supra, skyline eller 3000gt, välja som ny bil?

razty_razz
19 januari 2008 · 19 Inlägg

Anubis skrev:

razty_razz skrev:
nä det har vart några idioter å fråga om ja var för snål å köpa vänster styrd galant å om ja typ va knäpp, tills ja visade vad det fanns underhuven..

nä inte många som vet att den modelen finns..

Haha sånt som är kul smile

ännu roligare när det kommer lite trimmade bilar å ska köra om en (vanlig)galant å dom inte hänger med smile

finns många  feta frontar till dom fast bara i japan sad

Senast redigerat av razty_razz (19 januari 2008)

Tuhkanen
20 januari 2008 · 582 Inlägg

jo det hade ju vart roligt men har kommit fram till att det blir nån av dom 3 jag sagt iafl, men är det nån av bilarna som pajjar oftare än nån annan, nått problem som ofta uppstår?

Aerodynamik ...
20 januari 2008 · 7 120 Inlägg

Jag känner inte till några fabriksfel på Skyline och Supra iaf. Men vad är det för Skyline du tittar på?

Tuhkanen
20 januari 2008 · 582 Inlägg

en r 33 gts lt gtr beror på vad plånboken räcker till smile om det nu ens blir en skyline

Waho Allmänt Jobbig
20 januari 2008 · 1 200 Inlägg

Måste ju lägga min röst på Supra :p
Tycker det är en underbar bil och sedan singelkonvertera är ju en dröm big_smile

If loyalties must be broken, If the lines must be crossed, do it fast, do it Furious
Japs-Jens
20 januari 2008 · 1 503 Inlägg

Anubis skrev:

Oboy6 skrev:
Mitt röst hamnar på en vänsterstyrd supra. Är ju redan orginal snygga och går att trimma som satan!!

o de går inte med en skyline eller 3000gt då eller tongue

Du som har en Skyline borde väl veta att det inte finns några vänsterstyrda smile Sen har ju inte 3000 gt en suck gällande utseende mot supran! Finns nog betydligt större utbud till supra me än till 3000gt! Men vill man ha en brevbärarbil så visst! Tänk va jobbigt det blir i drivein på Mcdonalds tongue

RB25DET, probably the best motorsound in the world!
Eisenhut
20 januari 2008 · 1 827 Inlägg

Tuhkanen skrev:
jo det hade ju vart roligt men har kommit fram till att det blir nån av dom 3 jag sagt iafl, men är det nån av bilarna som pajjar oftare än nån annan, nått problem som ofta uppstår?

Du kan ju gå in på Skyline.se och fråga hur många som fått vevlagerras det senaste året... Detta är ett stort problem på skylines. Supran eller 3000gtn kan jag inte uttala mig om då jag inte ägt någon sådan.

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two
Erick
20 januari 2008 · 4 767 Inlägg

Oboy6 skrev:

Anubis skrev:

Oboy6 skrev:
Mitt röst hamnar på en vänsterstyrd supra. Är ju redan orginal snygga och går att trimma som satan!!

o de går inte med en skyline eller 3000gt då eller tongue

Du som har en Skyline borde väl veta att det inte finns några vänsterstyrda smile Sen har ju inte 3000 gt en suck gällande utseende mot supran! Finns nog betydligt större utbud till supra me än till 3000gt! Men vill man ha en brevbärarbil så visst! Tänk va jobbigt det blir i drivein på Mcdonalds tongue

Drivein'en var inga problem, dom kom ut med maten. smile

Mvh
Erick

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård
John87 Stolt Volvoägare
20 januari 2008 · 4 913 Inlägg

Erick skrev:
Drivein'en var inga problem, dom kom ut med maten. smile

Annars kan man ju vara cool och backa igenom smile

Pojkar kör turbo. Män kör V8.
Hammarslag Inläggskritiker
20 januari 2008 · 990 Inlägg

3000GT VR4 LÄTT.

Supra o skyline känns för uttjatat, och redigt överpris på dom om dom är vänsterstyrda

Senast redigerat av Hammarslag (20 januari 2008)

Saab 2,4L Smidda JE kolvar, Holset Hx40, Siemens 630cc, Quaife 6växlad rakskuren + Quaife ATB diffbroms. 515hk / 604nm bänkad hos Trollspeed
Eisenhut
20 januari 2008 · 1 827 Inlägg

Erick skrev:

Oboy6 skrev:

Anubis skrev:

o de går inte med en skyline eller 3000gt då eller tongue

Du som har en Skyline borde väl veta att det inte finns några vänsterstyrda smile Sen har ju inte 3000 gt en suck gällande utseende mot supran! Finns nog betydligt större utbud till supra me än till 3000gt! Men vill man ha en brevbärarbil så visst! Tänk va jobbigt det blir i drivein på Mcdonalds tongue

Drivein'en var inga problem, dom kom ut med maten. smile

Mvh
Erick

Fan vad lyx! Jag fick allt backa igenom. big_smile

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two
Tuhkanen
20 januari 2008 · 582 Inlägg

donkan är la inga problem, d e där tjejen kommer in i bilden och får frixa maten:P

Owzer Rallykalle och kabeltattare
20 januari 2008 · 422 Inlägg

Bah! Skyline är ju det klara valet, finns duktigt med trim, och väghållning till dem. 3000gt är tuuuuuung.

BMW 520i E28 "tvåliters raketen" (1984)
Takashi Got VTEC?
20 januari 2008 · 1 593 Inlägg

Hmm, rätt svårt val..

Skyline: Det beror ju på vilken Skyline du ska ha, ska du ha GTR så är det ju ett bra val att satsa på den, men om du däremot ska köpa en GTS så är det lika bra och skita i det.

Supra MKIV: Original är den tung och slö. Men visst, trimma går ju alltid, men det kostar.. roll

3000 GT: Kan inte uttala mig så mycket om den då kunskapen om 3000 GT inte är den bästa.. tongue Men original är det väll ca 320 hk och 0-100 på ca 5.0 sek? big_smile

Så, vilken hade jag valt? Ptjaa, om nu plånboken skulle tillåta dig att köpa en R33 GTR (för det var väll en R33 du skulle satsa på om det blev en Skyline?) så hade jag satstat på en sån. Men har du inte råd med en Skyline GTR så hade det nog blivit en 3000 GT eftersom den har 4WD och är väldigt bra motormässigt original. Men ja, svårt val du står inför som sagt..

Lycka Till!

JDM - can't beat that with a baseball bat
http://www.hondaklubben.com/forum/
Honda Civic Type R "Function over Form" (2003)
vr4
29 januari 2008 · 61 Inlägg

Hej.

Slår et slag för 3000GT då det verkar som de flesta spekulerar runt den bilen J

Rent allment verkar det finnas en uppfattning om att 3000GT är jätte tung. I mina papper på gen 1 står det 1840 kg men när jag ställde den på vågen visade den 1675kg original. Och et steg i all trimning oavsett bil sitter just i bantning.

Det är lika enkelt att få 400hp i en 3000GT som i en Supra. Och det är lika dyrt att bygga en skottsäker 900hp 3000GT som en Supra eller Skyline.

Det är inga problem att hitta delar till 3000GT heller. (finns firmor som endas håller på med denna modell, även i Sverige)

Så valet bör nog ligga i vilken bil du tycker rent estetiskt är mest tilltalande.

Mvh/Fredric

MrTobias
29 januari 2008 · 1 297 Inlägg

Supra eller skyline. skylinen har sin charm men den slår inte en supra i mina ögon.. så jävla fina bilar smile

wannabe1
29 januari 2008 · 102 Inlägg

Jag har ännu inte blivit frånåkt av någon supra eller skyline:/ Ett stort plus för 3000GT är klubbförsäkringen som kostar dryga 3000:-/år helförsäkrat big_smile samt att  GT är ofta billigare i inköp. Uppgraderingar och styling finns så att du kan ruinera dig flera gånger om:cool: Finnas även ett bra kunnade om dessa bilar i Göteborgstrakten

Super_Micke Bildrulle
29 januari 2008 · 499 Inlägg

Svårt att välja. I mitt fall hade valet stått mellan en MkIV och en Skyline.

Skyline: + 4wd (RWD inte ett val på skyline). - Högerstyrd

Supra: + 280-330 hk original (finns dock fler BPU supras ute än original). Och det behöver inte bli dyrt att trimma Supra. Peter Björck hade en högerstyrd som han (ryktesvägen iaf) endast lagt 200 000 på, inkl inköp, okänt antal hk, men mellan 600-800 tippat. Men den killen är ju sjukt bra på att hamra på bilar =P

Dock är jag Suprafrälst, så valet hade ramlat ner på en Supra, även om jag någon gång skulle vilja ha en Skyline.

Who needs brakes when you got a horn!?
www.gunroad.se
Runn WS7 Avstängd
29 januari 2008 · 1 031 Inlägg

Lägger min röst på en 3000gt

Pontiac Trans Am WS7 E85 "Wings West" (1998)
vr4
29 januari 2008 · 61 Inlägg

Hej.

Finns inga genvägar till att mosa ur 6-800 drivsäkra hp i en i övrigt standad 3 liters motor oavsett om det är en supra eller inte. samma fysiska lagar gäller alla motorer.

att uppskatta effeckt är inget man bör göra. har man en gång verkligen fåt åka i en bil med ricktingt bromsade tex 600hp så inser man hur brutalt det egentligen är. och det får en att undra hur många som verkligen har fåt känt på det. 

Mvh/Fredric

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang