Angående pimp my ride (MTV program)

alain www.bimmerpower.org
25 januari 2009 · 3 995 Inlägg

I stort sätt, alla som har bil vill gärna har det bästa när det gäller ljudmusik i bilen och när jag titta på den tv program: Pimp my ride ser jag att de använder en gammala bilar som är inte värt 1:- och ändra hella bilen till en top bil med i stort sätt allting nytt.
Mycket skickligt folk som jobba med det tycker jag.
Jag pratar inte om deras beteende som är ganska roligt när dom får in bilar men det dom gör med bilar.
Min fråga är: eftersom de kan göra det i USA, varför det inte finns en sådan program i Sverige med kunnig folk som skulle kunna göra likadant. MVH.

Senast redigerat av alain (25 januari 2009)

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org
BMW 530i (2003)
BMW X5 4.4i (2006)
Muttley
25 januari 2009 ·

De körde ju lite liknande ett tag, styla bilen på 24 timmar eller vad de gjorde. På elmia förra året väl?

Jag tror de blir lite dålig kvalite om man gör en bil så snabbt=) lite hafssigt gjort och så.

FireTraXX DFFL
25 januari 2009 · 9 020 Inlägg

Antagligen för liten marknad och för hög kostnad som inte gör det värt det.
Därför att allting är väl ändå sponsrat av tillverkarna, du märker ju hur tydligt de nämner tillverkarnas namn till alla produkter.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Urkas Kräsen grafiker
25 januari 2009 · 1 775 Inlägg

Är det nån som har koll på om dom renoverar motor etc också, eller om det bara är det visuella dom fixar till?

Whine whine!
alain www.bimmerpower.org
25 januari 2009 · 3 995 Inlägg

Bra fråga!
Det jag kunde se är att ofta fanns motorer som verkade helt nya men om det var en total renoverade eller nytt, det vet jag inte.

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org
BMW X5 4.4i (2006)
BMW 530i (2003)
FL3JM Inga konstigheter
25 januari 2009 · 2 064 Inlägg

Urkas skrev:
Är det nån som har koll på om dom renoverar motor etc också, eller om det bara är det visuella dom fixar till?

Pimp my ride gör inte ett skit med sånt där. Skulle förvåna mig om dom ens byter dämpare och skit.
Dom byter interiör, sätter på kjolpaket och lackar, sen massa ljud och skit.

Ett program som ÄGER är ju Overhaulin, det är Chip Foose som har det och dom gör om en bil på en vecka. Men då menar jag verkligen GÖR OM. Där är ALLT nytt i princip, motor och hela skiten. Och inget överstylat äckligt piss som pimp my ride gör, utan här är det stilrent och snyggt.
Dessutom brukar dom göra det rätt skoj i början genom att typ sno bilarna från ägarna (med tillåtelse från anhöriga), så ägarna är ju helt förtvivlade först, men sen får dom se ögonstenen helt nyrenoverad. smile

Mäki Långsam Perfektionist
25 januari 2009 · 4 800 Inlägg

Det är ju mycket fuskjobb i pimp my ride också, som det inte är i Overhaulin.. Kollar man på pimp my ride spacklar dom över rosten, skickar in bilen på lack, sen kommer dom på att det ska svetsas gångjärn efter dom har lackat bilen, mindre smart wink

Audiot som råkat ut för Subarusjukan
Marquant
25 januari 2009 · 51 Inlägg

Mäki skrev:
Det är ju mycket fuskjobb i pimp my ride också, som det inte är i Overhaulin.. Kollar man på pimp my ride spacklar dom över rosten, skickar in bilen på lack, sen kommer dom på att det ska svetsas gångjärn efter dom har lackat bilen, mindre smart wink

Haha, så rätt! "Oj då.. Varför lackade vi innan?" big_smile

Volvo V50 (2007)
Pierre_r Lastbilsmekaniker
25 januari 2009 · 729 Inlägg

Dom gångerna jag har sett pimp my ride så tycker jag det ser ut som om dom har VM i hur många tvskärmar man kan få in i en bil.
Vilken nytta har man av 6528305638 tvskärmar i en bil egentligen?
Overhauling är mkt bättre enligt mig.

prodrive Avstängd
25 januari 2009 · 962 Inlägg

Gillar man pimp my ride och tycker dom är duktiga är man inget annat än en jubelidiot i mina ögon... Kolla så duktiga dom är: http://videos.streetfire.net/video/Pimp … 209779.htm

Jag blir arg på riktigt, jävla blockmongospån!

Senast redigerat av prodrive (25 januari 2009)

wildboy_87_
25 januari 2009 · 1 062 Inlägg

dem smetar ju bara sitt j*vla bondo över det som e rostigt hur ser det ut efter ett år?

byter olja har jag sett dem göra ngn gång samt satt in ett par nya motorer men det e väl för xzibit har kört sönder dem ^^

gör dem hellack på bilen?? tror dem bara lackar utsidan för dörrar baklucka och motorhuv e ju typ alltid igen tejpade

skulle vart kul å se ett special avsnitt där man får se hur bilarna ser ut after 1 år cool skulle inte tro att dem ser så fina ut faktiskt

Team Björkeryd
Sarge
25 januari 2009 · 2 337 Inlägg

Bäst hitills i Pimp My Ride var ju när de satte skärmar i stänkskydden. Så jävla nödvändigt.

falloutboy
25 januari 2009 · 1 723 Inlägg

Urkas skrev:
Är det nån som har koll på om dom renoverar motor etc också, eller om det bara är det visuella dom fixar till?

de gjorde om en chevrolet chevelle malibu till en SS och då slängde de i en värre motor. Sen kommer inte ihåg om det var en äldre Honda, men de hade iaf ur motorn och renoverade den. Men mer än så kommer jag inte på att de har gjort med motorer...

Marquant
25 januari 2009 · 51 Inlägg

För att inte tala om när dom monterade in sådana här mini skärmar i framljusen.. Eller skärmen dom satte under bilen för han som gillade att meka med bilar. ;p

Volvo V50 (2007)
JimpeBoy
25 januari 2009 · 529 Inlägg

Tycker pimp my ride är skit, som alla säger så verkar det som att ju fler skärmar och skit desto bättre. Sen verkar det så tillgjort när ägarna får tillbaka bilarna. Overhaulin är bra mkt bättre.

"'Cause tramps like us, baby we were born to run" - Springsteen
Bjork OEM <3
25 januari 2009 · 6 957 Inlägg

I ett program så prata Xzibit om dedär ang. motorer, han sa att dom byter motor i alla bilar?!
Favoriten var den röda Impalan som går på biodiesel:
http://biodieselreport.com/img/biodieselimpala.jpg
Surfbussen:
http://kokonutsusa.com/images/pimped_vw.jpg

Sen var det en grön jänkare med mörka flames på huven som va nice, samt en Chevy Suburban som
blev stor, hög oh blå tongue
De mesta tkr jag bara har varit sjukt osmakligt tongue

Pimp My Ride Europe samt UK var ju mkt bättre!
Trabanten gillar jag skarpt:
http://www.shitcars.de/wp-content/2007/ … 1832-1.jpg
Och U.K så byggde dom ju om ngn VW med flak som fick bubbelpool big_smile

Och vrf sänker som aldrig bilarna?
Men som mångar säger, jag föredrar ju Overhaulin smile

Senast redigerat av Bjork (25 januari 2009)

OEM <3
Bostrom RS
25 januari 2009 · 886 Inlägg

Dyngprogram. Finns huuuuuuuuuuuur mkt bättre bilprogram som helst på Discovery!

Focus RS
Hexenhammer Webmaster/trummis på heltid
25 januari 2009 · 1 874 Inlägg

Tycker allt dom gör på Pimp My Ride går till sån förbannad överdrift. Det är inte snyggt, det är inte
funktionellt, det är fult och totalt meningslöst, programmet är så jävla dåligt upplagt, alla spelar så
jävla mycket, o.s.v. Föredrar vilket bilprogram som helst framför den skiten, faktiskt...

Och jag föredrar också Overhaulin, utan tvekan.

wildboy_87_
25 januari 2009 · 1 062 Inlägg

det grymaste dem gjort i pimp my ride va nog när dem satte in en mtx jackhammer i en buick regal

en sån vill jag me ha big_smile

men som alla andra har skrivit så e overhaulin MKT bättre

Team Björkeryd
s40kungen
25 januari 2009 · 180 Inlägg

FL3JM skrev:

Urkas skrev:
Är det nån som har koll på om dom renoverar motor etc också, eller om det bara är det visuella dom fixar till?

Pimp my ride gör inte ett skit med sånt där. Skulle förvåna mig om dom ens byter dämpare och skit.
Dom byter interiör, sätter på kjolpaket och lackar, sen massa ljud och skit.

Ett program som ÄGER är ju Overhaulin, det är Chip Foose som har det och dom gör om en bil på en vecka. Men då menar jag verkligen GÖR OM. Där är ALLT nytt i princip, motor och hela skiten. Och inget överstylat äckligt piss som pimp my ride gör, utan här är det stilrent och snyggt.
Dessutom brukar dom göra det rätt skoj i början genom att typ sno bilarna från ägarna (med tillåtelse från anhöriga), så ägarna är ju helt förtvivlade först, men sen får dom se ögonstenen helt nyrenoverad. smile

Fast de e ju inte riktigt sant, Dem har bytt ut motorer många gånger, men dem gör nog inte de på varje bil.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang