Hur många har blivigt tagna för fort körning idag?

Germax
13 mars 2007 · 12 086 Inlägg

Jag hade tur idag, körde hem maximan på släp.. Massor övervikt! smile
Men slapp bot!

markol
27 april 2008 · 40 Inlägg

får väl liva upp tråden lite..åkte dit idag kl10:20 3600:- och indraget kort på plats  107  på en 70 väg

seb24
27 april 2008 · 2 Inlägg

åkte dit för forkörning i början av april 120km/h på 90väg 3200:- fattigare men fick ha kvar lappen iaf. de va 10 dar kvar av min prövotid ocksåsmile kunde sluttat illa

FL3JM Inga konstigheter
27 april 2008 · 2 064 Inlägg

good_year skrev:
blev stoppad i dag kör väldigt mycket bilar i jobbet så när jag gled genom stan utan dörrar eller rutor ingen stötfångare fram eller bak blev jag stoppad.. och sa som det var att jag körde genom jobbet och att jag skulle levereraden där och där och jag har kört den vägen och så.. så frågade dom om det var kallt när solen sken som mest på himlen då sa jag att det är väl typ som att åka cabbat då skrattade dom bara och sa åt mig att köra  lungt vidare..

Får man inte köra utan dörrar och rutor eller utan kofångare? Har inte tänkt på om det är olagligt. smile

rockabilly_ponta Customiserare
24 februari 2010 · 1 212 Inlägg

2010-02-24 kl: 11:17 var på väg till vinslöv 50 sträcka tänkte inte så mycket på de o märkte inte att en polis med en kamera gömde sig i en snödriva... helt plöttsigt hoppar en polis mitt framför bilen o viftar med armarna argt och skickar in mig i vägkanten... tänkte bara fan med!!!
polisen: Jaha här gick de lite fort va...
Jag: inte vet jag min hastighetsmätare funkar inte... (vilket är sant)
Arg polis: du kan väll fan skilja på 50 och 83km/h
jag: nä de kan jag inte lite spydigt..
ännu argare polis: kan jag få ditt körkort!!!!


de hela slutade med en flygande bes på bilen 3 tvåor 600kr... inte så farligt tänkte jag...

sen kom smällen fortkörningen 4000kr och indraget körkort

så totalt blev de 4600kr, ombes på bilen o nu utan körkort till ???

hade lite mer än en månad kvar på prövetiden sad

raggen går
Volvo V40 "den blå" (2001)
sand3rs
24 februari 2010 · 182 Inlägg

rockabilly_ponta skrev:
2010-02-24 kl: 11:17 var på väg till vinslöv 50 sträcka tänkte inte så mycket på de o märkte inte att en polis med en kamera gömde sig i en snödriva... helt plöttsigt hoppar en polis mitt framför bilen o viftar med armarna argt och skickar in mig i vägkanten... tänkte bara fan med!!!
polisen: Jaha här gick de lite fort va...
Jag: inte vet jag min hastighetsmätare funkar inte... (vilket är sant)
Arg polis: du kan väll fan skilja på 50 och 83km/h
jag: nä de kan jag inte lite spydigt..
ännu argare polis: kan jag få ditt körkort!!!!


de hela slutade med en flygande bes på bilen 3 tvåor 600kr... inte så farligt tänkte jag...

sen kom smällen fortkörningen 4000kr och indraget körkort

så totalt blev de 4600kr, ombes på bilen o nu utan körkort till ???

hade lite mer än en månad kvar på prövetiden sad

Segt, men man kanske inte ska vara spydig mot polisen om man hållt 33km/h för fort på en 59 sträcka...

Senast redigerat av sand3rs (24 februari 2010)

MilleN
24 februari 2010 · 9 108 Inlägg

Gammal tråd, fortsätt i sammanlagda böter-tråden, skryt-tråden eller bloggen roll

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang