Saker som irriterar dig i trafiken och kostar ”oss” pengar?

Masaru hater
27 juni 2007 · 656 Inlägg

M.F. skrev:
###########################################################


Marcus skrev:
Men då får man ljuga lite ju säg att en katt sprang ut tex och du blev rädd och trodde det var ett barn, måste tänka lite så du skyddar dig själv

Ja precis, han bakom dig e nog ändå för upptagen med att hålla koll så han inte kör dig i baken och säger du att en kanin sprang förbi så ser han inte det.. Tror de som åkt dit för detta antigen inte vet hur man snackar sig ur saker o ting eller så är de allämna moralkärringar när det kommer till kritan..

when you're into it, you're into it. it consums you. it's all your money, it's all your time, it turns out to be you girlfriend, it turns out to be all your friends you surround yourself with. everybody knows what you are doing and how much you do it.. and it's the greatest thing when you can make it work right!...
TessGTI Mest i vägen.
27 juni 2007 · 205 Inlägg

Irritererar mig mycket på följande;

1. Påfartssträckan upp på motorvägen är en accelerationssträcka, de som ändå ligger i 50km/h äventyrar säkerheten och gör bakomvarande bilister förbannande.

2.Pensionärer (oftast) som är så osäkra i trafiken att man nästan ser svetten i pannan, även att de inte har uppdaterat sina trafikkunskaper sedan de tog körkort för 60 år sedan (då vi fortfaranade tutade omkring med vänstertrafik), livsfarligt! Skulle det inte vara möjligt att vid ålderns höst göra en simpelt med nödvändigt test för att se om de är lämpliga att inneha ett körkort eller ej?? Eller tänker jag helt fel??

3. Bilister som ställer sig snett i parkeringsrutor.

4.Bilister som bromsar innan de blinkar.

5. Bilister som utan tvekan hinner ut i korsningar men väljer att tveka för att sedan ändå kasta sig ut, det slutar med att man måste tvärnita eller bli allmänt förbannad!


/Therese

Senast redigerat av TessGTI (27 juni 2007)

940R
27 juni 2007 · 1 567 Inlägg

När man kör på Huvudled ex 70väg  och någon på en avfartsväg tror dom hinner ut innan jag passerar ...Så man får bromsa ner till deras 25-30km/h då blir jag arg..Oftast en kvinna i 40årsåldern som kör en volvo v 70 eller saab 95..Hadde jag haft en skrot bil så hadde jag nog kör i i dom lite lätt bara för att bevisa att hon inte han före mig..

En annan sak är när man kommer ifrån en påfart och skall köra på motorvägen det kommer en bil i höger körfält som trots det är fritt inte lägger sig i vänsterfilen..


Och sen har vi ju det problemet som andra har nämt,,Lastbilar som skall köra om varandra och det tar oftast 5-10min innan dom kommer om den andra lastbilen ...Vilken orsakar köer och irritation

Finns ju massa grejer

What does a 9 volt battery and a girls asshole have in common?
You know it's wrong, but sooner or later your gonna put your tongue on it
im not drunk that's just torque steer 3 MPS
Kia Sportage GTline "GTline" (2016)
Innox Turbocharged
27 juni 2007 · 421 Inlägg

M.F. skrev:
10 Grejor Som Jag Hatar..!!!!

#1 Folk Som Inte Har Blinkers..!!! Men Tutan Vet Idioterna Om...!
#2 Folk Som Tutar Bakom Mig När Jag Släpper Förbi Folk På En Högerregel
Då Idioterna Inte Förstår Sig På En Högerregel

...

Herregud mannen, lugna ner dig med shift tangenten! Man har stor bokstav i början på meningar och till namn, inte på varje jäkla ord!

Förlåt för offtopic smile

Tonight, tonight the strip's just right
I wanna blow 'em all out of their seats
Calling out around the world, we're going racin' in the street.
bumpe Lastbilsmekaniker
27 juni 2007 · 3 878 Inlägg

Niklas1987 skrev:
Folk som inte tål att bli omkörda av en äldre bil.
Dem kör i 80 på 90 väg-blir omkörda av ena massa bilar, men just när jag kör om och lägger mig framför så får de för sig att gasa upp till 110 å köra om.

EDIT:Kan ju tilläga att de alltsomoftast gör en snäv/aggresiv omkörning så att de nästan prejar en av vägen.

Ja jag håller me, så jävla störande! Men det är bara o krypa upp i röven på dem sen och låta alla de små ponnysarna arbeta när det finns en chans!
Jag viker mig inte om de vill dra big_smile

FireTraXX DFFL
27 juni 2007 · 9 020 Inlägg

Axor skrev:

Maizer skrev:

FireTraXX skrev:

Om det kommer väldigt massa bilar i vänsterfilen då?
Jag vet inte hur du kör, men innan jag lämnat påfarten så kör jag i minst 110km/h.
Det är ju trots allt det den är till för.

Ja då finns det inte mycket att göra, men väääldigt många gånger kommer det inte någon i vänsterfilen, men ändå orkar ni inte gå ut.

Om man ligger på påfarten och ser att där är en stor lastbil på motorvägen, varför kan då inte bilisten anpassa sig så att denne kommer in bakom/framför lastbilen istället, jag vet själv hur de e, ibland släpper man in nån och då helt plötsligt lägger sig bilarna på inner i 90 (om det är en 90 väg) och sen kommer man inte tillbaka i högerfältet, och kvar blir jag i vänster o bromsar upp den andra trafiken, då sitter folk o surar för att man blockerar vägen, när jag försökt hjälpa en annan.... Ärligt talat tycker ja att man inte borde tala om för oss chaufförer om hur lastbilar ska köra om man inte kört själv:/. Då tror jag man har bättre förstålse!

Axor <3

@Maizer:
Varför ska vi behöva anpassa oss efter folk som inte anpassar sin körstil efter gällande regler?
Jag tycker iallafall att dessa bilister ska ta åt sig av klagomålen från kompressorhorn och 6 extraljus...

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Arabico
27 juni 2007 · 70 Inlägg

Irreterar mig mest för fartkameror big_smile

BMW 325i "Beemer" (2005)
M.F.
28 juni 2007 · 67 Inlägg

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

Innox skrev:

M.F. skrev:
10 Grejor Som Jag Hatar..!!!!

#1 Folk Som Inte Har Blinkers..!!! Men Tutan Vet Idioterna Om...!
#2 Folk Som Tutar Bakom Mig När Jag Släpper Förbi Folk På En Högerregel
Då Idioterna Inte Förstår Sig På En Högerregel

...

Herregud mannen, lugna ner dig med shift tangenten! Man har stor bokstav i början på meningar och till namn, inte på varje jäkla ord!

Förlåt för offtopic smile

######################################################



Jo jag vet grejen var att det skulle vara stora bokstäver, men den ändrade om så att alla ord blev men en stor bokstav i början istället lol smile smile

MarcusL #2573
28 juni 2007 · 1 489 Inlägg

M.F. skrev:
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

Innox skrev:

M.F. skrev:
10 Grejor Som Jag Hatar..!!!!

#1 Folk Som Inte Har Blinkers..!!! Men Tutan Vet Idioterna Om...!
#2 Folk Som Tutar Bakom Mig När Jag Släpper Förbi Folk På En Högerregel
Då Idioterna Inte Förstår Sig På En Högerregel

...

Herregud mannen, lugna ner dig med shift tangenten! Man har stor bokstav i början på meningar och till namn, inte på varje jäkla ord!

Förlåt för offtopic smile

######################################################



Jo jag vet grejen var att det skulle vara stora bokstäver, men den ändrade om så att alla ord blev men en stor bokstav i början istället lol smile smile

Du behöver inte göra ¤ och # tecken. Vi ser citeringen ändå :S

• Även den starka måste ta i när han skiter
zybrid
28 juni 2007 · 47 Inlägg

http://www.vv.se/filer/2521/svensk.html Vägverkets roliga flashvideo hur man ska köra.

När man är i rondellen kan man bara köra frammåt (runt).  Det räknas som rak väg.
Alltså kan man bara svänga höger (när man åker ut).

När jag möter någon framifrån som ska till vänster (alltså höger för mig) så är jag glad att de blinkar vänster, då vet jag att de kommer framför mig så kan jag bromsa.
Annars tror jag att de ska ut och vips så blir det tvärnit att det inte alls var så. smile

Har märkt att de största olyckorna är i de små rondellerna. Här i Strängnäs har vi haft en snuskigt duktig spanien-rondell-försäljare, så vi bygger flera rondeller om året i ett par års tid. Har även en rondell ute i skogen....! smile

Haha, detta rondellkörande. Svenskar i nötskal.

Detta är vad jag irriterar mig mest på. smile
Och söndagskörare som envisas med att köra lagligt (50) på en 15 meter bred väg med 3km sikt.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang