Saker som irriterar dig i trafiken och kostar ”oss” pengar?

FireTraXX DFFL
22 juni 2007 · 9 020 Inlägg

moose46019 skrev:
ett tips i fall de ligger för nära bakom är att slå på dimljuset bakåt. nog alltid för att det blir arga men det är ju deras problem i fall de ligger för nära så får de skylla sig själva.

Det upptäckte jag i vintras att det funkar väldigt bra.
Jag kör lastbil och när folk ligger och försöker sätta på mig med sin bil så slår jag på mina backljus (inte bakljus) vilket gör att många släpper på gasen eftersom att det r ungefär lika kul som att få helljuset i ansiktet.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
sssvante
22 juni 2007 · 62 Inlägg

FireTraXX skrev:

moose46019 skrev:
ett tips i fall de ligger för nära bakom är att slå på dimljuset bakåt. nog alltid för att det blir arga men det är ju deras problem i fall de ligger för nära så får de skylla sig själva.

Det upptäckte jag i vintras att det funkar väldigt bra.
Jag kör lastbil och när folk ligger och försöker sätta på mig med sin bil så slår jag på mina backljus (inte bakljus) vilket gör att många släpper på gasen eftersom att det r ungefär lika kul som att få helljuset i ansiktet.

Haha, en av fördelarna med Volvo 740 med manuell växellåda bara att lägga växelspaken i backläge utan att lägga in backen, helst ska man ha extra backljus smile

AK86
22 juni 2007 · 250 Inlägg

En sak jag märkt på senare tid är att polisbilar oftast kör långt över hastighets begränsningen, utan att ha saftblandarna på eller ha nån sorts utryckning,
ska inte dom vara gott föredömme?!!?! 0_o hmm

Senast redigerat av Impreza_BlackDrake (22 juni 2007)

______________________________________________________
Subaru Impreza / Fiat Coupe 20VT / Volvo S80 T6 / Seat Leon Tsi
______________________________________________________
Errol
22 juni 2007 · 320 Inlägg

eh....köra i rondell handlar väl inte bara om att blinka på massa vis som trådens sista sidor verka handla om.

viktigast är väl ändå att man KOLLAR & över axeln vid alla fil-byten!
viktiga rondell-regler:

ska du   r a k t   f r a m   & h ö g e r       = Håll höger!
v ä n s t e r             = Blinka & vänsterplacering!

2+filer: byt fält endast mellan  ut/infarter, dvs refugen innan dit du ska & kolla över axeln!



Saker man stör sig på:

* Vägkameror som kostat redan 700 ++ miljoner.de enda få som åker dit är
slarvige ylva eller någon en & annan stackare som kör några km för fort.
Hojar,lastbilar,riktiga fortkörare som tar bort skylten...osv åker juh inte dit.

* sänkta farter?
vägvärket är en samling idioter, dumma idioter t o m. deras statistik är juh hur falsk som helst. inte underligt aftonbladets collin försöker banka in detta i svenssons.

(Hörde senast på radion: " genom att medelfarten sänkts med 7 km/h då 8 nya kameror är på plats tror vägverket att dom sparar ca 20 liv/år"   HERREGUD! snuskigt att sådana personer ens har gått ut skolan)

Yrkeschaufförer vill man helst möta på vägarna, och tänk en lastbil vill gärna kunna ha bilen i rullning jämt. ecodriving heavy så släng inte före i rondeller! det krävs sjukt mkt energi för att stanna & mest köra iväg med långtradare.

Snutbilar kör inte alls fort, dom ligger exakt på 85 på fina Landsvägar, spec i Östergötland
en solig dag & helst civilare då...så dom provocerar fram medel-bilisten att köra om.
= kasso indrivarna borde det stå på snutbilarna.

..listan kan göras lååång

Sokrates Eliminator
22 juni 2007 · 1 441 Inlägg

Nattugglan skrev:

Impreza_BlackDrake skrev:
Att Det Blir Rött På Kvällarna När Det Inte Är Nån Jävla Trafik!

Vet ett trix för det där..
blinka några gånger med helljuset så brukar det slå om för den tror att det kommer fler bilar än det igentligen gör.

Hallå där!

Nu yrar du i mössan, rödljusen reagerar inte på dit hel/halvljus Ha-Ha-Ha.
Det sitter avkännare i marken som reagerar på ditt fordon.
Hade en kopmis som gjorde trodde som du, "men taxibilarna gör ju det",, visst gör dom det ,men det gör dom bara för att skrämma/uppmärksamma bilar som kommer från tvärgator,,,,,

Tommy

Visst är det tillverkat bilar efter 1973, men vem bryr sig?
"Horsepower sells cars, torque wins races"/ Carroll Shelby
Anyone can restore a Classic, but it takes a Real Man to cut one up!
You can make anything dance if you throw enough money at it, even a Windsor.
MeloveGolf Vw trimmare
22 juni 2007 · 2 995 Inlägg

alminjo skrev:
1: Köra med samma hastighet på båda körfält.

Körde hem ifrån jobbet igår kväll (Norge) kommer in i sverige och där hamnar man i en sådan sits brukar oftast bli rosenrasande och knallröd av ilska sicksackar jag om så många jag bara kan inge ide att leka "Låtsas polis" då jag inte tvekar en sekund att
köra om på insidan sega i vänster filen ger bara irretationer....

Impreza_BlackDrake skrev:
Alla stolpskott som kör 10 under bara för att det är hastighetskameror, hastighetskamerorna har MARGINALER!! så du kan köra i 73 på 70väg utan problem!

hmm och din hastighetsmätare har Marginaler på 8-15km/h bara så du vet min visar för lite hastighet ligger jag i 75km/h Gps Hastighet med full täckning och exakta kordinater så visar min vanliga hastighetsmätare knappa 70km/h...först vid hastigheter över 140km/h börjar den visa för mycket istället...

BMW X3 "3.0i Vardagsbilen" (2004)
Nattugglan Idiot..
22 juni 2007 · 285 Inlägg

Sokrates skrev:

Nattugglan skrev:

Impreza_BlackDrake skrev:
Att Det Blir Rött På Kvällarna När Det Inte Är Nån Jävla Trafik!

Vet ett trix för det där..
blinka några gånger med helljuset så brukar det slå om för den tror att det kommer fler bilar än det igentligen gör.

Hallå där!

Nu yrar du i mössan, rödljusen reagerar inte på dit hel/halvljus Ha-Ha-Ha.
Det sitter avkännare i marken som reagerar på ditt fordon.
Hade en kopmis som gjorde trodde som du, "men taxibilarna gör ju det",, visst gör dom det ,men det gör dom bara för att skrämma/uppmärksamma bilar som kommer från tvärgator,,,,,

Tommy

Då får jag väll sluta med det.
Men jag har fått för mig att det fungerar för dom brukar slå om efter 2-3 blink smile

Horizon
22 juni 2007 · 296 Inlägg

Folk som "toastar" Dvs när mötande bilist bländar tillbaka till helljus för tidigt så man blir bländad. Blir galen på det!

"Finns inga medtrafikanter, bara mottrafikanter"

Bostrom RS
22 juni 2007 · 886 Inlägg

lanred skrev:
Folk som driftar i rondeller mitt på dagen gör ju en förbannad. Förlorar de kontrollen över bilen så blir det inte kul. Gör det på natten eller något när man inte utsätter andra för fara!

mm...skulle det sluta med att bilen som driftar sladdar in i en annan bil så blir det inte kul.

Focus RS
Bostrom RS
22 juni 2007 · 886 Inlägg

TheDeadDorkster skrev:

Kippy skrev:
Jag är yrkeschaufför så jag dras med idioter varenda dag, det värsta jag vet, som jag retar mig på, är alla dessa pensionärer/äldre människovarelser som med sina sprillans nya Peugeotbilar ligger 15 km/h under gällande gräns, och vägrar flytta sig ut i väggrenen.. det är DEM som gör att folk blir förbannade o gör dumma saker i trafiken.

Folk som inte blinkar i rondeller kan jag heller inte med.


Just det, folk säger "det e inte konstigt det händer olyckor", jag säger "det e jävligt konstigt det inte händer fler olyckor"

Tack för ordet!

Tja.. Kör man långsammt ska man köra så långt som möjligt åt höger. Så enkelt är det. Kör jag överdrivet långsammt använder jag samma teknik som långtradare: dvs så långt som möjligt till höger, och låta så mycket trafik som möjligt förbi mig, så fort som möjligt.

Blinka till vänster i en rondell förstår jag inte heller, eftersom man inte kan svänga till vänster i en rondell, man kan inte svänga till vänster i en rondell, man kan endast till höger ut ur en rondell! Detta är enbart en regel som finns i Sverige, och inte i några andra länder på kontinenten, detta gör att jag altså enbart använder mina blinkers när jag kör ut ur rondellen!


Det som jag måste hålla med mest om: det e jävligt konstigt det inte händer fler olyckor

Den enda gången man kanske borde blinka vänster i en rondell är då man ska byta körfält åt vänster...(i en lite större rondell).

Focus RS
haxer Proljece?
22 juni 2007 · 1 464 Inlägg

Bostrom skrev:

TheDeadDorkster skrev:

Kippy skrev:
Jag är yrkeschaufför så jag dras med idioter varenda dag, det värsta jag vet, som jag retar mig på, är alla dessa pensionärer/äldre människovarelser som med sina sprillans nya Peugeotbilar ligger 15 km/h under gällande gräns, och vägrar flytta sig ut i väggrenen.. det är DEM som gör att folk blir förbannade o gör dumma saker i trafiken.

Folk som inte blinkar i rondeller kan jag heller inte med.


Just det, folk säger "det e inte konstigt det händer olyckor", jag säger "det e jävligt konstigt det inte händer fler olyckor"

Tack för ordet!

Tja.. Kör man långsammt ska man köra så långt som möjligt åt höger. Så enkelt är det. Kör jag överdrivet långsammt använder jag samma teknik som långtradare: dvs så långt som möjligt till höger, och låta så mycket trafik som möjligt förbi mig, så fort som möjligt.

Blinka till vänster i en rondell förstår jag inte heller, eftersom man inte kan svänga till vänster i en rondell, man kan inte svänga till vänster i en rondell, man kan endast till höger ut ur en rondell! Detta är enbart en regel som finns i Sverige, och inte i några andra länder på kontinenten, detta gör att jag altså enbart använder mina blinkers när jag kör ut ur rondellen!


Det som jag måste hålla med mest om: det e jävligt konstigt det inte händer fler olyckor

Den enda gången man kanske borde blinka vänster i en rondell är då man ska byta körfält åt vänster...(i en lite större rondell).

Blinkar du inte vänster i rondellen under om du nu ska köra ut mot vänster så blir du kuggad på uppkörningen smile

Volvo duger till å plocka potatis och skörda med.
Ta bort parabolen på skuffen om du vill slippa alla fåglar!
laika
22 juni 2007 · 410 Inlägg

Nattugglan skrev:

Sokrates skrev:

Nattugglan skrev:

Vet ett trix för det där..
blinka några gånger med helljuset så brukar det slå om för den tror att det kommer fler bilar än det igentligen gör.

Hallå där!

Nu yrar du i mössan, rödljusen reagerar inte på dit hel/halvljus Ha-Ha-Ha.
Det sitter avkännare i marken som reagerar på ditt fordon.
Hade en kopmis som gjorde trodde som du, "men taxibilarna gör ju det",, visst gör dom det ,men det gör dom bara för att skrämma/uppmärksamma bilar som kommer från tvärgator,,,,,

Tommy

Då får jag väll sluta med det.
Men jag har fått för mig att det fungerar för dom brukar slå om efter 2-3 blink smile

En kompis hade också fått för sig att det hjälpte att blinka så jag körde riktigt sakta fram till ett rödljus för att motbevisa honom när det var bäcksvart på vintern. hände inte ett skit men när jag istället närmade mig så slog den om. Så det är avståndsbaserat när det inte är intervallstryrd som på dagen.

Skoda Fabia (2000)
Masaru hater
22 juni 2007 · 656 Inlägg

angående folk som slickar röv när man kör 30/50 km/h.. jag brukade bromsa lite kraftigt med min gamla bmw på folk som var för närgångna. Krockar vi så e det inte mitt fel ändå tongue dock gör jag inte det längre tongue.. fast ska börja till vintern när jag införskaffat mig en vinterbil tongue.. so watch out motherfuckers!

when you're into it, you're into it. it consums you. it's all your money, it's all your time, it turns out to be you girlfriend, it turns out to be all your friends you surround yourself with. everybody knows what you are doing and how much you do it.. and it's the greatest thing when you can make it work right!...
Innox Turbocharged
22 juni 2007 · 421 Inlägg

Lastbilar som kör om varandra i 90 vs. 91km/h är grymt irriterande, även lastbilar som skiter i heldragna linjer, har nästan blivit mosad flera gånger på utfarten när jag kört ut lite på vägrenen för att kunna se åt båda hållen o det ligger en lastbilsjävel på vägrenen trots heldraget.
Folk som inte blinkar i rondeller och folk som tror att dom hinner före i rondeller är jobbigt med, har varit nära att smälla ett par gånger (varit tvungen o stå på bromsen o ändå nästan smällt) för att nån idiot tror att han kommer hinna ut och iväg innan jag är framme.

Tonight, tonight the strip's just right
I wanna blow 'em all out of their seats
Calling out around the world, we're going racin' in the street.
JonasPLind
22 juni 2007 · 820 Inlägg

Folk som ligger i vänsterfilen i 105 km i timmen på motorvägen...

Folk  som  inte blinkar. Okej att jag inte heller blinkar när jag kör hem från jobbet och svänger in på min infart 05.00 när det inte är någon annan ute... men man kan ju blinka när det är andra bilar eller folk i närheten som kanske vill veta vad man gör.

Folk som PARKERAR snett eller precis på gränsen till en annan ruta.

P-G Säl-Tämjare...
23 juni 2007 · 1 024 Inlägg

folk som inte blinkar gör mig jävligt irriterad. Och folk som inte kan hålla hastigheten när de ligger bakom en  på motrvägen. Ena stunden ligger de i röva på en, andra hur många meter som helst bakom, sen kommr de ifatt igen, och sen sackar efter. det är jävligt störande.

Och framför allt HÖGERREGELN!! Folk som inte bryr sig eller kan den. Händer väldigt ofta att man är på gång att smälla för att det kommer en idiot som inte bryr sig om den regeln

Senast redigerat av P-G (23 juni 2007)

Vilket jävla drag :)
street Laddtrycks-narkoman. medlem nr: 82
23 juni 2007 · 426 Inlägg

Axor skrev:
Om jag får lov att vara ärlig så stör jag mig fuktansvärt på att det saknas sån respekt för lastbilar, vet inte hur ofta det händer varje dag, när folk bara svänger ut framför mig i en korsning för att dom tror att jag e så långsam så att dom hinner oavsett vad! då måste jag tvärnita nästintill o jag tutar lite för att göra bilisten uppmärksam på att denne gör fel, ja då blänger dom skitsurt på mig!  Och dom som lägger sig sååå nära bakom mig så att jag inte ser dom! Det finns massor som stör mig ordentligt!
Respektera lastbilarna, vi ser till att ni får era saker, skor, mat, kläder, datorer, bildelar m.m, kan ju tänkas på då man tycker att lastbilar bara e långsamma och ivägen! det var allt!

i'm with stupid ^^

/Street
ChainsOfMisery En gång Volvo, alltid Volvo
23 juni 2007 · 165 Inlägg

Rondellen vid City Knalleland här i Borås är ett bra exempel på där folk bara kollar åt ett håll sen kör ut. Händer mig ofta att någon medelålders kärring bara drar ut mitt framför en.mad

P-G Säl-Tämjare...
23 juni 2007 · 1 024 Inlägg

CompleteComfort skrev:
Rondellen vid City Knalleland här i Borås är ett bra exempel på där folk bara kollar åt ett håll sen kör ut. Händer mig ofta att någon medelålders kärring bara drar ut mitt framför en.mad

Visst fan är det irriterande, det händer väldigt ofta, även i 4vägsstopp, när det är först in, först ut. Händer att det kommer folk som tror att det är högerregeln och när jag svänger före de blir de skit sura

Vilket jävla drag :)
Urkas Kräsen grafiker
23 juni 2007 · 1 775 Inlägg

Folk som ligger i 60 på 70-väg och sen fortsätter köra 60 när man kommer in på en 50-väg...  Såna människor brukar även bromsa i varenda jävla sväng.
Osäkra människor är 100ggr farligare än  folk som kör för fort. Iofs, undantaget bekräftar regeln.. tongue

Whine whine!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang