Ac lampan blinkar i volvo 745-92

Pim_Pim
4 december 2010 ·

HejHej!

Satte dit en begagnad kupéfläkt i bilen i dag eftersom den gamla var trasig, jag bytte fläkten och den gick igång. Fan så gött tänkte jag och skulle sätta dit fläkten, då fungerar den inte helt plötsligt och ac lampan blinker sakta men säkert..
Den blinkade inte förut när den gamla fläkten var trasig, utan det är första gången nu för mig.

Har jag sån jävla otur att kupéfläkten gått sönder igen ? sad

Vad kan det vara för fel ?

Väldigt tacksam för svar..

Pim_Pim
5 december 2010 ·

Prövade ta direkt ström till batteriet nu när jag var ute i garaget i hopp om att fläkten inte var bränd elle nått.
Den gick igång på fullfart, men jag höll inte mer än nån halv sekund, eftersom det blixtrar till om ni fattar. ska det göra det när man tar direktström ? 

Kupéfläkten som jag provar är ifrån en 760 om det har någon betydelse, uttagen passade inte riktigt så jag fick göra en liten "specialare"

skickar med en bild på hur jag fick göra så fläkten passade kontakten i bilen.

http://i55.tinypic.com/21psie.jpg


Men hursomhelst fläkten fungerar iaf på direktström? vad är det för som gör att den inte fungerar nu?
Förlorade jag plussen elle nått på kabeln till fläkten, kanske motståndet som gick ?

Någon som kan tänkas veta vad det kan vara för fel ?

Vh Jimmy

Volvo_Mannen Volvoskadad
5 december 2010 · 6 017 Inlägg

Tänk på att det är olika fläktar för AC bilar och icke AC bilar

Jonas
Pim_Pim
5 december 2010 ·

Volvo_Mannen skrev:
Tänk på att det är olika fläktar för AC bilar och icke AC bilar

aa det har jag tänkt på, fläkten är givetvis till ac.

Senast redigerat av Pim_Pim (5 december 2010)

Pim_Pim
5 december 2010 ·

Problemet löst och kupéfläkten fungerar kanon ! smile

Maniac_84
9 december 2011 · 36 Inlägg

vad var felet då för min fläkt har gjort likadant nu, AC lampan blinar o fläkten funkade KANON häromdagen sad

Volvo_Mannen Volvoskadad
9 december 2011 · 6 017 Inlägg

Om du har ecc så kan du läsa felkoder i panelen

Jonas
Maniac_84
9 december 2011 · 36 Inlägg

jo jag läste mig till det i nått forum avv alla jag besökt idag, fick felkoden 2-3-3 = för stark motorström till fläkten.
och jag har mätt upp strömen till fläkten nu och i 0-läge strax över 8V läge 5=12-13V, allt verkar stämma, tog in fläkten nyss o testade den, funkar KANON, men VART kan detta (för stark motorström) sitta, är ju som så många andra BEROENDE av bilen o vill ju gärna ha detta klart innan all snö kommer.

Stoffe

Volvo_Mannen Volvoskadad
9 december 2011 · 6 017 Inlägg

Osäker, men finns de inget fläktmotstånd i ac bilarna?

Jonas
Maniac_84
9 december 2011 · 36 Inlägg

står dock inget om ECC i bilen, bara att där är AC
sån panel har jag
http://www1.garaget.org/gallery/images/ … 87c62e.jpg

Maniac_84
9 december 2011 · 36 Inlägg

INGEN ANING, har kollat säkringar o allt, blir fan koko på detta,

Maniac_84
9 december 2011 · 36 Inlägg

hittade felet, det var en kontrollenhet som kablarna till fläkten går ifrån, såg dyr ut så det var tur en kompis hade en liggandes

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang