Val av frontsub Saab 900

inuzen
28 mars 2011 · 168 Inlägg

Tjena!

Nu börjar det bli läge att bygga om lite igen.
Näst på tur står en frontsub. Denna är tänkt att möta upp mina µ-dimension M6:or vilka jag spelar ned till 50Hz i dagsläget, brant delade.

Nu till själva frågan, har två olika baselement att välja mellan.
Antingen en Helix P8 eller en Hertz HX250. Valet står alltså mellan en 8" och en 10".
Tar gärna emot både för och nackdelar om de båda basarna.

Är också mycket intresserad av två schyssta lådförslag.

Säkert något jag missat så fråga på!

Förresten, det hela drivs av sub-kanalen på ett Audison LrX 5.600steg.
Inte jättemycket effekt men det funkar kanon i dagsläget så kommer fortsätta köra med det tills det är det som begränsar framfarten!

Tacksam för svar.

svarten1
28 mars 2011 · 24 Inlägg

Hur stor låda kan du bygga? Det påverkar basvalet.
Min nya favorit är annars Amegas nya 6,5or. Kör på 2 såna och 10 liter slutet.

ChriZtoffer GAS democar 2018!
28 mars 2011 · 8 744 Inlägg

Får man till 18L volym så är DLS RW6or riktigt trevliga! Spelar inte ända ner i bott tyvärr men stampar på duktigt och är klart beroendeframkallande!

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!
Rigg0
29 mars 2011 · 1 131 Inlägg

Har själv kikat lite på att använda min hx250 som frontsub i 900an, blev ganska tight med plats, så jag la ner det, sen fanns det ju andra projekt som lockade mer osv osv...
Men det ska väl gå att få till om man verkligen vill.

Att plasta en låda är nog ett måste ifall man ska utnyttla den lilla platsen som finns där så gott som möjligt.

Dock om du ska begränsa dig till de stegen du har så kanske det är bäst att leta efter en annan bas.

Tror hx250in mår bättre när den får lite mer kräm.
Förövrigt så är ju hx250in en fruktansvärt trevlig bas om inte annat smile

Pontiac Star Chief "Chiefen" (1954)
inuzen
29 mars 2011 · 168 Inlägg

Rigg0 skrev:
Har själv kikat lite på att använda min hx250 som frontsub i 900an, blev ganska tight med plats, så jag la ner det, sen fanns det ju andra projekt som lockade mer osv osv...
Men det ska väl gå att få till om man verkligen vill.

Att plasta en låda är nog ett måste ifall man ska utnyttla den lilla platsen som finns där så gott som möjligt.

Dock om du ska begränsa dig till de stegen du har så kanske det är bäst att leta efter en annan bas.

Tror hx250in mår bättre när den får lite mer kräm.
Förövrigt så är ju hx250in en fruktansvärt trevlig bas om inte annat smile

Kör HX:n på det steget idag och jag är mer än imponerad!

Så i dagsläget (enligt mitt tycke) så räcker steget klart till.
Tror nog att platsen ska gå att lösa upp under instrumentbrädan och det är ju inte helt omöjligt att bygga lite nedåt, mot golvet. Ska ta och kolla upp detta under helgen förhoppningsvis!

Tack för svaret!

inuzen
29 mars 2011 · 168 Inlägg

ChriZtoffer skrev:
Får man till 18L volym så är DLS RW6or riktigt trevliga! Spelar inte ända ner i bott tyvärr men stampar på duktigt och är klart beroendeframkallande!

Som jag tidigare nämnde så står valet mellan Hx:n och P8an i.o.m att jag redan äger dessa två basar.
RW6 låter underbart dock så vill jag gå "djupare" än de klarar av.. Därför jag är mer sugen på Hx:n, dock får jag se hur det går med lådvolym!

Tack för svaret!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang