Twingo - Slammed & Stanced | Takeyari-pipes 31/8 !!! :)

Low n' loud! Stance'ad, slammad & högljudd twingo. Ljudbygge pågår!
  • 135 Följare
  • 352 448 Visningar
  • Projektet avslutat 1 september 2015
Fiesta_Racing Ford fantast
12 mars 2014 · 1 607 Inlägg

är det en 1.2 med 58 hk i den? låter as gött med öppet filter big_smile

mitt projekt http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=260519
spacers.se
katt åt lampa lös i magen
en volvo är som aids när man fått den blir man aldrig av med den
spokenratt
12 mars 2014 · 3 860 Inlägg

Tror det blir riktigt bra med guld på gallret!! Passar nog riktigt bra mot det svarta!

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech
Rillependent
12 mars 2014 · 948 Inlägg

Fiesta_Racing skrev:
är det en 1.2 med 58 hk i den? låter as gött med öppet filter big_smile

haha ja, den låter lite roligare nu big_smile

spokenratt skrev:
Tror det blir riktigt bra med guld på gallret!! Passar nog riktigt bra mot det svarta!

tack! det gjorde sig faktiskt bra mot det svarta och även mot gultoningen och mina klibbor som är i guld smile

Volkswagen Polo 6r 2010 OEM+
PROJEKT-TRÅDEN
Chillarn03
12 mars 2014 · 60 Inlägg

Riktigt Gott projekt Detta! :-)

Rillependent
12 mars 2014 · 948 Inlägg

Chillarn03 skrev:
Riktigt Gott projekt Detta! :-)

Tack, kul att du tycker det! smile

Volkswagen Polo 6r 2010 OEM+
PROJEKT-TRÅDEN
Rillependent
13 mars 2014 · 948 Inlägg

Idag (13:e) så ska jag fixa en sak med fjädrarna fram som MÅSTE göras och som även kanske hjälper mig få den lägre, sista utvägen om den inte går att få lägre fram är att klippa ett varv i fjäderns topp! big_smile

och ev. gänga om axeltappsfästet bak, som gängorna gett sig på efter allt camberjusterande smile

Senast redigerat av Rillependent (13 mars 2014)

Volkswagen Polo 6r 2010 OEM+
PROJEKT-TRÅDEN
PBergendahl
13 mars 2014 · 223 Inlägg

Vart köpte du filtret?

Keep calm and wrap your car!
kolla in mitt projekt helfoliering av twingo
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=280351/
Peugeot 107 "skalbaggen" (2008)
RobiinK Rust Is Not A Crime
13 mars 2014 · 1 215 Inlägg

Om inte minnet sviker mig så ser det som nått man hade på mopeden när man uppgraderade förgasaren wink

Tur att den gick sönder - Den höll inte ändå :)
Opel Kadett C "OldSparky" (1973)
Rillependent
14 mars 2014 · 948 Inlägg

PBergendahl skrev:
Vart köpte du filtret?

BunnA skrev:
Om inte minnet sviker mig så ser det som nått man hade på mopeden när man uppgraderade förgasaren wink

haha BILTEMA vad annars? big_smile

och bergendahl, köp isf 2" slangen som är typ 5cm lång så du kan fästa filtret på den smile
kommer nog inte köra såhär så värst länge, kommer skaffa ett riktigt cold-air-intake kit smile

Volkswagen Polo 6r 2010 OEM+
PROJEKT-TRÅDEN
Rillependent
14 mars 2014 · 948 Inlägg

UPDATE!

Nu har jag fixat mitt problem med coilsen så den går som den ska nu!
Fixade även gängningen vid axeltappen så det sitter hårt som fan nu big_smile

Har lite ytrost på en framskärm som ska fixas imorgon om jag hinner, och ska även justera sportstolarna för de lutar lite utåt, ifrån varandra alltså, och har dragit mig länge för att fixa det men nu har jag ett garage att va i imorgon också så det kommer fixas! smile

Ska bättra mig med bilder också, är lite dålig på den fronten!

Volkswagen Polo 6r 2010 OEM+
PROJEKT-TRÅDEN
PBergendahl
14 mars 2014 · 223 Inlägg

nice. Skall inhandlas.  Jag har plockat bort "luftintaget på huven. Ska dit med galler istället. Hade detb å min görra o det är mkt snyggare tycker jag. Även tänkt dätta plexi där och ha nån form av belysning  i det lilla utrymnet. big_smile  ska även dätra små led poditionsljus på taket smile

Rillependent skrev:

PBergendahl skrev:
Vart köpte du filtret?

BunnA skrev:
Om inte minnet sviker mig så ser det som nått man hade på mopeden när man uppgraderade förgasaren wink

haha BILTEMA vad annars? big_smile

och bergendahl, köp isf 2" slangen som är typ 5cm lång så du kan fästa filtret på den smile
kommer nog inte köra såhär så värst länge, kommer skaffa ett riktigt cold-air-intake kit smile

Keep calm and wrap your car!
kolla in mitt projekt helfoliering av twingo
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=280351/
Peugeot 107 "skalbaggen" (2008)
Rillependent
14 mars 2014 · 948 Inlägg

PBergendahl skrev:

nice. Skall inhandlas.  Jag har plockat bort "luftintaget på huven. Ska dit med galler istället. Hade detb å min görra o det är mkt snyggare tycker jag. Även tänkt dätta plexi där och ha nån form av belysning  i det lilla utrymnet. big_smile  ska även dätra små led poditionsljus på taket smile

Rillependent skrev:

PBergendahl skrev:
Vart köpte du filtret?

BunnA skrev:
Om inte minnet sviker mig så ser det som nått man hade på mopeden när man uppgraderade förgasaren wink

haha BILTEMA vad annars? big_smile

och bergendahl, köp isf 2" slangen som är typ 5cm lång så du kan fästa filtret på den smile
kommer nog inte köra såhär så värst länge, kommer skaffa ett riktigt cold-air-intake kit smile

plexi kanske är lite dumt om du vill kunna få in luft till kupen eftersom den tar luft därifrån wink men nät blir nog bra smile vad för positionsljus? på cabbe-kepsen eller? big_smile

Volkswagen Polo 6r 2010 OEM+
PROJEKT-TRÅDEN
str8
15 mars 2014 · 218 Inlägg

kul projekt! smile

Volkswagen Lupo 1.4 "JDM Killer" (2000)
PBergendahl
16 mars 2014 · 223 Inlägg

tänkte ju borra hål i plexit isf big_smile  pljusen tänkte jsg sätta på varsin sida om "kepsen"  det blir nog galant wink

Rillependent skrev:

PBergendahl skrev:

nice. Skall inhandlas.  Jag har plockat bort "luftintaget på huven. Ska dit med galler istället. Hade detb å min görra o det är mkt snyggare tycker jag. Även tänkt dätta plexi där och ha nån form av belysning  i det lilla utrymnet. big_smile  ska även dätra små led poditionsljus på taket smile

Rillependent skrev:

PBergendahl skrev:
Vart köpte du filtret?

haha BILTEMA vad annars? big_smile

och bergendahl, köp isf 2" slangen som är typ 5cm lång så du kan fästa filtret på den smile
kommer nog inte köra såhär så värst länge, kommer skaffa ett riktigt cold-air-intake kit smile

plexi kanske är lite dumt om du vill kunna få in luft till kupen eftersom den tar luft därifrån wink men nät blir nog bra smile vad för positionsljus? på cabbe-kepsen eller? big_smile

Keep calm and wrap your car!
kolla in mitt projekt helfoliering av twingo
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=280351/
Peugeot 107 "skalbaggen" (2008)
Rillependent
16 mars 2014 · 948 Inlägg

UPDATE!

Ytrosten fixad, men har inte hunnit fixa till stolarna så de står rakt i lutning, det är nästa grej som ska fixas!

Smakrådstips behöver jag också av er, har tagit bort extraljusrampen nu och det lämnade ju min "grill" tom och kapad, så jag tänkte skaffa en ny front för det står en -00 twingo på returbilen som är samma "facelift"-front, nackdelen är att den är mörkgrå.
Så grejen är att jag tänkte stickerbomba den i något lite större motiv än det vanliga jag har inne i bilen, är det något ni tror kan bli snyggt?
Visar en bild på hur fronten ser ut.

Översta delen på den är olackerad, så den kan antingen lämnas som den är och putsas upp, eller lackeras i bilens färg, sen därifrån och ner så blir det ju isåfall stickerbomb.
Och så tänkte jag köra med en Clio-läpp på den fronten.

http://avtosklad.bg/img/products/017003370.jpg

Hittade en bild på en snubbe som gjort så, bortsett från att han inte har någon frontläpp! smile
Tror det kan bli ganska nice med en clio-läpp under men det kanske hade varit snyggare i svart/vit stickerbomb?

http://img01.tablica.pl/images_tablicapl/88698443_6_644x461_renault-twingo-12-ekonomiczne-_rev001.jpg

vad tror ni om det? smile

Senast redigerat av Rillependent (16 mars 2014)

Volkswagen Polo 6r 2010 OEM+
PROJEKT-TRÅDEN
Alx_vlnt |Make Low Not War|
17 mars 2014 · 119 Inlägg

skit i stickerbomben make it clean tycker jag:) men som sagt din bil så det du tycker mest om är bäst:)

Tailored Squad | same ambition different style
Rillependent
17 mars 2014 · 948 Inlägg

alex47 skrev:
skit i stickerbomben make it clean tycker jag:) men som sagt din bil så det du tycker mest om är bäst:)

grejen är den att den fronten är mörkgrå, därav den enkla lösningen - stickerbomb (slippa lackera)! lol

blir det skit av det så kan jag ju alltid ta väck det och lackera senare, men jag kommer ju inte ha med så litet mönster som på bilden, tycker själv det mest ser kladdigt ut. utan jag kommer ju försöka hitta någon "font" som är lite större och lite mer mörk smile

Volkswagen Polo 6r 2010 OEM+
PROJEKT-TRÅDEN
Alx_vlnt |Make Low Not War|
17 mars 2014 · 119 Inlägg

okej då förstår jag, ja men kan väl inte kosta så mycket att få lite färg på fronten?smile men jag förstår hur du menar:)

Tailored Squad | same ambition different style
Rillependent
17 mars 2014 · 948 Inlägg

alex47 skrev:
okej då förstår jag, ja men kan väl inte kosta så mycket att få lite färg på fronten?smile men jag förstår hur du menar:)

ingen aning vad en ordentlig lackering kan kosta faktiskt smile men jag provad nog med stickerbombningen först smile

Volkswagen Polo 6r 2010 OEM+
PROJEKT-TRÅDEN
spokenratt
17 mars 2014 · 3 860 Inlägg

Testa med stickerbomben först.. är ju som sagt inte så svårt att ändra!

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang