Bygga turbo 328i e46 Behöver hjälp! tacksam för alla tips.

quaddare
26 maj 2014 · 3 Inlägg

Hallå ska bygga turbo inom snar framtid har turbo,grenrör,downpipe osv. det jag har tänkt att jag behöver är btr/chip samt IC.

Men det är lite funderingar, kommer min 328 klara 0.5-0.6 med orginal spridare? isåfall inte vad för spridare ska jag köpa?

Och ifall jag nu köper spridare, kommer alu blocket hålla 0.8-1.0 isåfall?

Sen hur ska jag göra oljereturen lättast och bäst i tråget? svetsa dit en nipple? valsa?

Tacksam för all hjälp! då detta kommer bli mitt första turbo bygge jag tackar så hemskt mycket för alla tips och hjälp då jag kommer verkligen behöva det.

roll

Mickius
26 maj 2014 · 4 670 Inlägg

Gå in på ppf forum o läs smile

quaddare
26 maj 2014 · 3 Inlägg

Hittar inga konkreta svar, de ända jag hittar är olika svar överallt. Blir bara förvirrad verkar som ingen vet, alla säger ju olika hela tiden, ena säger att de håller 1.0 ladd enkelt orginal spridare osv, en annan säger att den skjuter vid 0.6, andra säger att alublocket håller för 0.8-1.0 ladd andra säger 0.6 max..

Man blir ju inte klokare av att läsa iallafall. Folk säger att jag måste byta topplockspackningar andra inte... folk säger att kopplingen klarar 350hk andra säger inte... jadu det är ju två olika svar på varje sak hela tiden.

Mickius
26 maj 2014 · 4 670 Inlägg

Dina spridare ligger på 210cc @2,5bar vilket räcker till 210hk sen kan man öka trycket o få ut lite fler pollar men du lär ligga på bristningsgränsen

Senast redigerat av Japs-Micke (26 maj 2014)

quaddare
26 maj 2014 · 3 Inlägg

ah okej, får väl byta dom då antar jag till 500cc eller något.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang