Ta hem en bil!

Freddechr
20 april 2011 · 34 Inlägg

Tjena ska ta hem en bil imorgon... Bilen är dock avställd... Så då undrar jag, hur går jag tillväga? Ett bilsläp går inte, saknar dragbil. Har hört att man kan ställa på och sedan ställa av, så man får tillbaka pengarna går det? Och vad skulle kostnade ungefär bli för en 740, att bara ha den påställd i en vecka? Och sedan försäkring, kan man skaffa det på en dag? Och samma där, kan man ta trafikförsärkring i bara en månad eller liknande? Ge mig alla tips på hur jag ska göra det så billigt som möjligt smile Dragbilar / hyra trailer eller liknande är uteslutet... kommer kosta hälften av bilens värde.

Mvh

Senast redigerat av Freddechr (20 april 2011)

WolFMaN_16
20 april 2011 · 177 Inlägg

Ring o hör runt med lite tex transportstyrelsen om de går att göra så? (för jag är osäker)
Om jag skulle vara i dina skor skulle jag nog fråga en kompis som har drag på bilen och hyra ett släp smile
Mvh Emil

Volvo 850 "Schteken" (1993)
Aga_Diff Bärs!
20 april 2011 · 3 456 Inlägg

WolFMaN_16 skrev:
fråga en kompis som har drag på bilen och hyra ett släp

låter vettigare än att hålla på å försäkra & skatta ett par dagar...

Garaget.org peakade 2008.
Volvo 945-SE "Niijeförttin" (1992)
Volvo 745 Turbo Intercooler "En jävel på kärlek" (1988)
Grantomta
20 april 2011 · 216 Inlägg

går att hyra biltransport på dom flesta uthyrningsfirmor, perfa å glida runt men behöver du bara b-kort oxå

va skiljer en mekaniker från en amatör?
jo mekanikern har en ren overall
Volvo 940 "voc" (1991)
Volvo 242 VOC "traktorn" (1976)
volvoentusiasten
20 april 2011 · 4 005 Inlägg

Jag hade nog ställt på bilen med e-legitimationen eller ringt transportstyrelsen. Ringt försäkringsbolaget och sedan dagen efter ställt av det. kostar väl 150kr i påställningsavgift.

Ett alternativ är att hyra en dolly, då räknas det som efterfordon och då behöver du inte ställa på eller försäkra.

torpis Forummoderator
20 april 2011 · 10 576 Inlägg

Slå ett öga på rubriksreglerna. http://www.garaget.org/forum/misc.php?action=forumRules

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang