kicker basar, missnöjd!

mattte
29 januari 2008 · 2 Inlägg

Införskaffade i helgen ett paket med baslåda och steg från kicker, närmare bestämt en dc comp 2*12 låda och ett zx300 steg. Eftersom ja tycker man hört bra om kicker från en del håll trodde jag att mina 6 tusen spenderade kronor skulle ge lite trycka i bilen?
      Jag som amatör tycker det låter skit rent ut sagt. Polarens mutant singel 12" som han köpte för 1600:- nytt (med steg) låter bra mkt bättre. Är det fel på mina grejjer lr? Någon som har erfarenhet av dessa prylar? Kan det vara så att steget ä lite för klent?
Nått brummande/mullrande i skuffen var inte det ja tänkt mig iafl.

Lindberg88
29 januari 2008 · 1 418 Inlägg

6000kr för de där? Du skulle köpt dig sinus live 1500 å carpower 15" för bättre ljud och mindre pengar.

Säger precis som jag tycker och tänker! Har alltid gjort och kommer alltid att göra det :)
Yttrandefrihet på Garaget.org? Nej tydligen inte.
E-30
29 januari 2008 · 1 050 Inlägg

mattte skrev:
Införskaffade i helgen ett paket med baslåda och steg från kicker, närmare bestämt en dc comp 2*12 låda och ett zx300 steg. Eftersom ja tycker man hört bra om kicker från en del håll trodde jag att mina 6 tusen spenderade kronor skulle ge lite trycka i bilen?
      Jag som amatör tycker det låter skit rent ut sagt. Polarens mutant singel 12" som han köpte för 1600:- nytt (med steg) låter bra mkt bättre. Är det fel på mina grejjer lr? Någon som har erfarenhet av dessa prylar? Kan det vara så att steget ä lite för klent?
Nått brummande/mullrande i skuffen var inte det ja tänkt mig iafl.

Det tar lång tid innan basarna är "inspelade" kan ta flera månader om du spelar lite varje dag. Om du ger dig till tåls, så släpper basarna snart loss. (till våren) big_smile

Alla sätt är bra...utom de dåliga.
BMW E90 LCI 330ix. "E90" (2009)
apoteket00 trucken
29 januari 2008 · 563 Inlägg

det ska spela somfasen, du har intefasvänt mellan basarna? inte heller råkat sätta igång något högpassfilter?

member of team ljudbyggaren, O vaddå dansband e töntigt=)
gurenius
29 januari 2008 · 1 631 Inlägg

mattte skrev:
Införskaffade i helgen ett paket med baslåda och steg från kicker, närmare bestämt en dc comp 2*12 låda och ett zx300 steg. Eftersom ja tycker man hört bra om kicker från en del håll trodde jag att mina 6 tusen spenderade kronor skulle ge lite trycka i bilen?
      Jag som amatör tycker det låter skit rent ut sagt. Polarens mutant singel 12" som han köpte för 1600:- nytt (med steg) låter bra mkt bättre. Är det fel på mina grejjer lr? Någon som har erfarenhet av dessa prylar? Kan det vara så att steget ä lite för klent?
Nått brummande/mullrande i skuffen var inte det ja tänkt mig iafl.

Steget är ju lite klent men bör ändå funka okej. Jag tror inte det är fel på grejorna utan på installationen. Vad säger de där du köpte grejorna?

// Gurra
BMW 530 med Alpine F1 Status, Scanspeak Illuminator, 2 x Genesis DMA, 4 x Genesis DMX
Tävla i bilstereo? Besök Svenska Bilstereoförbundet för info.
Datsun 240Z "Fairlady Z" (1973)
BMTech Svensk Mästare SQL Mini 2010
30 januari 2008 · 2 009 Inlägg

Tycker med det låter skumt..
Jag hade liknande i min honda och det pelade bra som fan.
Och det var i slutna lådor vänt bakåt i en sedanbil...
Alltså felbyggt ur ljudsynpunkt...
Men det funkade som sagt kalas.
Lägg upp bild på hur du installerat dom..

www.BUGPEOPLE.se
"Liten bil stor ***"
Volkswagen 1300 "Högre än din bil.............." (1969)
BMW 320i E91 "SQL bilen" (2006)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang