ska jag lägga ner massa pengar på bilen?

dusty Living in the fastlane
2 maj 2007 · 2 616 Inlägg

hej sitter och funderar på en sak här.

jag gillar verkligen min bil ser bara igentligen en enda brist och det är att den är framhjulsdriven.
tror ni jag kommer bli besviken om jag lägger ner massa pengar på effekt och styling eller borde jag skaffa mig en rwd och sen lägga pengarna på den?

någon som kännt samma sak som jag? smile

Fryxell
2 maj 2007 · 189 Inlägg

har du testat köra rwd? det kanske inte ens är något för dig? man kan ha kul med en grävling också.

///M
dusty Living in the fastlane
2 maj 2007 · 2 616 Inlägg

jag har testat detta rätt mycket och tycker verkligen det är galet mycket roligare att köra.

BBR
2 maj 2007 · 348 Inlägg

Ser ut som ett bra objekt, lite ovanligare modell, tror inte du kommer ångra dig.

Om du vill göra ett jäkla projekt, så kan du ju bygga om till 4wd, men som sagt, det är la en historia i sig.

Och så förbaskat tråkigt är det itne med fwd big_smile

Fryxell
2 maj 2007 · 189 Inlägg

dusty skrev:
jag har testat detta rätt mycket och tycker verkligen det är galet mycket roligare att köra.

tycker du att det är roligare så byt bil smile
finns inget jobbigare än att köpa dyra saker som man sedan ångrar.

ps, håller helt med dig, rwd is the shit cool

///M
dusty Living in the fastlane
3 maj 2007 · 2 616 Inlägg

då ska man tänka ett tag då innan man börjar smile

håller med om att det inte direkt är tråkigt med fwd men mycket roligare med rwd

mr_persiano *GULAN*
3 maj 2007 · 647 Inlägg

Jag tycker du skall sälja skodan och skaffa dig nån quattro bil som du stylar så slipper du ångra dig sen.

big_smile

MrTobias
3 maj 2007 · 1 297 Inlägg

byt bil helt klart! smile

Trackbite
3 maj 2007 · 21 Inlägg

Eller...skaffa en till! Då behöver du inte kompromissa med den!

dusty Living in the fastlane
3 maj 2007 · 2 616 Inlägg

Trackbite skrev:
Eller...skaffa en till! Då behöver du inte kompromissa med den!

sen är det ju dedär med pengar wink

hasse snikbyggare Fordfan
3 maj 2007 · 39 Inlägg

Att lägga slantarna på något som inte känns riktigt rätt kan knappast vara en god idé. Föreslår behåll den för vardagstrafik och handla något äldre rwd som projekt. Finns gott om vettigt för hyfsade pengar om körglädjen går före årsmodellstatus, dessutom mycket mindre lagkrångel vid ombyggnad. Gamla BMW 02/3-serie kan aldrig vara fel för en seriös satsning, Ford Sierra eller Taunus = bilkul på fikabudget :-). Enda roliga fwd jag kan tänka är Peugeot 205, lätthanterad rallykänsla och billig. Golf 1 lite mer åt det säkra men ganska kul och kan utvecklas (sök "VW Golf Citi" på webben för att se 2007 års Golf 1). Rätt uppstyvad Saab 99 går som en spårvagn om man föredrar det.

dusty Living in the fastlane
3 maj 2007 · 2 616 Inlägg

tack för svar smile om jag byter ut min skoda mot en bil i prisklassen 100-200tusen har ni några förslag då? bilen ska då ha rwd med turbo.

nissan 200sx s14a är en kandidat jag tänker på

Hultqvist
3 maj 2007 · 38 Inlägg

4WD går ju bort direkt, tråkigare får man leta efter (fwd iofs) okej på vintern om du inte har en bil som understyr för mkt och att man kör ifrån alla vid rödljusen.

man sparar däck! det enda som är bra big_smile

oumi "audiot"
3 maj 2007 · 287 Inlägg

Har du provat någon fyrkraffsad bil som har skapligt med mos?  Det tycker jag i alla fall är störtkul jämfört med att stå och bränna gummi med bakhjulen, hur ball bilen än är.

Jag tycker att du skall skaffa dig en Evo av något slag, dock inte dom nya, ser förjävliga ut från 7 och uppåt.  Där har du en bil som är rolig som satan att köra redan från början. 

Annars finns ju rätt häftiga bakhjulsdrivna skylines med turbo för den pengen.

Senast redigerat av oumi (3 maj 2007)

"... Vi hamnade i alla fall inte på taket"
dusty Living in the fastlane
3 maj 2007 · 2 616 Inlägg

jag har tittat lite på 4wd men tyckte att många låg väldigt högt i pris. har även kollat lite med skyline men jag har aldrig kört en högerstyrd bil så känns som jag måste testa detta först så man inte blir besviken.

oumi "audiot"
3 maj 2007 · 287 Inlägg

Högt i pris?
Hmmn, jag tror att det mest prisvärda man kan köpa om man vill ha fart och skojj är en tidig evo. Finns ju ett par för runt 100-120k?  Sen om man tycker dom är fula är en annan femma, men dom går fan snuskigt bra har jag märkt.

Jg har själv aldrig kört med ratten på fel sida men folk brukar säga att man vänjer sig riktigt fort.  Bara man inte öppnar när man skall växla och spolar rutan när man skall blinka klarar man väl sig? Men jag tror inte man skall vara rädd för högerstyrt, men vad vet jag.

Nästa bil jag köper OM jag någonsin byter bil är en gammal evo i alla fall smile Jag förstår inte hur man kan säga att det är tråkigt att ha en fyrhjulsdriven bil.

Mvh

"... Vi hamnade i alla fall inte på taket"
newkie
3 maj 2007 · 250 Inlägg

RWD är alltid roligare, byt bil tongue

------------------------------------------------------
ICQ: 15322608 MSN: Newkiepc@hotmail.com
Porsche 944 Turbo "951" (1989)
oumi "audiot"
3 maj 2007 · 287 Inlägg

newkie skrev:
RWD är alltid roligare, byt bil tongue

4WD är alltid roligare, byt bil wink

"... Vi hamnade i alla fall inte på taket"
ironhead volvoraggare
3 maj 2007 · 4 776 Inlägg

lägg 400 papp och du kan få en mustang då kommer du får roligt

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
Generalen Fritids-designer
3 maj 2007 · 293 Inlägg

Charger - 68, -69 eller - 70! Hittar du nå manligare så är det ju bara att gratulera wink

"We can't sit on our arses and say the world owes us a living because we've paid our dues. Me; I think if I fluff a note I'm robbing the kids. You're gonna pour it all on until you drop, so even if they hate you they can still say 'At least they tried'."
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang