Spelar du golf?

Lalle87
5 april 2008 · 262 Inlägg

Tänkte att man kunde ses och spela en runda lite då o då.
åka runt och spela på lite olika banor i skåne

Larsson_Power Saabvilde!
5 april 2008 · 1 708 Inlägg

Får man ha sina egna bilar som golfbil? : )

Senast redigerat av Larsson_Power (5 april 2008)

God created weak gearboxes for SAAB to give the Volvo suckers a slight chance! ;)
Saab 9000 CC T16 "Lapptäcket" (1988)
MilleN
5 april 2008 · 9 108 Inlägg

hehe, spelade mycket för 5-6 år sedan innan jag ryckte in i lumpen. Jag var nere i 9 i hcp men sedan började man jobba och då fanns ingen tid över, men visst blir man sugen på att lira ibland tongue

Lalle87
5 april 2008 · 262 Inlägg

MilleN skrev:
hehe, spelade mycket för 5-6 år sedan innan jag ryckte in i lumpen. Jag var nere i 9 i hcp men sedan började man jobba och då fanns ingen tid över, men visst blir man sugen på att lira ibland tongue

Ja va fan, det är ju bara att ta sig i kragen och damma av klubborna,
själv är jag nere i 6,3 just nu

Lalle87
5 april 2008 · 262 Inlägg

Larsson_Power skrev:
Får man ha sina egna bilar som golfbil? : )

Bara om det är en Golf wink

MilleN
5 april 2008 · 9 108 Inlägg

Lalle87 skrev:
Ja va fan, det är ju bara att ta sig i kragen och damma av klubborna,
själv är jag nere i 6,3 just nu

Ojojoj vad pisk jag skulle få i så fall wink Skulle vara nöjd om jag spelade på 20 i hcp nu men efter ett par rundor skulle man nog komma i form smile

Har du spelat på Onsjö förresten? Jag har varit nere på Höganäs och spelat, säkert några fler skånebanor men inga jag kommer ihåg nu.

mektrollet Reparatör
5 april 2008 · 630 Inlägg

ja du den chansen e väl lika stor som du skulle åka med i skogen en dag skulle jag tro big_smile

Larsson_Power Saabvilde!
5 april 2008 · 1 708 Inlägg

Lalle87 skrev:

Larsson_Power skrev:
Får man ha sina egna bilar som golfbil? : )

Bara om det är en Golf wink

Haha, bara väntade på den kommentaren wink

God created weak gearboxes for SAAB to give the Volvo suckers a slight chance! ;)
Saab 9000 CC T16 "Lapptäcket" (1988)
Lalle87
5 april 2008 · 262 Inlägg

MilleN skrev:

Lalle87 skrev:
Ja va fan, det är ju bara att ta sig i kragen och damma av klubborna,
själv är jag nere i 6,3 just nu

Ojojoj vad pisk jag skulle få i så fall wink Skulle vara nöjd om jag spelade på 20 i hcp nu men efter ett par rundor skulle man nog komma i form smile

Har du spelat på Onsjö förresten? Jag har varit nere på Höganäs och spelat, säkert några fler skånebanor men inga jag kommer ihåg nu.

Nej det har jag inte, spelar på Tegelberga GK för det mesta,
men ibland lite andra klubbar runt omkring

Akka
5 april 2008 · 1 174 Inlägg

jag lirar å jag hade gärna varit med! dock bor jag i sthlm hmm

Skaune
5 april 2008 ·

nej tack o lov inte, men måste säga att sporten (kan diskuteras) hade varit mer lockande om det inte vore för det överklass fenomen det tycks vara, hade man fått komma klädd hursom och det inte bara varit gråhåriga herrar i rutigt på banan hade det varit mer lockande. Vill oxå tilägga att det inte e alla gollfare som e rutiga och snorkiga, det finns en skara mycket trevliga golfare oxå!

MilleN
5 april 2008 · 9 108 Inlägg

Axor skrev:
nej tack o lov inte, men måste säga att sporten (kan diskuteras) hade varit mer lockande om det inte vore för det överklass fenomen det tycks vara, hade man fått komma klädd hursom och det inte bara varit gråhåriga herrar i rutigt på banan hade det varit mer lockande. Vill oxå tilägga att det inte e alla gollfare som e rutiga och snorkiga, det finns en skara mycket trevliga golfare oxå!

Här haglar fördomarna smile Man får klä sig hur som helst på alla golfbanor jag varit på, även om det kanske är ett visst mode som gäller med piké och sånt.
Jag brukade klä mig i skateskor, för stora brallor och millencolin-tshirt och liknande och det var ingen som klagade på mig i alla fall, jag spöade ju alla gamlingar wink

Sedan är det inte så dyrt som många tror såvida man inte spelar på någon dyr klubb, men vad lägger inte folk ut på hockeyutrustning och fotbollsskor t.ex. smile Jag kunde spela med ensamstående morsa med ganska låg lön, dock hjälpte det väl att hon jobbar på golfklubben big_smile
Det sista året jag spelade var jag medlem på en norrlandsklubb som kostade 500 om året. Klubborna fick jag av morfar, köpte bara egen putter och driver. Känns som om jag drar min livshistoria här fan hehe.

Grymt kul är det i alla fall, synd bara att man måste lägga 5 timmar av sin dag om man vill gå en runda.

chrizz Administratör
5 april 2008 · 11 790 Inlägg

Jag började spela 2006, men jag har knappt spelat nått sen dess. Har fortfarande HCP 36 smile

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Cruizr
5 april 2008 · 417 Inlägg

Nope, la av när jag fick körkortet. Man bytte hobby helt enkelt smile. Får ta och börja spela igen när jag lägger körkortet på hyllan wink

Tips på rolig bana: Bjäre GK på hallandsåsen. Kuperad och varierande bana...
mvh/Jocke

Akka
5 april 2008 · 1 174 Inlägg

MilleN skrev:

Axor skrev:
nej tack o lov inte, men måste säga att sporten (kan diskuteras) hade varit mer lockande om det inte vore för det överklass fenomen det tycks vara, hade man fått komma klädd hursom och det inte bara varit gråhåriga herrar i rutigt på banan hade det varit mer lockande. Vill oxå tilägga att det inte e alla gollfare som e rutiga och snorkiga, det finns en skara mycket trevliga golfare oxå!

Här haglar fördomarna smile Man får klä sig hur som helst på alla golfbanor jag varit på, även om det kanske är ett visst mode som gäller med piké och sånt.
Jag brukade klä mig i skateskor, för stora brallor och millencolin-tshirt och liknande och det var ingen som klagade på mig i alla fall, jag spöade ju alla gamlingar wink

Sedan är det inte så dyrt som många tror såvida man inte spelar på någon dyr klubb, men vad lägger inte folk ut på hockeyutrustning och fotbollsskor t.ex. smile Jag kunde spela med ensamstående morsa med ganska låg lön, dock hjälpte det väl att hon jobbar på golfklubben big_smile
Det sista året jag spelade var jag medlem på en norrlandsklubb som kostade 500 om året. Klubborna fick jag av morfar, köpte bara egen putter och driver. Känns som om jag drar min livshistoria här fan hehe.

Grymt kul är det i alla fall, synd bara att man måste lägga 5 timmar av sin dag om man vill gå en runda.

e lite som första säger det är lite knasigt med kädregler osv osv.. men oftast så brukar inte dom finnas så länge man klär sig icke ovårdat! men ska ju inte liksom gå runt i badbyxor.

men tex på min hemma klubb så är det ganska stränga klädregler, inga blåjeans, måste ha pike (tror iof inte så många håller den) annars så kan man bli utslängd! men det tycker jag nästan är rätt? inte fan skulle jag springa runt i blåjeans på en fotbolls match?

Skaune
5 april 2008 ·

Akka skrev:

MilleN skrev:

Axor skrev:
nej tack o lov inte, men måste säga att sporten (kan diskuteras) hade varit mer lockande om det inte vore för det överklass fenomen det tycks vara, hade man fått komma klädd hursom och det inte bara varit gråhåriga herrar i rutigt på banan hade det varit mer lockande. Vill oxå tilägga att det inte e alla gollfare som e rutiga och snorkiga, det finns en skara mycket trevliga golfare oxå!

Här haglar fördomarna smile Man får klä sig hur som helst på alla golfbanor jag varit på, även om det kanske är ett visst mode som gäller med piké och sånt.
Jag brukade klä mig i skateskor, för stora brallor och millencolin-tshirt och liknande och det var ingen som klagade på mig i alla fall, jag spöade ju alla gamlingar wink

Sedan är det inte så dyrt som många tror såvida man inte spelar på någon dyr klubb, men vad lägger inte folk ut på hockeyutrustning och fotbollsskor t.ex. smile Jag kunde spela med ensamstående morsa med ganska låg lön, dock hjälpte det väl att hon jobbar på golfklubben big_smile
Det sista året jag spelade var jag medlem på en norrlandsklubb som kostade 500 om året. Klubborna fick jag av morfar, köpte bara egen putter och driver. Känns som om jag drar min livshistoria här fan hehe.

Grymt kul är det i alla fall, synd bara att man måste lägga 5 timmar av sin dag om man vill gå en runda.

e lite som första säger det är lite knasigt med kädregler osv osv.. men oftast så brukar inte dom finnas så länge man klär sig icke ovårdat! men ska ju inte liksom gå runt i badbyxor.

men tex på min hemma klubb så är det ganska stränga klädregler, inga blåjeans, måste ha pike (tror iof inte så många håller den) annars så kan man bli utslängd! men det tycker jag nästan är rätt? inte fan skulle jag springa runt i blåjeans på en fotbolls match?

Precis de jag prata om!
Men varför skulle man inte kunna spela i blåjeans? Man kna ju inte jämföra golf med fotboll, jag tror i fotboll ställs det nog högra krav på din mundering än i golf? Fotboll är ju en mer fysisk aktiv sport?

MilleN
5 april 2008 · 9 108 Inlägg

Skulle tro att det bara är på äldre "anrika" klubbar dom har såna klädregler, det enda jag hört är att man inte får spela i bar överkropp annars är det lugnt.

Sedan skulle jag inte vilja spela golf i blåjeans heller, efter att ha promenerat i fem timmar är det gott med något luftigare.

Skaune
5 april 2008 ·

MilleN skrev:
Skulle tro att det bara är på äldre "anrika" klubbar dom har såna klädregler, det enda jag hört är att man inte får spela i bar överkropp annars är det lugnt.

Sedan skulle jag inte vilja spela golf i blåjeans heller, efter att ha promenerat i fem timmar är det gott med något luftigare.

Ja de tänkte jag kanske inte på att man går i många timmar o behöver nått luftigare, men ett par schyssta shorts i jeans hade man ju kunnat ha! vi har ju faktiskt inte såååå varmt i sverige! tyvärr..

viccoA
5 april 2008 · 3 112 Inlägg

Axor skrev:

Akka skrev:

MilleN skrev:

Här haglar fördomarna smile Man får klä sig hur som helst på alla golfbanor jag varit på, även om det kanske är ett visst mode som gäller med piké och sånt.
Jag brukade klä mig i skateskor, för stora brallor och millencolin-tshirt och liknande och det var ingen som klagade på mig i alla fall, jag spöade ju alla gamlingar wink

Sedan är det inte så dyrt som många tror såvida man inte spelar på någon dyr klubb, men vad lägger inte folk ut på hockeyutrustning och fotbollsskor t.ex. smile Jag kunde spela med ensamstående morsa med ganska låg lön, dock hjälpte det väl att hon jobbar på golfklubben big_smile
Det sista året jag spelade var jag medlem på en norrlandsklubb som kostade 500 om året. Klubborna fick jag av morfar, köpte bara egen putter och driver. Känns som om jag drar min livshistoria här fan hehe.

Grymt kul är det i alla fall, synd bara att man måste lägga 5 timmar av sin dag om man vill gå en runda.

e lite som första säger det är lite knasigt med kädregler osv osv.. men oftast så brukar inte dom finnas så länge man klär sig icke ovårdat! men ska ju inte liksom gå runt i badbyxor.

men tex på min hemma klubb så är det ganska stränga klädregler, inga blåjeans, måste ha pike (tror iof inte så många håller den) annars så kan man bli utslängd! men det tycker jag nästan är rätt? inte fan skulle jag springa runt i blåjeans på en fotbolls match?

Precis de jag prata om!
Men varför skulle man inte kunna spela i blåjeans? Man kna ju inte jämföra golf med fotboll, jag tror i fotboll ställs det nog högra krav på din mundering än i golf? Fotboll är ju en mer fysisk aktiv sport?

Kortärmat typ piké, vindjacka de kalla dagarna och byxor funkar bra att spela i. Enkel dresscode. Golf är lite ansträngade och man går gärna i byxor som inte nöter mot kroppen och som det går bra att röra sig i, att spela i piké är skönt då man kan röra sig bra med överkroppen. Visst skulle säkert gå lika bra att spela i mina gymkläder, men kul att det är lite stil och ordning på banan.

När jag tävlade i tyngdlyftning var det mängder med regler på klädseln som var grymt tvingande och för att inte tala om nu när man kör racing. Golf är ju tokbilligt jämfört med motorsport och inte i närheten av lika mycket regler när det gäller personlig klädsel tongue

Scratch
5 april 2008 · 719 Inlägg

jo snart dags att ta fram klubborna igen big_smile börja i mars förra året. HCP nu ligger på 16,9 kommer man igång ordentligt o lirar mkt iår så ska man fan ner på singel HCP. Måste ikapp min kamrat lite som börja samtidigt som  ja som är på 13,0.

Spelar i sthlm. Klubb byte på G letar förslag då man inte är junior längre. Arlanda bra? Wäsby?

live free, die young.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang