Problem med Cupéfläkt Audi 100 -92

Leonar
14 juni 2010 · 5 Inlägg

Hej,

Jag har ett problem med min cupéfläkt till klimatanläggningen i bilen.

Det började med att jag ryckte ut en säkring o satte i den igen, sen var fläkten inte som den skulle efteråt. Först gick den bara på max effekt, och på nästan max effekt, oavsett vad man försökte ställa fläkten på, med andra ord så blåste det på bra i bilen.
En dag slöt fläkten att fungera, men plötsligt kan den börja att fungera igen några minuter, oftast går den bara några få sekunder precis då man startat bilen. Det är inget missljud från fläkten de få stunderna den fungerar.
Audiverkstaden trodde det var styrenheten, så jag beställde en begagnad styrenhet av en bilskrot satte in denna enhet i hopp om att det skulle fungera, men icke, så lätt var det inte.

Hoppas på att någon av er som läser detta eventuellt kan hjälpa mig på något vis, jag är intresserad av alla tänkbara tips, själv kommer jag inte längre.

Med vänliga hälsningar/
Ville.

Leonar
19 juni 2010 · 5 Inlägg

För er som är nyfikna, så har jag hittat felet.

Det var så enkelt som att byta fläktmotståndet som satt bredvid fläkten, så nu funkar allt som det skall igen.

Hoj hoj

Senast redigerat av Leonar (19 juni 2010)

te_wik Forummoderator
19 juni 2010 · 12 813 Inlägg

Leonar skrev:
För er som är nyfikna, så har jag hittat felet.

Det var så enkelt som att byta fläktmotståndet som satt bredvid fläkten, så nu funkar allt som det skall igen.

Hoj hoj

Been there, done that tongue Såg ditt inlägg först nu annars hade jag gett ett förslag att du ska kika på den. 



Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang