Pappan friades i Rödebymordet!

Smiley Legitimerad Lamphållare
24 maj 2008 · 369 Inlägg

martincool skrev:

Smiley skrev:

Mirano skrev:
Men då är det okej att döda alla som mobbar då? hur många blir inte mobbade i skolan VARJE dag i många år och har ett rent helvete, är det okej för dem att ta med sig ett vapen till skolan och skjuta ihjäl mobbarna då? visst fan har ungdomarna gjort fel, ingen tvekan om saken, och familjen har säkert haft ett rent helvete, men är det tillräckligt för att få döda en annan människa? tror ni inte familjen till Simon kommer ha ett rent helvete nu? och tänk om pappan råkar få en allvarlig psykisk störning igen, om man kan få en sådan störning och inte veta vad man gör så borde man väll få vård så att det inte inträffar igen :S

Dom som blir mobbade kan gå till mobbningsgrejen på skolan o få hjälp vilket dom ofta får, men denna familj hade ju kontaktat den s.k polisen flera gånger utan att dom gjorde något

Men det är ju inte alltid mobbningsgruppen hjälper. Vet många fall det ej har hjälpt. hmm

Jo vet också att det inte fungerar helt problem frit därför skrev jag ofta, men på många skolor så fungerar det faktiskt väldigt bra!

" köpa nytt och köpa nytt... här på landet bygger vi om så att de passar! "
Sir_Ed
24 maj 2008 · 304 Inlägg

Det är gänget som sökte upp honnom, inte han. "Pappan" var på sin mark och då skall man ha rätt att försvara sig med alla meddel!

Freedom to the brave man! big_smile

I have my own race...
C-line
24 maj 2008 · 76 Inlägg

Föräldrarna skulle haft bättre koll på sina ungar.
Va fan gör de ute mitt i natten å sysslar me sånt?
De får skylla sig själva, då menar jag både ungarna å föräldrarna.
Dom började jue. (Sandlåde-lagen.)

BTW, skulle jag verkligen vilja läsa om en kvinna som skjuter ihjäl en våldtäktsman,
å sedan frias. big_smile

Senast redigerat av C-line (24 maj 2008)

The Price I pay, For the Games I play, BITCH!
MORT
25 maj 2008 · 137 Inlägg

Tycker han kunde skjutit ihjäl alla, fast bara för kul liksom.

"Shackle-razzle-futzal-craz"
Reeplayed Vi lever i en orättvis värld..
25 maj 2008 · 560 Inlägg

Tega skrev:

Reeplayed skrev:
Det är så kul att se folk som inte bor i närheten av Karlskrona uttala sig om allt detta. Personligen hade jag gärna satt ett skott i nacken på gubben, och nej - jag är inte kompis med de ungdomarna, däremot vet jag mycket väl vilka de är (samma skola, gemensamma kompisar m.m) Tyvärr vet jag också hur gubben gick tillväga vid händelsen och därför har jag inte längre något medlidande när det gäller honom och hans familj. Tycker i och för sig att poliserna borde gjort något långt tidigare, nuförtiden ser man dom utanför Rödebyskolan varje dag när bussen går förbi. De hade behövt vara där långt tidigare.

Och som sagt, jag är inte en "försvarande kompis" utan tvärtom har jag blivit utsatt för 17-åringen.

Om du säger A i ett forum så får du säga B oxå. Berätta allt du vet då, upplys oss.
Tills dess hävdar jag vad jag sagt innan: Han gjorde helt rätt och det känns skitbra att han friades.
Jag hade agerat likadant!

1, Han sköt C i ryggen när han var på väg bort ifrån honom.
2, Han sköt först S i armen, gick fram till S när S satt på knä och bad honom att inte skjuta.
3, Han laddade om, (alltså tog han extra skott med sig ut) sköt S i bröstet och sköt sedan efter de andra, det sista skottet.

Okej för varningsskott, okej om de hade kommit mot honom - ett helt gäng med olika vapen /(nu var det bara en liten bräda C hade)
Men C hade vänt sig om för att gå, och han sköt honom i ryggen
S satt på marken och bad honom flera gånger att inte skjuta, ändå laddade han om, gick fram och sköt honom i bröstet.

DÄRFÖR har jag inget medlidande när det gäller honom.

Even fools they say, can find a way out of the dark.
Muttley
25 maj 2008 ·

Reeplayed skrev:

Tega skrev:

Reeplayed skrev:
Det är så kul att se folk som inte bor i närheten av Karlskrona uttala sig om allt detta. Personligen hade jag gärna satt ett skott i nacken på gubben, och nej - jag är inte kompis med de ungdomarna, däremot vet jag mycket väl vilka de är (samma skola, gemensamma kompisar m.m) Tyvärr vet jag också hur gubben gick tillväga vid händelsen och därför har jag inte längre något medlidande när det gäller honom och hans familj. Tycker i och för sig att poliserna borde gjort något långt tidigare, nuförtiden ser man dom utanför Rödebyskolan varje dag när bussen går förbi. De hade behövt vara där långt tidigare.

Och som sagt, jag är inte en "försvarande kompis" utan tvärtom har jag blivit utsatt för 17-åringen.

Om du säger A i ett forum så får du säga B oxå. Berätta allt du vet då, upplys oss.
Tills dess hävdar jag vad jag sagt innan: Han gjorde helt rätt och det känns skitbra att han friades.
Jag hade agerat likadant!

1, Han sköt C i ryggen när han var på väg bort ifrån honom.
2, Han sköt först S i armen, gick fram till S när S satt på knä och bad honom att inte skjuta.
3, Han laddade om, (alltså tog han extra skott med sig ut) sköt S i bröstet och sköt sedan efter de andra, det sista skottet.

Okej för varningsskott, okej om de hade kommit mot honom - ett helt gäng med olika vapen /(nu var det bara en liten bräda C hade)
Men C hade vänt sig om för att gå, och han sköt honom i ryggen
S satt på marken och bad honom flera gånger att inte skjuta, ändå laddade han om, gick fram och sköt honom i bröstet.

DÄRFÖR har jag inget medlidande när det gäller honom.

men du verkar heller inte kunna lagstiftningen wink och ingen av oss som gissar oss fram här var på platsen.. jag tycker att gubben gjorde rätt som sköt dem. och blir friad, eller annars hade någon av ungarna säker slagit ihjäl hans barn.
självförsvar i psykisk störning pga barnen som pressade honom till detta.

lia gott.

C70
25 maj 2008 · 424 Inlägg

Vi kan ju alla vara överrens om att detta aldrig hade hänt om ungarna aldrig kommit dit och hotat familjen. Då hade alla varit oskadda....

Vem här inne hade inte skyddat sin famlij?

Allting har ju en gräns, går det sedan över den gränsen så är det inte alltid man kan styra över vad som händer.

Muttley
25 maj 2008 ·

C70 skrev:
Vi kan ju alla vara överrens om att detta aldrig hade hänt om ungarna aldrig kommit dit och hotat familjen. Då hade alla varit oskadda....

Vem här inne hade inte skyddat sin famlij?

Allting har ju en gräns, går det sedan över den gränsen så är det inte alltid man kan styra över vad som händer.

de där har du alldelles rätt i. vi människor har våra instinkter vi med.. prova att gå ut i skogen när älgarna har fått sina kalvar, spring fram mot kalven och gör så den känner sig hotad så är de exakt så en människa känner sig med, älgkon kommer garanterat att sparka ner en och göra hotet ofarligt igen.

blacken
25 maj 2008 ·

Reeplayed skrev:

Tega skrev:

Reeplayed skrev:
Det är så kul att se folk som inte bor i närheten av Karlskrona uttala sig om allt detta. Personligen hade jag gärna satt ett skott i nacken på gubben, och nej - jag är inte kompis med de ungdomarna, däremot vet jag mycket väl vilka de är (samma skola, gemensamma kompisar m.m) Tyvärr vet jag också hur gubben gick tillväga vid händelsen och därför har jag inte längre något medlidande när det gäller honom och hans familj. Tycker i och för sig att poliserna borde gjort något långt tidigare, nuförtiden ser man dom utanför Rödebyskolan varje dag när bussen går förbi. De hade behövt vara där långt tidigare.

Och som sagt, jag är inte en "försvarande kompis" utan tvärtom har jag blivit utsatt för 17-åringen.

Om du säger A i ett forum så får du säga B oxå. Berätta allt du vet då, upplys oss.
Tills dess hävdar jag vad jag sagt innan: Han gjorde helt rätt och det känns skitbra att han friades.
Jag hade agerat likadant!

1, Han sköt C i ryggen när han var på väg bort ifrån honom.
2, Han sköt först S i armen, gick fram till S när S satt på knä och bad honom att inte skjuta.
3, Han laddade om, (alltså tog han extra skott med sig ut) sköt S i bröstet och sköt sedan efter de andra, det sista skottet.

Okej för varningsskott, okej om de hade kommit mot honom - ett helt gäng med olika vapen /(nu var det bara en liten bräda C hade)
Men C hade vänt sig om för att gå, och han sköt honom i ryggen
S satt på marken och bad honom flera gånger att inte skjuta, ändå laddade han om, gick fram och sköt honom i bröstet.

DÄRFÖR har jag inget medlidande när det gäller honom.

"C och S" hade sig själva att skylla helt och hållet. "Sår man vind, så får man skörda storm". Så enkelt är det..

Senast redigerat av blacken (25 maj 2008)

Tega Yrkesförare
25 maj 2008 · 1 073 Inlägg

Reeplayed skrev:
DÄRFÖR har jag inget medlidande när det gäller honom.

Men jag har. Synd att inte alla strök med.

Låt detta bli ett varningens finger för alla rövhål därute som tror att man kan spela herre på täppan utan konsekvenser!

Reeplayed Vi lever i en orättvis värld..
25 maj 2008 · 560 Inlägg

tkd_rille skrev:

Reeplayed skrev:

Tega skrev:

Om du säger A i ett forum så får du säga B oxå. Berätta allt du vet då, upplys oss.
Tills dess hävdar jag vad jag sagt innan: Han gjorde helt rätt och det känns skitbra att han friades.
Jag hade agerat likadant!

1, Han sköt C i ryggen när han var på väg bort ifrån honom.
2, Han sköt först S i armen, gick fram till S när S satt på knä och bad honom att inte skjuta.
3, Han laddade om, (alltså tog han extra skott med sig ut) sköt S i bröstet och sköt sedan efter de andra, det sista skottet.

Okej för varningsskott, okej om de hade kommit mot honom - ett helt gäng med olika vapen /(nu var det bara en liten bräda C hade)
Men C hade vänt sig om för att gå, och han sköt honom i ryggen
S satt på marken och bad honom flera gånger att inte skjuta, ändå laddade han om, gick fram och sköt honom i bröstet.

DÄRFÖR har jag inget medlidande när det gäller honom.

men du verkar heller inte kunna lagstiftningen wink och ingen av oss som gissar oss fram här var på platsen.. jag tycker att gubben gjorde rätt som sköt dem. och blir friad, eller annars hade någon av ungarna säker slagit ihjäl hans barn.
självförsvar i psykisk störning pga barnen som pressade honom till detta.

lia gott.

Har jag sagt att jag kan lagstiftningen eller? tongue Hehe nej tongue
Men som sagt, mitt medlidande försvann när jag fick reda på hur långt han gick.
Tyvärr vet jag bara inte hurdan C är nuförtiden men det hade ju varit rätt intressant att veta om han har ändrat inställning. Får ta ett snack med kompisarna tongue

Even fools they say, can find a way out of the dark.
Muttley
25 maj 2008 ·

Reeplayed skrev:

tkd_rille skrev:

Reeplayed skrev:

1, Han sköt C i ryggen när han var på väg bort ifrån honom.
2, Han sköt först S i armen, gick fram till S när S satt på knä och bad honom att inte skjuta.
3, Han laddade om, (alltså tog han extra skott med sig ut) sköt S i bröstet och sköt sedan efter de andra, det sista skottet.

Okej för varningsskott, okej om de hade kommit mot honom - ett helt gäng med olika vapen /(nu var det bara en liten bräda C hade)
Men C hade vänt sig om för att gå, och han sköt honom i ryggen
S satt på marken och bad honom flera gånger att inte skjuta, ändå laddade han om, gick fram och sköt honom i bröstet.

DÄRFÖR har jag inget medlidande när det gäller honom.

men du verkar heller inte kunna lagstiftningen wink och ingen av oss som gissar oss fram här var på platsen.. jag tycker att gubben gjorde rätt som sköt dem. och blir friad, eller annars hade någon av ungarna säker slagit ihjäl hans barn.
självförsvar i psykisk störning pga barnen som pressade honom till detta.

lia gott.

Har jag sagt att jag kan lagstiftningen eller? tongue Hehe nej tongue
Men som sagt, mitt medlidande försvann när jag fick reda på hur långt han gick.
Tyvärr vet jag bara inte hurdan C är nuförtiden men det hade ju varit rätt intressant att veta om han har ändrat inställning. Får ta ett snack med kompisarna tongue

känner du de då?
jag har inget medlidande åt ungarna som sköts alls, utan mest åt familjen som blev utsatta för denna äckliga terror. de hade helt enkelt gått för långt och kan inte polisen straffa de för att de är inkompetenta inom sådant område får man ta saken i egna händer när de blir ett sådant tillfälle.

anvandare_12345
25 maj 2008 · 654 Inlägg

Reeplayed skrev:

tkd_rille skrev:

Reeplayed skrev:

1, Han sköt C i ryggen när han var på väg bort ifrån honom.
2, Han sköt först S i armen, gick fram till S när S satt på knä och bad honom att inte skjuta.
3, Han laddade om, (alltså tog han extra skott med sig ut) sköt S i bröstet och sköt sedan efter de andra, det sista skottet.

Okej för varningsskott, okej om de hade kommit mot honom - ett helt gäng med olika vapen /(nu var det bara en liten bräda C hade)
Men C hade vänt sig om för att gå, och han sköt honom i ryggen
S satt på marken och bad honom flera gånger att inte skjuta, ändå laddade han om, gick fram och sköt honom i bröstet.

DÄRFÖR har jag inget medlidande när det gäller honom.

men du verkar heller inte kunna lagstiftningen wink och ingen av oss som gissar oss fram här var på platsen.. jag tycker att gubben gjorde rätt som sköt dem. och blir friad, eller annars hade någon av ungarna säker slagit ihjäl hans barn.
självförsvar i psykisk störning pga barnen som pressade honom till detta.

lia gott.

Har jag sagt att jag kan lagstiftningen eller? tongue Hehe nej tongue
Men som sagt, mitt medlidande försvann när jag fick reda på hur långt han gick.
Tyvärr vet jag bara inte hurdan C är nuförtiden men det hade ju varit rätt intressant att veta om han har ändrat inställning. Får ta ett snack med kompisarna tongue

Han har ju bara sagt att "domen är fel, eller åtminstonde delar av den". Tror inte att den jäveln har lärt sig ett skit mer än hur ont det gör att bli skjuten. Han kommer bli en återfallsförbrytare, annars heter jag Claes-Göran.

Reeplayed Vi lever i en orättvis värld..
26 maj 2008 · 560 Inlägg

danhild skrev:

Reeplayed skrev:

tkd_rille skrev:

men du verkar heller inte kunna lagstiftningen wink och ingen av oss som gissar oss fram här var på platsen.. jag tycker att gubben gjorde rätt som sköt dem. och blir friad, eller annars hade någon av ungarna säker slagit ihjäl hans barn.
självförsvar i psykisk störning pga barnen som pressade honom till detta.

lia gott.

Har jag sagt att jag kan lagstiftningen eller? tongue Hehe nej tongue
Men som sagt, mitt medlidande försvann när jag fick reda på hur långt han gick.
Tyvärr vet jag bara inte hurdan C är nuförtiden men det hade ju varit rätt intressant att veta om han har ändrat inställning. Får ta ett snack med kompisarna tongue

Han har ju bara sagt att "domen är fel, eller åtminstonde delar av den". Tror inte att den jäveln har lärt sig ett skit mer än hur ont det gör att bli skjuten. Han kommer bli en återfallsförbrytare, annars heter jag Claes-Göran.

Haha men vem vet, du kanske faktiskt heter Claes-Göran wink Ja, man vet ju inte med honom faktiskt - risken e rätt stor att han blir det. Idioten mobbad faktiskt mig när vi gick på högstadiet, och då var han dessutom tjock tongue

Even fools they say, can find a way out of the dark.
anvandare_12345
26 maj 2008 · 654 Inlägg

Det känns som om den här killen ballade ur för ett bra tag sedan och att det då inte var någon som tog tag i problemet. Sedan har det nog bara rullat på. Det är nog främst skola/soc/polis som gjort fel i detta fall. Hoppas att han får sig ett uppvaknande nu och slutar med dessa dumheter. Sedan håller jag dock fast vid att frikännandet av pappan var helt rätt. Vad skulle han gjort annorlunda?

SuperNova
26 maj 2008 · 236 Inlägg

Jag kan inte ens sätta mej i situationen så som mamman och pappan kände,
jag är själv är en 2 barns mamma och jag vet att jag skulle agera likadant om mina barn
skulle utsättas för denna terror som denna familj har gått igenom.
Tycker det är dåligt av både polis,soc osv att inte agera när man ber om hjälp.
Pappan försvarade sin familj och det gjorde han rätt i!!!

Reeplayed Vi lever i en orättvis värld..
26 maj 2008 · 560 Inlägg

danhild skrev:
Det känns som om den här killen ballade ur för ett bra tag sedan och att det då inte var någon som tog tag i problemet. Sedan har det nog bara rullat på. Det är nog främst skola/soc/polis som gjort fel i detta fall. Hoppas att han får sig ett uppvaknande nu och slutar med dessa dumheter. Sedan håller jag dock fast vid att frikännandet av pappan var helt rätt. Vad skulle han gjort annorlunda?

Han kunde låtit bli att faktiskt skjuta, eller ja, låtit bli att "avrätta" S. Okej, jag kan ta att han skjöt. Men när han gick ut och laddade om och sköt igen när S satt på knä och bad honom att inte skjuta? Nja, där har det gått lite väl långt.
Men ja, skola/soc/polis har gjort många fel, fattar inte varför de inte tog tag i det tidigare. Rödebyskolan överhuvudtaget borde läggas ner - det enda som finns där är skit. Jag menar, alla dessa år som det har varit, bråk, misshandel, droger, extrem mobbing - lägg ner skolan istället. Jag hatade de 3 åren jag tillbringade där.
Men som sagt, frikännandet - nej, han skulle ha vård för det är någon spärr som lossnar när man går så långt över gränsen. Det bästa för hela familjen vore viss vård och mycket stöd.

Senast redigerat av Reeplayed (26 maj 2008)

Even fools they say, can find a way out of the dark.
Muttley
26 maj 2008 ·

Reeplayed skrev:

danhild skrev:
Det känns som om den här killen ballade ur för ett bra tag sedan och att det då inte var någon som tog tag i problemet. Sedan har det nog bara rullat på. Det är nog främst skola/soc/polis som gjort fel i detta fall. Hoppas att han får sig ett uppvaknande nu och slutar med dessa dumheter. Sedan håller jag dock fast vid att frikännandet av pappan var helt rätt. Vad skulle han gjort annorlunda?

Han kunde låtit bli att faktiskt skjuta, eller ja, låtit bli att "avrätta" S. Okej, jag kan ta att han skjöt. Men när han gick ut och laddade om och sköt igen när S satt på knä och bad honom att inte skjuta? Nja, där har det gått lite väl långt.
Men ja, skola/soc/polis har gjort många fel, fattar inte varför de inte tog tag i det tidigare. Rödebyskolan överhuvudtaget borde läggas ner - det enda som finns där är skit. Jag menar, alla dessa år som det har varit, bråk, misshandel, droger, extrem mobbing - lägg ner skolan istället. Jag hatade de 3 åren jag tillbringade där.
Men som sagt, frikännandet - nej, han skulle ha vård för det är någon spärr som lossnar när man går så långt över gränsen. Det bästa för hela familjen vore viss vård och mycket stöd.

de råkar var en spärr som vi alla människor har?? som någon gång lossnar vid rätt tillfälle, även du har en sådan smile.
och han har observerats i över 8 veckor och de var inget större fel på han, förutom just vid tillfället när han var tvungen att skjuta för att rädda sin familj.
du säger du själv blivit mobbad av de killarna? varför tycker du synd om de överhuvudtaget???
sen om han var tjock eller inte skiter vi i smile

Tega Yrkesförare
26 maj 2008 · 1 073 Inlägg

Reeplayed skrev:
Men som sagt, frikännandet - nej, han skulle ha vård för det är någon spärr som lossnar när man går så långt över gränsen.

Tycker du det är konstigt?
Han är människa och ingen förprogrammerad robot. Han blev trängd och en mänsklig spärr som vi alla har lossnade på honom.

Lonnberg Pilot på Rv70
26 maj 2008 · 4 Inlägg

Ja tcker Pappan gjorde rätt.. håller me andra som skrivit att han tex handlade i självförsvar osv.
Tycker kanske inte han borde ha laddat om... men men de är ju gjort nu å han går tydligen fri, vilket ja tycker är bra. Hade säkert gjort nått liknande om ja va utsatt för sådant i flera års tid när de aldrig händer nått från soc/skola/polis.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang