Lite garagemek har det blivit ikväll:
Bultarna har kommit till svänghjulet, så snabbt montera dessa, momentdra med 60nm, på med lamell å koppling, centrera lite så där på känn, lyfta upp motorn, jucka in den på plats, dra åt diverse bultar (4st), dra elen, pumpa fram soppa.... Och!!!???
Remhjulet är löst!?
WTF!?
Det visade sig att remhjulet hade släppt i centrum från själva hjulet,
Där det är slipat, är det ihopsvetsat nu.
Mekade på det, och startade bilen, som om inget hade hänt: tomgång med en gång! Remhjulet snurrade hyfsat rakt med.
Tog en provtur, lugnt å fint i början....
Gick väldigt jämt å fint? Mycket konstigt....
Sen jävlar!.... på 1:an och 2:an spann det hej vilt på grusvägen!
Varvräknarn jag har känns lite tvivelaktig måste jag säga, svävar lite som den vill.....
Filmade lite torrvarvning, det kommer i ett senare inlägg.
Ska bygga ett avknassystem till, typ: FATBOY, för någon berätta för mig att man inte får sätta en katalysator på en gammal bil som ej var reggad med den org?
Stämmer det?
Jag menar: det är ju ändå bättre för miljön med en katt på än en vanlig ljuddämpare?
Så snart är det besiktning, och det vore kul att få gjort det nu i vecka så man kan åka till Vänerträffen!
Postat från min mobiltelefon via m.garaget.org
Citat 1: -Om du vågar gasa fullgas, så har du inte trimmat tillräckligt!
Citat 2: -Har du inte döda flugor på sidorutorna, har du inte kört fort nog!
Citat 3: -När du kör så fort du kan och känner att du har kontroll, då kör du för sakta!
Följ Mitt Bubbla Projekt:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=265896 Slide in, Burn OUT!!