Weber förgasare

Tubbi
21 mars 2013 · 61 Inlägg

Hej jag har tänkt trimma min b20 och jag undrar vad jag ska ha för förgasare? Jag har bestämt mig för weber men jag vet inte vad jag ska ha för weber. Vad är bäst till en b20? 36-36 eller vad? Och förklara gärna vad tex 36-36 står för så jag förstår varför jag ska ta just 36-36 eller vad man nu ska ha.

tekniknissen1
21 mars 2013 · 866 Inlägg

Halsringarnas storlek. vad ska du göra ? 36/36 är till lätt trimning och esättnings förgasare till A och B motorer.
130-135 Hk. Weber 1 st DCOE 45 150 hk 2st DCOE 45 200Hk beroende om slagvolymen ökas så kan dcoe 50 kan var lämpliga .  MEN !!! Dom ska bestyckas rätt!! (MAP´,as alla old skool) big_smile

Tubbi
21 mars 2013 · 61 Inlägg

Mitt mål just nu är typ 130 hk så jag antar att jag ska ha 36/36 men ska jag ha en eller två är det bättre med två? Och jag vet inte riktigt vad jag ska gör då jag inte har nån aning om hur man trimmar hehe wink

Senast redigerat av LilSurfer (21 mars 2013)

tekniknissen1
21 mars 2013 · 866 Inlägg

Då får du läsa på lite :-) Förgasare ska anpassas så den dom uppnår maximala flödet vid toppvarv eller helst något innan. Så flödet är tillräckligt över hela varvtalet, Det förgasaren använder för att få bensin till inloppsluften kallas venturieffekt. gasflödet bildar undertyck vid axeleration i en förträngning i förgasaren.
Så nej 1st 36/36  Det som man använder sig av som standard till äldre 2 lit motorer var 32/36 DVG och 2 stegs spjällöppning. På det viset så kunde man ha ett vättigt flöde över hela varvtalet och även köra den med vättig bränsle ekonomi. Och bestyckningen är viktig !! Det är därför Weber förgasarna var så poppis för 30 år sedan.
Det  gick att få dom att funka på dom flesta motorer,

offfroad Män med stil kör dieselbil
22 mars 2013 · 595 Inlägg

ska föröka att inte ta över tråden, men vem kan bestycka weber förgasare ?!, idag så arbetar ALLA företag med datorer, och pluggar in i OBD2 och klickar lite tangenter och tar en ofantlig summa pengar för det..

Har en egen cnc-fräs, arbetar med mdf, trä, aluminium-(experimentellt) för tillfället , behöver du något utfräst så är det bara att pm'a
Stefan7neson
22 mars 2013 · 394 Inlägg

http://www.kgtrimning.com/

Har hur många år som helst i erfarenhet i ämnet:)

Tubbi
22 mars 2013 · 61 Inlägg

Okej tack för hjälpen och jag ska försöka läsa på wink

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang