.tudor-neata-world-t.t35.com


Thank you!





Hej,

Bilen är register i Sverige och nu ligger i Storbritannien
Som jag redan sagt jag har varit i Sverige en gång för en man hur var inte så intresserad av bilen som han låtsades och få mig att förlora min tid och money.For att min tid inte tillåter mig längre för att komma se er i Sverige.
                      Jag kan använda en speciell bil rederi som ger dig ett spårningsnummer (kontrollera online transporten status) och även en 24 inspektion tid och rätten att avböja bilen om den inte 100% tillfredsställa dina needs.The leveransen kommer att max 5 dagar.
                     Jag köpte min nya BMW X5 från Skottland med detta företag och jag var mycket nöjd med sin services.They agerat mycket professionellt och till mycket rimliga kostnader
Företaget fungerar som en COD företag, kommer de kräver bara ett bevis från dig att du har kontanter tillgängliga och du har en giltig adress innan de startar leveransen.
Bilen kommer att levereras till din hemadress med lastbil, det kommer att komma med alla handlingar som undertecknats av mig så du kan enkelt överföra den till ditt namn.
                     Om du accepterar dessa villkor och du är säker på köpet behaga låta mig veta ditt fullständiga namn och adress för leverans och jag kommer att informera er med alla detaljer så fort jag har ordnat transporten.
          Jag är säker på att du bara kommer att älska bilen och där vann "inte vara några problem med försäljningen. Jag ser fram emot ditt svar

Detta är web sitta för rederiet: www.tudor-neata-world-t.t35.com

Tack!


--------------------------------------------------------------------------------

To: martin_gunnar@hotmail.se
Subject: Re: Ang. VW GOLF 5 2.0 TDI 140 Hk
Date: Tue, 2 Mar 2010 19:56:55 +0100


----- Original Message -----
From: Martin Gunnar

Sent: Tuesday, March 02, 2010 7:33 PM
Subject: RE: Ang. VW GOLF 5 2.0 TDI 140 Hk


Hello,


The car reg number is : XYR 314
       The car is registered in Sweden. It is in excellent condition, garage kept, no accidents, no scratches, no dents, no need for additional repairs and I have all the necessary documents including the service book to make the sale.The year of the car is 2005 . It have  138.000Km  . Here you have some details about the car :

-Sportchassi-Sportstolar-Manuell 6-vxl-Antisladd/ABS-5-dörrars-Fönsterhissar fram-El-manövrerade sidospeglar-ACC/2-zons klimatanl.-Radio/CD-Larm fjärr,centrallås-Färddator-Yttertempgivare-Stolvärme fram-Odubbade vinterdäck, Mkt bra Continental.

       Few weeks ago a person saw the advert on blocket and told me that he is very interested in buying my car so I went to Sweden to make the transaction. I went to Stockholm two days after we discussed because I trusted his word, but when I arrived I called him and he didn't answered me for 2 whole days. Finally, on third day he answered and told me he couldn't raise the money to pay me.
      It's not about the money to bring the car there but I lost 4 working days on the road for nothing. I am a serious person and I expect the same thing from a buyer, not like my last buyer that put me on roads for nothing. I was very disappointed.
     I want to make sure that you really intend to buy my car because this time I will come to Sweden only if I am sure I am dealing with a serious buyer with cash money available.
You can see the pictures bellow .If you are interested in the car I will send you my phone number.
Let me know what your decision is !

Thank you!
Mr. Martin



Hej,


Bilen reg nummer är: XYR 314
       Bilen är registrerad i Sverige. Det är i utmärkt skick, förvaras garage, inga olyckor, inga repor, inga bucklor, finns inget behov av ytterligare reparationer och jag har alla nödvändiga handlingar inklusive service boken att göra sale.The år av bilen 2005. Det har 138.000Km. Här har du lite information om bilen:

-Sportchassi-Sportstolar-Manuell 6-vxl-Antisladd/ABS-5-dörrars-Fönsterhissar fram-El-manövrerade sidospeglar-ACC/2-zons klimatanl.-Radio/CD-Larm fjärr,centrallås-Färddator-Yttertempgivare-Stolvärme fram-Odubbade vinterdäck, Mkt bra Continental.

För några veckor sedan en person som såg annonsen på Blocket och berättade att han är mycket intresserad av att köpa min bil så jag åkte till Sverige för att göra transaktionen. Jag for till Stockholm två dagar efter att vi diskuterat eftersom jag litade på hans ord, men när jag kom jag ringde honom och han inte svarade mig i 2 hela dagar. Slutligen, den tredje dagen han svarade och sa att han inte kunde skaffa fram pengarna för att betala mig.
      Det handlar inte om pengar för att få bilen där, men jag förlorade 4 arbetsdagar på vägen för ingenting. Jag är en seriös person och jag förväntar mig samma sak från en köpare, inte som min sista köpare som satte mig på vägarna för ingenting. Jag blev mycket besviken.
     Jag vill se till att du verkligen tänker köpa min bil eftersom den denna gång jag kommer till Sverige bara om jag är säker på att jag arbetar med en seriös köpare med kontanta pengar.
Du kan se bilderna nedan.Om du är intresserad av bilen jag skickar dig mitt telefonnummer.
Låt mig veta vad ert beslut!

Tack!
Mr. Martin


--------------------------------------------------------------------------------
To: martin_gunnar@hotmail.se
Subject: Re: Ang. VW GOLF 5 2.0 TDI 140 Hk
Date: Mon, 1 Mar 2010 19:45:00 +0100


Mvh Jörgen
----- Original Message -----
From: Martin Gunnar
To: jorgen_eklund@telia.com
Sent: Monday, March 01, 2010 4:28 PM
Subject: RE: Ang. VW GOLF 5 2.0 TDI 140 Hk


Hej,


Bilen är fortfarande till salu och det är i perfekt skick, är karosseriet obefläckade, inga repor, bucklor eller dolda fel, liksom interiören i utmärkt
skick, aldrig deltar i någon form av olyckor, rökfria. Bilen har 138.000Km .
         Jag har arbetat på kontrakt som arkitekt i Kristianstad . Jag köpte bilen dit från en privat säljare. I slutet av de 2 åren kontraktet, bestämde jag mig
för att återvända till Newcastle, Storbritannien den plats där jag bor med min familj.
ag har fört bilen här i Newcastle när jag flyttade ner. Jag bestämde mig för att det är bättre att sälja den eftersom jag inte använder det längre ratten är
på vänster sida och är mycket svårt för mig att köra den i Storbritannien och det är synd att hålla en sådan bil och inte använda det. Också priset för att
registrera en begagnad bil i Storbritannien är för hög.
         Bilen är fortfarande registrerad i Sverige under mitt namn. Det har alla nödvändiga dokument (undertecknat av mig) för försäljning, inklusive
service bok.
Jag inser att det är ett billigt pris för en sådan bil, men min speciella situation tvingar mig att göra saker som jag inte skulle göra under normala
omständigheter. Priset Jag letar efter min bil är 55.000 kronor (fix pris). Om du vill kan jag skicka dig fler bilder med fordonet.

Tack!


Mr. Martin

Hello,

         I am very glad to see you interested! I hope that you understand English because I don`t speak swedish very well even if I worked for 2 years in Kristianstad .
         The car is still for sale and it is in perfect condition, the bodywork is immaculate, no scratches, dents or hidden defects as well as the interior in excellent condition, never involved in any kind of accidents, non-smoking . The car has 138.000Km .
         I've worked under contract as a architect, in Kristianstad . I bought the car there from a private seller. At the end of the 2 years contract, I decided to return to Newcastle,United Kingdom the place where I live with my family.
         I've brought the car here in Newcastle when I moved down. I decided that is better to sell it because I do not use it anymore the steering wheel is on left side and is very difficult for me to drive it in U.K and it is too bad to keep such a car and not to use it. Also the price to register a second-hand car in United Kingdom is to high.
         The car is still registered in Sweden under my name. It have all the necessary documents(signed by me) for selling , including service book.

I realize that is a cheap price for such a car, but my special situation forces me do things that I wouldn’t do in normal circumstances. The price I am looking for my car is 55.000 SEK (fix price) . If you want I can email you more pictures with the vehicle.

Thank you!

Mr

Senast redigerat av jorgen72 (19 januari 2011)

Dennis-76
19 januari 2011 · 32 Inlägg

samma text som på min  garanterat en blåsning!

Senast redigerat av Dennis-76 (19 januari 2011)

jorgen72
19 januari 2011 ·

Dennis-76 skrev:
samma text som på min  garanterat en blåsning!

Självklart är det en blåsning när jag ville att han skulle visa bilen i sverige eller ta kontakt via telefon så svarade han inte längre Jag kollade  regnr direkt bilen ägdes av en helt annan person men fortsatte maila ändå för att se hur det slutade

Senast redigerat av jorgen72 (19 januari 2011)

DalleRacing
19 januari 2011 · 1 738 Inlägg

det skrevs några inlägg innan, men var det någon som betalat in till "lurendrejarens" konto och som du "dennis" stod som ägare för bilen? :S

Volvo 940 16v Turbo "Angry Betty" (1993)
Dennis-76
6 mars 2011 · 32 Inlägg

så här slutade det för en av dom....

http://svtplay.se/v/2348988/simon_utsat … tbedrageri

vad jag vet är det 2 som betalat summan.....

Senast redigerat av Dennis-76 (6 mars 2011)

Alex-s Bakhjulskrafs
6 mars 2011 · 1 479 Inlägg

något liknande hände mig när jag hade ute min 740 16v på blocket.
denna gången var det en köpare som skickade mejl.
har inte kvar första mejlet så här är andra mejlet efter mitt svar:




"Hello

  how i wish to come and view what am buying from you.but am currently out of state....i'm a engineer who's on a ship right now at Sarawak......I would want you to know that i will be paying via  PayPal and i would pay the paypal transfer charges too...due to the distance as i'm in Sarawak presently...I want you to provide me with the following information for me to proceed with the Payment...

Name
Your PayPal e-Mail Address :
Amount
Phone Number

I would like you to know that after i make the payment i would tell my Private Courier Service to come and pick it up at your address once you receive the payment into your PayPal account.
Have a nice day.

Shauqie."



jag svarade på mejlet och sa hur mycket jag ville ha för den, då svarade han:


"Hello,

Thanks for your message.Am right now inside the ship.Kindly open www.paypal.com and register an account with them so i will be able to make the direct funds into your PayPal account without any delay.So i will be here waiting for your soonest email when you are done create an paypal account.

Thanks"



sökte info om denna personen på nätet och hittade folk som blivit lurade av honom.
hittade hans uppgifter som jag skickade i ett mejl tillsammans med en fin bild på honom:




"this is you right?

MOHD IZAIRI AZMI 740214025195/ A2664689
CIMB 02090031443528
CIMB 02170019423526
Maybank account number 107116099505
http://ezairi.blogspot.com/

98, JALAN KERANJI 11,TAMAN KERANJI,ALOR MENGKUDU 05400,KEDAH D.A.
your parents address. NO. 65, TMN. MAS MERAH,TITI GAJAH,06550 ALOR SETAR,KEDAH D.A."



då slutande han skriva smile

Senast redigerat av mk2_power (6 mars 2011)

BMW 325 "m50b28 Turbo" (1992)
killercow
6 mars 2011 ·

Dennis-76 skrev:
så här slutade det för en av dom....

http://svtplay.se/v/2348988/simon_utsat … tbedrageri

vad jag vet är det 2 som betalat summan.....

Att det finns folk som går på sånt här. ja menar vad ligger normal priset på en sån bil?

för bra för att vara sant? ja då är det troligtvis de

Senast redigerat av killercow (6 mars 2011)

Palander Sir
6 mars 2011 · 201 Inlägg

tja .. en liten uppdatering....  Polisen vägrar ta i det och nu har en kille blivit lurad och betalt. sad  Fler lär det bli. Polisen ville inte ta upp det och tar blocket bort den kommer den snart upp där igen tyvär...

http://svtplay.se/v/2348988/simon_utsat … tbedrageri

Audi Power ..
Audi A4 T 370hk.+
Audi A4 1,8 T "Palle" (1996)
Presidento Of World
6 mars 2011 · 3 336 Inlägg

den här jäveln håller på väldigt mycket va .. har kollat på flera bilar som han lagt upp, samma mailsvar och allt . . han blev även anmäld av en kompis till mig men inget händer

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13
gamlingen
6 mars 2011 · 5 198 Inlägg

Palander skrev:
tja .. en liten uppdatering....  Polisen vägrar ta i det och nu har en kille blivit lurad och betalt. sad  Fler lär det bli. Polisen ville inte ta upp det och tar blocket bort den kommer den snart upp där igen tyvär...

http://svtplay.se/v/2348988/simon_utsat … tbedrageri

En anmälan måste dom väl ta emot,, när han blåst en så är det ju bedrägeri

Palander Sir
6 mars 2011 · 201 Inlägg

ja dom tar den och lägger ner den på samma gång tydligen--

Audi Power ..
Audi A4 T 370hk.+
Audi A4 1,8 T "Palle" (1996)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang