Bensin och Etanolblandning i en 350TBI V8

TDT Diesel
5 augusti 2008 · 13 Inlägg

Hej.
Har precist köpt en Cheva Suburban från 92 och har för mig att motorn i dom är 350TBI.
Jag undrar om det är nån som kör på etanolblandnig här eller vet hur mycket man kan blanda innan den går sämre och drar mer?
Samt är det nån fara för slangar och packninngar och motorn?
Eller finns det nå konvertering till dom?
Tacksam för svar
Mvh Niklas

mrbuggy Entreprenör
5 augusti 2008 · 1 784 Inlägg

Så fort du blandar i etanol drar den mer....för att du ska tjäna nåt på etanoldrift ska du egentligen låta bli...min gick att köra på 25% utan problem men drar mer gör den..finns ingen ekonomi i att bara köra på de direkt..ska egentligen vara en fabriksbyggd maskin så du får nytta av miljölagar å sånt innan de blir nån ekonomi i det..  min blev dyrare att köra med ET. fast då har jag inte ställt upp soppatrycket eller nåt.
de  e min uppfattning om de hela..

Klorin_Elvis Fetast i stan !!
5 augusti 2008 · 991 Inlägg

mrbuggy skrev:
Så fort du blandar i etanol drar den mer....för att du ska tjäna nåt på etanoldrift ska du egentligen låta bli...min gick att köra på 25% utan problem men drar mer gör den..finns ingen ekonomi i att bara köra på de direkt..ska egentligen vara en fabriksbyggd maskin så du får nytta av miljölagar å sånt innan de blir nån ekonomi i det..  min blev dyrare att köra med ET. fast då har jag inte ställt upp soppatrycket eller nåt.
de  e min uppfattning om de hela..

Vadå det finns ingen ekonomi att köra på etanol ??  det finns de visst det !   Min bil (745-90) tar 0.93 liter milen blandad körning på bensin (95oktan)  och 1,3 liter/mil med ren e85 och en ställbar btr monterad  och ändå så sparar jag 1,50:- per mil   så de så !!!   

vet tyvärr inte hur det är på v8 tbi motorerna tyvärr   // Emil

"Det reder sig, sa kärringen som sket i såsen!"
Volvo the intelligent choice
Volvo 740 GL "KALSONGEN" (1987)
mrbuggy Entreprenör
5 augusti 2008 · 1 784 Inlägg

precis...de va de vi pratade om...

TDT Diesel
7 augusti 2008 · 13 Inlägg

ingen som har en sån motor som provat?
jag har kört på 25% och bilen gick som den skulle, men mätte aldrig hur mycket den drog.
Jag har ju bara haft den ett par dagar:)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang