Eplamojjes Ford Focus "Whitecandy" R.I.P Se film....

eplamojje Billackerare/Billjudmontör
19 oktober 2009 · 1 171 Inlägg

Hochland skrev:
Du kommer nog ha varenda besiktningsgubbe runt bilen!
Det skulle vara lite roligt och se deras miner när dom får se hur allt är byggt.
Bjud dom på kaffe och kaka så ska den gå igenom snabbt!!

när ja ställde frågor om bes i fredags när ja va där så snackad ja med alla på stationen till slut för ingen visste säkert vad som gällde..dom tyckte ja hade konstiga frågor men sen när ja sa att ja byggde en showbil så förstod dom..så dom är alla beredda på att ja kommer upp med bilen

Volkswagen Fox TDI "Foxy Star" (2007)
Ford Mondeo "Familjebilen" (2010)
Torlejf Bilvårdstönt.
19 oktober 2009 · 1 109 Inlägg

eplamojje skrev:

Hochland skrev:
Du kommer nog ha varenda besiktningsgubbe runt bilen!
Det skulle vara lite roligt och se deras miner när dom får se hur allt är byggt.
Bjud dom på kaffe och kaka så ska den gå igenom snabbt!!

när ja ställde frågor om bes i fredags när ja va där så snackad ja med alla på stationen till slut för ingen visste säkert vad som gällde..dom tyckte ja hade konstiga frågor men sen när ja sa att ja byggde en showbil så förstod dom..så dom är alla beredda på att ja kommer upp med bilen

Jag vill inte verka negativ, men jag blir grymt förvånad om dom släpper igenom bilen utan anmärkning.

Mvh. David.

Bygger rolig bil. :)
eplamojje Billackerare/Billjudmontör
19 oktober 2009 · 1 171 Inlägg

vi får se vad dom säger, bilen kommer vara helt funktionsduglig, å den har bara rullat 7000mil så det ska nog inte va så mkt fel på den..men ja räknar med att få ombes för ja tror inte heller att den går igenom med blanka papper....

Volkswagen Fox TDI "Foxy Star" (2007)
Ford Mondeo "Familjebilen" (2010)
eplamojje Billackerare/Billjudmontör
19 oktober 2009 · 1 171 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/19623/786169_2zixfn.jpg
Här har "Nosslin" borrat och sågat upp ett hål


https://www1.garaget.org/gallery/archive/19623/786174_v9a7pg.jpg
här har vi nosslin..( nosslin på garaget)

Ford Mondeo "Familjebilen" (2010)
Volkswagen Fox TDI "Foxy Star" (2007)
eplamojje Billackerare/Billjudmontör
19 oktober 2009 · 1 171 Inlägg

vad tror ni att Nosslin gör ??

Ford Mondeo "Familjebilen" (2010)
Volkswagen Fox TDI "Foxy Star" (2007)
JimBo__
19 oktober 2009 · 1 804 Inlägg

eplamojje skrev:
vad tror ni att Nosslin gör ??

Försöker förstöra det fina jobbet du har gjort x) wink

Meguiars_sverige
Volvo V60 Polestar "Nr 708" (2018)
Eberlund VW Ägare
19 oktober 2009 · 1 011 Inlägg

Slår sönder din bil. big_smile

Henrik Eberlund
eplamojje Billackerare/Billjudmontör
19 oktober 2009 · 1 171 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/19623/786181_zee8gl.jpg
klart! knappen till att öppna dörren smile

Volkswagen Fox TDI "Foxy Star" (2007)
Ford Mondeo "Familjebilen" (2010)
eplamojje Billackerare/Billjudmontör
19 oktober 2009 · 1 171 Inlägg

har fler bilder på vad vi gjort idag men det hänger sig hela tiden när ja laddar upp

Ford Mondeo "Familjebilen" (2010)
Volkswagen Fox TDI "Foxy Star" (2007)
JimBo__
19 oktober 2009 · 1 804 Inlägg

eplamojje skrev:
http://www1.garaget.org/gallery/archive/19623/786181_zee8gl.jpg
klart! knappen till att öppna dörren smile

Ahaaaa, smart wink

Meguiars_sverige
Volvo V60 Polestar "Nr 708" (2018)
eplamojje Billackerare/Billjudmontör
19 oktober 2009 · 1 171 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/19623/786183_hw99ec.jpg
fronten satte ja ihop idag, så nu är allt klart där fram för besiktning...satte in instrumentbrädan me å kopplade allt där så den är klar där me för bes

Volkswagen Fox TDI "Foxy Star" (2007)
Ford Mondeo "Familjebilen" (2010)
JimBo__
19 oktober 2009 · 1 804 Inlägg

Det ser otroligt bra ut! wink det gillar vi smile

Meguiars_sverige
Volvo V60 Polestar "Nr 708" (2018)
SpeedOfLight
20 oktober 2009 · 1 432 Inlägg

...Och den där knappen är fukttät? så att du inte helt plötsligt har en kortis och dörren öppnar sig själv, eller att den helt och hållet bränner tillslaget i motorn som öppnar dörren och allt går i baklås?

Bara en tanke som kommit efter att jag har varit med om att polarens släta dörrar fick problem, vilket slutade med att dörren va helt i baklås och han tvingades kapa upp ett "servicehål" på dörrpanelen så att han kunde komma åt allt innanför..

Tro inte att du undkommer döden bara för att du slutar leva!
..::[Kör det som gör dig lycklig
]::..
Touch by U - Då du söker vinyler/dekaler till rätt pris.
Happytart
20 oktober 2009 · 342 Inlägg

Nu börjar det ta sig. Lycka till på besiktningen smile

RaggeNo1 Fotograf
20 oktober 2009 · 316 Inlägg

SpeedOfLight skrev:
...Och den där knappen är fukttät? så att du inte helt plötsligt har en kortis och dörren öppnar sig själv, eller att den helt och hållet bränner tillslaget i motorn som öppnar dörren och allt går i baklås?

Bara en tanke som kommit efter att jag har varit med om att polarens släta dörrar fick problem, vilket slutade med att dörren va helt i baklås och han tvingades kapa upp ett "servicehål" på dörrpanelen så att han kunde komma åt allt innanför..

Den tanken hade jag med. Krympslang ftw!

www.rp-photography.se
roger@rp-photography.se
076-5787880
kapenkronk
20 oktober 2009 · 61 Inlägg

längtar till man får se resultatet smile Ser riktigt finnt ut hoppas den blir lika bra i slutet som det värkar nu smile

eplamojje Billackerare/Billjudmontör
20 oktober 2009 · 1 171 Inlägg

det kan säkert bli kortis, iofs är det jorden ja kopplar in nr ja öppnar dörren men kan ju bli kortis ändå så dörren öppnar sig..men det är smällar man får ta..knappen som sitter nu är tillfällig till besiktningen så den ska bytas ut sen..inte snyggt med en gul knapp där! ska bli en med diskret som är gjord för utomhusbruk...

å ja ville inte ha fjärr öppning, har ett sånt set liggandes men ja litar inte på det..nu har har ja helt olika "system" så pajar det ena så bör ju det andra funka, för det vore ju jävlen om båda ryker samtidigt..
å skulle båda paja så får ja hoppas att systemet till skufföppningen funkar..så ja har 3 st system på bilen om nått skulle hända..invändigt har ja vanliga handtag kvar

Ford Mondeo "Familjebilen" (2010)
Volkswagen Fox TDI "Foxy Star" (2007)
Twins Twins Bil & Plåt
20 oktober 2009 · 2 577 Inlägg

eplamojje skrev:
vår färgleverantör hade 15 års jubileum å hade en "outlet" med prisänkta varor och detta spackel passade mig perfekt så ja köpte alla 12 burkar..priset är hemligt smile men ligger på 200kr till kund i vanliga fall...har bara lagt på spackel än så länge så ja har inte slipat det ännu...men det går jämföras med "gummi", hårt och lätt att forma..Och svart smile

låter ju jättebra big_smile fan att inte vi hitta sånt spackel innan ,det lär vara jättelätt att få fram formerna bra med det spacklet ! big_smile

Volkswagen Golf MKII "Pure Red" (1991)
Volkswagen Corrado G60 "Irish Green" (1991)
AUBLITZZ
20 oktober 2009 · 142 Inlägg

eplamojje skrev:
vi får se vad dom säger, bilen kommer vara helt funktionsduglig, å den har bara rullat 7000mil så det ska nog inte va så mkt fel på den..men ja räknar med att få ombes för ja tror inte heller att den går igenom med blanka papper....

Hallo.. Kommer följa detta bygge.. wink Lär ju ja bygga om min oxå jue.. wink Hahah Fick sex tvåor O då reggade ja om min dessutom.. Men har fixat det o nu funkar det kanon.. Så får åka runt med min bil Lagligt.. smile

Våga göra något nytt o Annorlunda Inte vara som alla andra..
badder_
20 oktober 2009 · 139 Inlägg

när jag lade igen mina dörrar så hade jag 3 olika sätt att öppna den på hehe.. fjärr,kort och tradiotionell vajer som var väl gömd smile om jag va du hade jag gömt knappen + jag hade satt en vajer nånstans också som inte syns så klart, under bilen tex...så man kan öppna Om strömmen lägger av i bilen eller liknande.

Akay!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang