Saker som irriterar dig i trafiken och kostar ”oss” pengar?

street Laddtrycks-narkoman. medlem nr: 82
23 juni 2007 · 426 Inlägg

Urkas skrev:
Folk som ligger i 60 på 70-väg och sen fortsätter köra 60 när man kommer in på en 50-väg...  Såna människor brukar även bromsa i varenda jävla sväng.
Osäkra människor är 100ggr farligare än  folk som kör för fort. Iofs, undantaget bekräftar regeln.. tongue

ännu värre är folk som ligger i 70 på 90väg och sen fortsätter i 70 på 50-väg. eller folk som ligger i 90 i vänsterfil på motorväg. mad

/Street
sir_AnKA
23 juni 2007 · 87 Inlägg

blir irreterad på folk som kommer ut på fel sida av mitt linjen i kurvor och när folk trycker på signalhornet när de åker förbi bara för att jävlas med folk

Saab 9-3 "BSR" (1999)
ToXtreme
23 juni 2007 · 3 627 Inlägg

Sånna personer som ligger å sniffar en i arslet är så jävla irriterande! Man blir stressad utav att ha nån så nära.. Personligen så sänker jag farten, så jag ligger 10km/h under hastighetsgränsen.. sen när jag får chans så gasar jag på så in i helvete för att slippa fanskapet!

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)
Manne1337
23 juni 2007 · 6 Inlägg

BLIR SÅ ARG på folk som ligger i typ 65 på en 70väg så man inte ens kan ligga på 5ans växel. Så kör dom helt ojämt så man får växla hela tiden bland 4an och 5an..

Sen finns det inget värre än långtradare som ska köra om varandra i 2km/h snabbare än den andra.

93 is the shit
simpann Living in the fastlane
23 juni 2007 · 128 Inlägg

Folk som inte Blinkar höger ut ur en rondell och folk som ska på motorvägen i 50km/h bara att gasa för i helvete, plattan i mattan

FireTraXX DFFL
23 juni 2007 · 9 020 Inlägg

Tjejen i golfen som försökte preja mig när jag körde lastbil.
Hon körde i 89km/h (Samma som jag) på påfarten och låg bredvid mig hela tiden.
Jag såg hur hon försökte trycka ut mig i vänsterfilen och satt och skrek och vifta med händerna för att jag inte aktade mig.
Till slut fick hon tvärnita och svänga in bakom mig för att inte smälla i räcket.
Så jag stör mig på samma folk som simpann som skrev inlägget ovanför mig.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
simpann Living in the fastlane
23 juni 2007 · 128 Inlägg

FireTraXX skrev:
Tjejen i golfen som försökte preja mig när jag körde lastbil.
Hon körde i 89km/h (Samma som jag) på påfarten och låg bredvid mig hela tiden.
Jag såg hur hon försökte trycka ut mig i vänsterfilen och satt och skrek och vifta med händerna för att jag inte aktade mig.
Till slut fick hon tvärnita och svänga in bakom mig för att inte smälla i räcket.
Så jag stör mig på samma folk som simpann som skrev inlägget ovanför mig.

menade inte lastbilar utan menar personbilar som ska ligga i 50 på påfarter och sedan gasa när de kommit ut på motorvägen, har hänt ett flertal ggr!

FireTraXX DFFL
23 juni 2007 · 9 020 Inlägg

simpann skrev:
menade inte lastbilar utan menar personbilar som ska ligga i 50 på påfarter och sedan gasa när de kommit ut på motorvägen, har hänt ett flertal ggr!

Jag körde lastbilen, det är golfen jag störde mig på.
Med tanke på att jag hade kunnat knuffa henne åt helvete om hon försökt bråka tongue

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
simpann Living in the fastlane
23 juni 2007 · 128 Inlägg

FireTraXX skrev:

simpann skrev:
menade inte lastbilar utan menar personbilar som ska ligga i 50 på påfarter och sedan gasa när de kommit ut på motorvägen, har hänt ett flertal ggr!

Jag körde lastbilen, det är golfen jag störde mig på.
Med tanke på att jag hade kunnat knuffa henne åt helvete om hon försökt bråka tongue

haha ja de kan kanske behövas ibland tongue

Maizer
23 juni 2007 ·

FireTraXX skrev:
Tjejen i golfen som försökte preja mig när jag körde lastbil.
Hon körde i 89km/h (Samma som jag) på påfarten och låg bredvid mig hela tiden.
Jag såg hur hon försökte trycka ut mig i vänsterfilen och satt och skrek och vifta med händerna för att jag inte aktade mig.
Till slut fick hon tvärnita och svänga in bakom mig för att inte smälla i räcket.
Så jag stör mig på samma folk som simpann som skrev inlägget ovanför mig.

Haha jävla idiot. Det jag stör mig mest på är alla jävla lastbilar som inte kan gå ut i vänsterfil när det kommer en på påfarten, visst det är säkert lite jobbigt för er, men man kan hamna i jävligt läskiga situationer när ni inte går ut.

FireTraXX DFFL
23 juni 2007 · 9 020 Inlägg

Maizer skrev:
Haha jävla idiot. Det jag stör mig mest på är alla jävla lastbilar som inte kan gå ut i vänsterfil när det kommer en på påfarten, visst det är säkert lite jobbigt för er, men man kan hamna i jävligt läskiga situationer när ni inte går ut.

Om det kommer väldigt massa bilar i vänsterfilen då?
Jag vet inte hur du kör, men innan jag lämnat påfarten så kör jag i minst 110km/h.
Det är ju trots allt det den är till för.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
andreas_940
23 juni 2007 · 498 Inlägg

Masaru skrev:
angående folk som slickar röv när man kör 30/50 km/h.. jag brukade bromsa lite kraftigt med min gamla bmw på folk som var för närgångna. Krockar vi så e det inte mitt fel ändå tongue dock gör jag inte det längre tongue.. fast ska börja till vintern när jag införskaffat mig en vinterbil tongue.. so watch out motherfuckers!

Jo, det är ditt fel om ni krockar.

Du bromsar ju utan anledning! vilket gör att det blir ditt fel.

Vi hade en sådan tråd om detta innan på garaget där vissa hade gjort så och de hade åkt dit för detta och blev av med korten under en väldigt lång tid.

ChainsOfMisery En gång Volvo, alltid Volvo
23 juni 2007 · 165 Inlägg

Manne1337 skrev:
BLIR SÅ ARG på folk som ligger i typ 65 på en 70väg så man inte ens kan ligga på 5ans växel. Så kör dom helt ojämt så man får växla hela tiden bland 4an och 5an..

Sen finns det inget värre än långtradare som ska köra om varandra i 2km/h snabbare än den andra.

Huvudet på spiken! Fy satan vad irriterande det är.

Niklas1987 NO
23 juni 2007 · 2 182 Inlägg

Folk som inte tål att bli omkörda av en äldre bil.
Dem kör i 80 på 90 väg-blir omkörda av ena massa bilar, men just när jag kör om och lägger mig framför så får de för sig att gasa upp till 110 å köra om.

EDIT:Kan ju tilläga att de alltsomoftast gör en snäv/aggresiv omkörning så att de nästan prejar en av vägen.

Senast redigerat av Niklas1987 (23 juni 2007)

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo
Maizer
23 juni 2007 ·

FireTraXX skrev:

Maizer skrev:
Haha jävla idiot. Det jag stör mig mest på är alla jävla lastbilar som inte kan gå ut i vänsterfil när det kommer en på påfarten, visst det är säkert lite jobbigt för er, men man kan hamna i jävligt läskiga situationer när ni inte går ut.

Om det kommer väldigt massa bilar i vänsterfilen då?
Jag vet inte hur du kör, men innan jag lämnat påfarten så kör jag i minst 110km/h.
Det är ju trots allt det den är till för.

Ja då finns det inte mycket att göra, men väääldigt många gånger kommer det inte någon i vänsterfilen, men ändå orkar ni inte gå ut.

M.F.
27 juni 2007 · 67 Inlägg

10 Grejor Som Jag Hatar..!!!!

#1 Folk Som Inte Har Blinkers..!!! Men Tutan Vet Idioterna Om...!
#2 Folk Som Tutar Bakom Mig När Jag Släpper Förbi Folk På En Högerregel
Då Idioterna Inte Förstår Sig På En Högerregel

#3 Folk Som Sitter Så Långt Fram & Nästan Slickar Fram Rutan Har Ingen Koll I Backspeglarna Tyvärr, Och Har Inte En Blekaste Aning Om Vad Som Händer Baktill

#4 Folk Som Ligger I 70km På Påfart Till Motorvägen När Det Råder Bra Väglag Ändå

#5 Folk Som Förlitar Sig För Mycket På Bilen Och Däcken Vilket Blir I Sin Tur Att De Glömmer Farliga Risker Vid Halt Väglag

#6 Folk Som Kör 1 Gång Om Året Speciellt Vid Julatiden

#7 Folk Som Ligger 1-2meter Bakom Lastbilar På Motorvägen, Dom Har Ingen Fri Sikt Då Lastbilen Skymmer Allt

#8 Folk Som Pratar I Telefon Och Pillar På Stereon För Mycket, Jag Gör Också Det Men Gör Det Dock Till En Måtlig Mängd Pratar Korta Samtal När Jag Kör.

9# Folk Som Tror Att Dom Kan Köra Fast Inte Kan

10# Folk Som Läser Reklamskyltar För Mycket, Vilket Lätt Leder Till Dålig  Uppmärksamhet


För Att Göra Folk Till Bättre Förare Så Tycker Jag Att Man Ska Träna Under Halt Väglag Så Fort Chansen Finns På Ett Öppet Område, Då Lär Man Sig Att Hävla & Kontrollera Sladdar, Men Tyvärr Så Är Många Rädda För Det, Det Dom Gör Vid Eventuell Olyka Är Och Trycker Ner Bromsen Vilket Leder Till Att Bilen Går Rakt Fram Bara

JonasPLind
27 juni 2007 · 820 Inlägg

CompleteComfort skrev:

Manne1337 skrev:
BLIR SÅ ARG på folk som ligger i typ 65 på en 70väg så man inte ens kan ligga på 5ans växel. Så kör dom helt ojämt så man får växla hela tiden bland 4an och 5an..

Sen finns det inget värre än långtradare som ska köra om varandra i 2km/h snabbare än den andra.

Huvudet på spiken! Fy satan vad irriterande det är.

Det är därför man kör en ford som klarar att köra på 5:ans växel i 50 om det inte är en ganska brant uppförsbacke big_smile

Skaune
27 juni 2007 ·

Maizer skrev:

FireTraXX skrev:

Maizer skrev:
Haha jävla idiot. Det jag stör mig mest på är alla jävla lastbilar som inte kan gå ut i vänsterfil när det kommer en på påfarten, visst det är säkert lite jobbigt för er, men man kan hamna i jävligt läskiga situationer när ni inte går ut.

Om det kommer väldigt massa bilar i vänsterfilen då?
Jag vet inte hur du kör, men innan jag lämnat påfarten så kör jag i minst 110km/h.
Det är ju trots allt det den är till för.

Ja då finns det inte mycket att göra, men väääldigt många gånger kommer det inte någon i vänsterfilen, men ändå orkar ni inte gå ut.

Om man ligger på påfarten och ser att där är en stor lastbil på motorvägen, varför kan då inte bilisten anpassa sig så att denne kommer in bakom/framför lastbilen istället, jag vet själv hur de e, ibland släpper man in nån och då helt plötsligt lägger sig bilarna på inner i 90 (om det är en 90 väg) och sen kommer man inte tillbaka i högerfältet, och kvar blir jag i vänster o bromsar upp den andra trafiken, då sitter folk o surar för att man blockerar vägen, när jag försökt hjälpa en annan.... Ärligt talat tycker ja att man inte borde tala om för oss chaufförer om hur lastbilar ska köra om man inte kört själv:/. Då tror jag man har bättre förstålse!

M.F.
27 juni 2007 · 67 Inlägg

andreas_940 skrev:

Masaru skrev:
angående folk som slickar röv när man kör 30/50 km/h.. jag brukade bromsa lite kraftigt med min gamla bmw på folk som var för närgångna. Krockar vi så e det inte mitt fel ändå tongue dock gör jag inte det längre tongue.. fast ska börja till vintern när jag införskaffat mig en vinterbil tongue.. so watch out motherfuckers!

Jo, det är ditt fel om ni krockar.

Du bromsar ju utan anledning! vilket gör att det blir ditt fel.

Vi hade en sådan tråd om detta innan på garaget där vissa hade gjort så och de hade åkt dit för detta och blev av med korten under en väldigt lång tid.

###########################################################


Marcus skrev:
Men då får man ljuga lite ju säg att en katt sprang ut tex och du blev rädd och trodde det var ett barn, måste tänka lite så du skyddar dig själv

Senast redigerat av M.F. (27 juni 2007)

eXXoritas
27 juni 2007 ·

det som jag stör mig mäst på att folk inte vet skillnad mellan högeregel och huvudled.. + på landsväg så ligger dom precis i röven o kör bakom mig.. fan håll avstånd!!!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang