Hjälp med att koppla in 6,9or i 854.

Jensen80
22 mars 2009 · 351 Inlägg

Hejsan alla,jo ja undra ifall ja kan låna de dragna kablarna ifrån dom bakre dörrhögtalrna och använda dom att dra nya till mina 6,9or i hatthyllan?
Frågan är ju då hur ja får fram dom innan kablarna går in i dörren i bak?,skall man lossna plastbiten som döljer säkerhetsbältet till framstolarna då?

Tacksam över alla svar och tips=)

Dansken
Saab 900 2,0i "Lindito" (1997)
stahre
22 mars 2009 ·

Som sagt så sitter det fördragna kablar för högtalare i hatthyllan. Du får nypa av dom, skala och sätta dit nya kabelskor(eller vad det heter)  för att dom som sitter är tänkta för några konstiga högtalare. Nu vet jag inte om det är så på alla 850 men på min GLT från 1995 fanns det varje fall.

Jensen80
24 mars 2009 · 351 Inlägg

De som är problemet är att de inte finns några dragna kablar i hatthyllan,för då måste dom vara gömda väl.De är så att de finns inga fler uttag till högtalare i sterion,så ja tänkte att dom som sitter i bakdörrarna är lite skadade.Så då kan ja låna dom kablarna för att koppla in mina 6,9or,tänker ja fel kanske?

Dansken
Saab 900 2,0i "Lindito" (1997)
stahre
24 mars 2009 ·

Har du provat ta bort hatthyllan så du får fram plåten under? Inte så svårt, fäll säterna och ta bort hyllan, då kommer du se att det ligger fördragna kablar ca 1dm inanför hålen som finns. Kanske även går att lirka fram dom om du hoppar ner i bakluckan och kikar. Är säker på att det finns fördragna kablar, verkar ju kostigt om det inte finns på alla 850 i samma utförande...

victor91
24 mars 2009 · 446 Inlägg

ursäkta om jag lånar tråden lite,
men vet nån om det är så på en 740-89 med för finns ju hål i hyllan så kanske även finns kablar där?

jimmyostrom
24 mars 2009 · 560 Inlägg

Bara om bilen är "extra" utrustad med ett externt slutsteg (Sitter under rattkåpan/panelen då).

Men det kan ju vara dragit av en tidigare ägare oxå...

victor91 skrev:
ursäkta om jag lånar tråden lite,
men vet nån om det är så på en 740-89 med för finns ju hål i hyllan så kanske även finns kablar där?

Senast redigerat av jimmyostrom (24 mars 2009)

Jesus älskar alla
Stort utbud och service hittar du på: www.blekingebilradio.se
victor91
24 mars 2009 · 446 Inlägg

jimmyostrom skrev:
Bara om bilen är "extra" utrustad med ett externt slutsteg (Sitter under rattkåpan/panelen då).

Men det kan ju vara dragit av en tidigare ägare oxå...

victor91 skrev:
ursäkta om jag lånar tråden lite,
men vet nån om det är så på en 740-89 med för finns ju hål i hyllan så kanske även finns kablar där?

okej men tror inte det sitter nått externt slutsteg där och några kablar är inte dragna av nån tidigare ägare tongue

stahre
24 mars 2009 ·

jimmyostrom skrev:
Bara om bilen är "extra" utrustad med ett externt slutsteg (Sitter under rattkåpan/panelen då).

Men det kan ju vara dragit av en tidigare ägare oxå...

victor91 skrev:
ursäkta om jag lånar tråden lite,
men vet nån om det är så på en 740-89 med för finns ju hål i hyllan så kanske även finns kablar där?

Är det verkligen säkert att det måste finnas ett steg för att kablarna ska vara fördragna? Då borde det ju finnas i 850 med fast det är jag nästan säker på att det inte gör, rätta mig om jag har fel!

Jensen80
25 mars 2009 · 351 Inlägg

okej då skall ja riva bort hela hyllan,hoppas på att de finns dragna kablar=),men då slipper ja ju att koppla ur högtalarna i bakdörrarna då?

Dansken
Saab 900 2,0i "Lindito" (1997)
jimmyostrom
25 mars 2009 · 560 Inlägg

Till hatthyllan på en 740 är det så tyvärr.

stahre skrev:

jimmyostrom skrev:
Bara om bilen är "extra" utrustad med ett externt slutsteg (Sitter under rattkåpan/panelen då).

Men det kan ju vara dragit av en tidigare ägare oxå...

victor91 skrev:
ursäkta om jag lånar tråden lite,
men vet nån om det är så på en 740-89 med för finns ju hål i hyllan så kanske även finns kablar där?

Är det verkligen säkert att det måste finnas ett steg för att kablarna ska vara fördragna? Då borde det ju finnas i 850 med fast det är jag nästan säker på att det inte gör, rätta mig om jag har fel!

Jesus älskar alla
Stort utbud och service hittar du på: www.blekingebilradio.se
Maniac_84
25 mars 2009 · 36 Inlägg

har sj kopplat mina 6/9 or via originalhögtalarna bak på minn saab 900, FUNGERAR FIN FINT

stahre
25 mars 2009 ·

Jensen80 skrev:
okej då skall ja riva bort hela hyllan,hoppas på att de finns dragna kablar=),men då slipper ja ju att koppla ur högtalarna i bakdörrarna då?

Ska du driva alla på steg? Tycker du kan ta ur högtalarna i bakre dörrarna om du ska ha 6x90r.  Spec om du ska driva båda 6x9orna och högtalare i fram på hu, kanske blir lite för mkt påfrestning för den då.

Jensen80
26 mars 2009 · 351 Inlägg

okej då skall ja koppla bort dom imorn,och se efter de dragna orginal kablarna i hatthyllan ifall man hittar dom.

Dansken
Saab 900 2,0i "Lindito" (1997)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang