Köp Volvo V50 och du har 50% chans att få en fungerande bil!

m_a_c X40 Nordic
27 september 2007 · 784 Inlägg

För att ta ett exempel på att andra bilar me kan vara dåliga när de kommer ut. Min morfar var och förhandsbokade en saab 93 ss när den kom ut. Och en bil med fler fel än den kan man nog inte hitta. varvtalsregulatorn i automatlådan fick byttes två gånger. Nästan alla invändia lister byttes ut en del 2 gånger då de gummiliknande överdraget försvan på dom. I bland när man gick förbi bilen kunnde den stå med samtliga rutor nere pg av nått elfel. Handtagen på utsidan fick bytas då dessa tappa all typ av lyster i plasten. Backspeglarna fick bytas då de ärgade så mycket att plasten på dom börja bubbla upp och sen losna. kofforten gick inte alltid att öppna från utsidan. Och så en hel del småsaker till. Allt detta hände under de 2 år han ägde den. Men trots allt detta tyckte han om bilen och beställde en ny exakt likadan och nu när han har ägt denna i 1.5 år så och har inte hafft ett ända problem.  Typiskt bardoms problems bil helt enkelt.. Så det är inte allt bara volvo som har problem.

Volvo S40 T4 "Exclusive Edition" (1998)
whitesnake Fiat och Alfa Romeo mekaniker
27 september 2007 · 285 Inlägg

Volvos fina kvalite försvan när de började med framhjulsdrift... tyvärr så håller många av de nya modellerna någon speciel kvalitte.

Och det är rätt många andra märken har samma problem, de som har bäst kvalitte tror jag är toyota och kia!

villon
27 september 2007 · 684 Inlägg

Är ju dock inte bara volvo med barnsjukdommar. Det har alla bilmärken! om det så är bmw mercedes saab toyotta eller volvo. Men såklart så när det är ny modell med ny teknik kan man inte vänta sig att allt ska vara prima. Dock om några år då bilarna fått allt åtgärdat då är det göttans för begagnat köparna. Just att volvo uppmärksammades i denna artikel (vad det nu hette) är väll inget? vill man så kan man hitta skit, fel och massåterkallningar av bilar. kvittar vilket märke. Och dom flesta som köper dessa bilar nu, eller gjorde -05 har ju det mesta åtgärdat på garantin? dåså, så länge man har det ska man väll inte klaga, då man förhoppningsvis har ett bättre ex senare.

T-gul i hjärtat, T-röd i blodet, volvo for life
Jesper206
27 september 2007 · 152 Inlägg

Just därfor köper jag inte nya bilar smile Håller mig till beprövat odödliga bilar smile hehe!

Å andra sidan så på tal om SAAB innan, far köpte en rent ny 95, 2005, 2veckor efter fick han lämna in den på verkstad pga elfel. Orsak, elen var feldragen på något ställe!

Toyota GT86 (2012)
twin_cam Smålänning
27 september 2007 · 7 877 Inlägg

Jesper206 skrev:
Just därfor köper jag inte nya bilar smile Håller mig till beprövat odödliga bilar smile hehe!

Å andra sidan så på tal om SAAB innan, far köpte en rent ny 95, 2005, 2veckor efter fick han lämna in den på verkstad pga elfel. Orsak, elen var feldragen på något ställe!

Håller med. Gammalt beprövat stål ska de va tongue Då ha alla fel som kan inträffa redan gjort det tongue

Saab hade ju stora problem med den första bilen som togs fram ihop med GM. Den "nya" 900:an.

Samma sak med volvo

Tror att en ganska stor skuld kan läggas på GM och Ford ändå när det gäller saabs och volvos kvalitetsras på senare år.

Att blanda in lågprisdelar från en ford i en volvo är lika illa som att blanda in lågpridelar från en opel i en saab...

Saab och Volvo skulle gå ihop och bli ett helsvenskt företag! Skulle nog inte finnas många bilar som slog dom då...

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
klimpan
27 september 2007 · 2 600 Inlägg

konstigt att ford håller bättre än v50 och dom ändå är det av samma företag.

Senast redigerat av klimpan (27 september 2007)

gör som jag kör gubba racer=)
Kia Ceed (2014)
Hamilton
27 september 2007 · 8 873 Inlägg

villon skrev:
Är ju dock inte bara volvo med barnsjukdommar. Det har alla bilmärken! om det så är bmw mercedes saab toyotta eller volvo. Men såklart så när det är ny modell med ny teknik kan man inte vänta sig att allt ska vara prima. Dock om några år då bilarna fått allt åtgärdat då är det göttans för begagnat köparna. Just att volvo uppmärksammades i denna artikel (vad det nu hette) är väll inget? vill man så kan man hitta skit, fel och massåterkallningar av bilar. kvittar vilket märke. Och dom flesta som köper dessa bilar nu, eller gjorde -05 har ju det mesta åtgärdat på garantin? dåså, så länge man har det ska man väll inte klaga, då man förhoppningsvis har ett bättre ex senare.

Självklart har alla bilar sina fel och brister, men nu handlar tråden om just Volvo V50 och inget annat!
50% är orimligt högt för att vara "barnsjukdom". Tycker oddsen är lite emot Volvo här, inte skulle jag köpa den bilen med 50% chans att få det jag faktiskt betalat för.

Senast redigerat av Hamilton (27 september 2007)

Fotograf på tierpidag.se
kalle_fiat bäst
27 september 2007 · 319 Inlägg

volvvo s40/v50 mest bogserade bil från våra vägar! har hört att nya saab inte är så mycket bättre heller! är inte opel inblandade i dom! måste va grymt att blanda in både ford och opel i sina bilar! nä skulle aldrig köpa en ford,saab eller opel!

vw___tompa Avstängd
27 september 2007 · 386 Inlägg

köper man en volvo får man skylla sig själv!!!

kalle_fiat bäst
27 september 2007 · 319 Inlägg

tekniker från volvo i sverige fick åka till belgien och starta upp bilar från bandet som inte vill starta!

vw___tompa Avstängd
27 september 2007 · 386 Inlägg

kunde dom inte starta traktorerna där nere.. nää tacka vet jag tyska bilar!!

VivaLaFritz
28 september 2007 · 342 Inlägg

vw___tompa skrev:
köper man en volvo får man skylla sig själv!!!

Kunde absolut inte sagt det bättre själv!  Alla nya bilarna, är det inte elfel lr liknande, så börjar dom brinna iställe..  nope, jag skulle aldrig i liver lägga ut en enda krona på en volvo, och tycker synd om dom stackare som gör det!

Once you go Skyline, you´ll never go back!
vw___tompa Avstängd
28 september 2007 · 386 Inlägg

där ser man en vettig i alla fall.. Nää lägg ner den där hissinge fabriken!!

JonasPLind
28 september 2007 · 820 Inlägg

vw___tompa skrev:
köper man en volvo får man skylla sig själv!!!

True!!



Jag har en fråga till Alla som klagar på Ford?
Om nu ford är så in i helvetes dåliga??
Varför tror ni Ford köpt volvo?
Bra märken tjänar pengar och köper upp andra märken.
Dåliga märken går med förlust och blir uppköpta.
Volvo blev uppköpta.

Lär er tänka och sluta vara så snabba i käften och tänk längre än till motorhuven på era jäkla 240:s

pfa
28 september 2007 · 66 Inlägg

vw___tompa skrev:
där ser man en vettig i alla fall.. Nää lägg ner den där hissinge fabriken!!

inte mitt jobb! :p .. och jag kan säga att vi inte bygger några v50's där..  men iaf.. to the point..

vi har haft 2st v50 privat... den ena .. v50 t5 hade vi nästan inga problem med alls.. men vi fick våran nya -08 för 2 dagar sen.. vi körde ca 40 meter upp på parkeringen, lät den stå på tomgång medans vi gick ut för att beundra den, jo vad händer.. en kylarslang lossnar och hela parkeringen ser ut som skara sommarland.. bilen står nu på verkstaden pga ett trasigt kyl ...

KUL! smile

Volvo s60 (2001)
pfa
28 september 2007 · 66 Inlägg

Till "Whore" .. det verkar som du inte vet ett skit om ford.. volvo är det ända bilmärket som ford äger som faktiskt går/gick med vinst.. och då äger/ägde dom ändå aston martin och range rover.. så kolla upp fakta innan du öppnar munnen och skämmer ut dig!

om jag inte minns fel så går det så dåligt för ford att dom måste sälja volvo för att dom inte har råd att ha dem kvar smile så kalla inte ford bra.. dom är ansvariga för att kvaliteten på volvos bilar sjunkit jävligt mtk.

Senast redigerat av pfa (28 september 2007)

Volvo s60 (2001)
precision
28 september 2007 · 2 652 Inlägg

stämmer mkt bra v50 är de välldigt bistfällig kvalite på . speciellt v50 diesel.
o ja de dom bilarna \motorena som görs i sverige som krånglar .

JonasPLind
28 september 2007 · 820 Inlägg

pfa skrev:
Till "Whore" .. det verkar som du inte vet ett skit om ford.. volvo är det ända bilmärket som ford äger som faktiskt går/gick med vinst.. och då äger/ägde dom ändå aston martin och range rover.. så kolla upp fakta innan du öppnar munnen och skämmer ut dig!

tack!

Faktum kvarstår fortfarande att det starka varumärket köper upp det svagare.

pfa
28 september 2007 · 66 Inlägg

wh0re skrev:

pfa skrev:
Till "Whore" .. det verkar som du inte vet ett skit om ford.. volvo är det ända bilmärket som ford äger som faktiskt går/gick med vinst.. och då äger/ägde dom ändå aston martin och range rover.. så kolla upp fakta innan du öppnar munnen och skämmer ut dig!

tack!

Faktum kvarstår fortfarande att det starka varumärket köper upp det svagare.

faktum är att det nu är tvärtom.

Volvo s60 (2001)
BBR
28 september 2007 · 348 Inlägg

pfa skrev:
Till "Whore" .. det verkar som du inte vet ett skit om ford.. volvo är det ända bilmärket som ford äger som faktiskt går/gick med vinst.. och då äger/ägde dom ändå aston martin och range rover.. så kolla upp fakta innan du öppnar munnen och skämmer ut dig!

om jag inte minns fel så går det så dåligt för ford att dom måste sälja volvo för att dom inte har råd att ha dem kvar smile så kalla inte ford bra.. dom är ansvariga för att kvaliteten på volvos bilar sjunkit jävligt mtk.

Följdfrågan är då dock, varför sälja det man går vinst med?

Kanske lite offtopic, men men

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang