3564
Sök

Tsdi's Audi S4 "Uppfräschning av hjulhus"

122 Inlägg
19 januari 2009
isak90: Tack ! smile

Körde med hagmans rubbing, sedan var det autosmart vax

Använde mig av en biltema maskin (den som är lite "dyrare" av dom med 2st trissor)

Saab_Robin: Tackar ! riktigt kul att höra !

Egentligen TSDI

utbildad klant
2 197 Inlägg
19 januari 2009
den blåa bilen på en av bilderna är det en S4? ingen skillnad typ från kaross från A4 an jue

Mvh O.Frankeståhl

2 982 Inlägg
19 januari 2009
kommer du till sthlm och rubbar min bil då? smile

122 Inlägg
19 januari 2009
oggy_swe skrev:
den blåa bilen på en av bilderna är det en S4? ingen skillnad typ från kaross från A4 an jue

Yes det är det !

Mja det är det ! Det som skiljer är
Grill,
Front,
Kjolar,
Andra lister på dörrarna,
Annan bakdel
Annat chassie som är 20mm lägre
Sen är dom lite breddade
Om jag inte minns fel så är inte listerna runt rutor osv i black chrome på en vanlig heller osv osv...

Annars är det inte extremt mkt som skiljer dom åt, men vafan det är ju samma bil..

Det jag kommer på just nu i utr väg är detta.

Färddator
Utökade instrument
Larmpaket plus
17" fälgar
Xenon strålkastare
Sportstolar i läder och mocka
Sportratt

Sen är nog resten på min tillval

Blev rättså förvånad över att tex bose stereo, cd växlare, elstolar osv var tillval !
Senast redigerat av Emil741 (19 januari 2009)

Egentligen TSDI

122 Inlägg
19 januari 2009
Residence skrev:
kommer du till sthlm och rubbar min bil då? smile

Haha lätt wink nej fyfan vad jobbigt det var ! nu frågade pappa om jag ville rubba hans röda :o

Egentligen TSDI

utbildad klant
2 197 Inlägg
19 januari 2009
aha tongue så om jag köper kjolpaket till a4 kan jag ej flytta över till S4 sen? synd:P du borde byta till en sån grill jag har;) inga nollor i grillen

Mvh O.Frankeståhl

122 Inlägg
19 januari 2009
oggy_swe skrev:
aha tongue så om jag köper kjolpaket till a4 kan jag ej flytta över till S4 sen? synd:P du borde byta till en sån grill jag har;) inga nollor i grillen

Jo det går nog ! eller vissa problem kanske det kan bli, men tror infästingen till allt ska vara rättså okej ändå! hör med mäki här på garaget, han har S4 bakkjol på sin A4 !

Tycker faktiskt dom är snyggare med ringarna ! så satte på min Rs4 grill istället för S4 orginalgrillen smile

Egentligen TSDI

utbildad klant
2 197 Inlägg
19 januari 2009
hehe jo jag tycker dins er stilren ut big_smile jo mäki trodde det skulle passa:P hade vart gott för mig om jag byter till S4 sen tongue bara ta allt man gillar på den gammla

Mvh O.Frankeståhl

122 Inlägg
19 januari 2009
Aha okej wink jo det är ju nice om saker passar rakt över smile

Egentligen TSDI

501 Inlägg
19 januari 2009
Det är väl bara rs4an som skiljer kaross mässigt? a4 och s4 är väl precis likadana i karossen? tongue

OBS: Ironi

122 Inlägg
20 januari 2009
Wee skrev:
Det är väl bara rs4an som skiljer kaross mässigt? a4 och s4 är väl precis likadana i karossen? tongue

Vet faktiskt inte riktigt !

Igår skulle jag skicka iväg sommarfälgarna jag hade på A4an till en kille i sundsvall.

Så när jag gick ut i förådet för att hämta dom såg dom ut såhär..

https://www1.garaget.org/gallery/archive/104380/549431_0q9rzx.jpg
Såhär ser en polerad fälgbana ut efter någon vecka i saltet...

Har legat någon vecka där och var inte helt 100% rena när jag la ut dom, tänkte inte mera på det.
Men måste har varit litelite salt på själva fälgbanan som nu resulterade i detta...

Annars hade jag nog gjort en rolig beställning till S4an idag men nu har man inga pengar att varken laga fälgarna för eller beställa nått kul !

Egentligen TSDI

Egenföretagare
2 496 Inlägg
2 februari 2009
Trådstartare
Vad tror ni om att lacka dom svarta fälgarna med en röd kant ?

https://www1.garaget.org/gallery/archive/11105/559759_1l6y2g.jpg
Lacka fälgarna så här ? (bild på min gamla bil)

www.handlarbilar.se Fordonsbranschens nya annonsportal

982 Inlägg
2 februari 2009
snyggt..själv skulle ja nog bara lackat ännu mindre bara yttre ringen inte själva fälgbanan

grym bil

1 585 Inlägg
2 februari 2009
nja jag tyckte inte det va speciellt snyggt. Då är det snyggare med krom enligt mig:) Men det kan nog bli snyggt vad vet jag:D Fast tror också att det hade varit snyggare om du bara lackat "ytre" ringen röd. Blir för mycket rött annars tycker jag.

utbildad klant
2 197 Inlägg
2 februari 2009
tycker det såg fint ut men ja krom e ju galet fint:P synd att dina fälgar blivit så

Mvh O.Frankeståhl

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
2 februari 2009
Kan bli riktigt coolt det där smile Eftersom du kör svart bil kan det gå ihop, trots en rätt så vågad kant!

Audiot som råkat ut för Subarusjukan

449 Inlägg
2 februari 2009
Ser bra ut det här smile

Random Hero
4 047 Inlägg
2 februari 2009
mkt fint smile

Dog food lid. Backwards

utbildad klant
2 197 Inlägg
2 februari 2009