Saab ng900t "devil eyes project" [27/2 - Nya bromsar! devileyes]

megaman_k
3 maj 2008 · 430 Inlägg

Tjadu. Saxar detta från Ncore.se:
"Avsäkring

En bil är en ganska jobbig miljö för elektriska kablar, det vibrerar och skakar, det kan vara mellan -30° till uppåt hundra grader varmt under motorhuven och det finns gott om saker att gnida emot, för att inte tala om vassa plåtkanter och heta grenrör… Dessutom har jag ännu inte träffat en helt felfri bilstereomontör eller användare… Kort sagt, förr eller senare kommer en kortslutning att ske, och det är roligare om det är en tio kronors säkring som brinner upp än den nya, dyra förstärkaren, eller i värsta fall hela bilen.

Det som är viktigt att förstå när man väljer säkringsstorlek är att det är kabeln som man avsäkrar, inte det du har kopplat till kabeln.

Därför skall säkringen sitta så nära batteriet som möjligt för att största delen av kabeln skall bli avsäkrad. Om du behöver förgrena ut din kabel i klenare kablar så måste de avsäkras vid förgreningen, med anpassade säkringstorlekar för de nya kabelareorna. Komponenterna skall ha sina egna säkringar, en del har dock inte det (kolla i din instruktionsbok) och då sätter man en rätt anpassad säkring till den komponenten i en säkringshållare nära komponenten."


Minns inte vart jag läste från början men om kabeln smälter och får problem kan det bli farligt...
Å andra sidan, snyggt var det ju. finns inget som säger att man inte kan ha två säkringar? Eller?

Rosu Ready for takeoff
3 maj 2008 · 367 Inlägg

Okej, tack för beskrivningen! Nej jag tror jag tar och antingen köper en till och har eller sätter den i motorrummet.. Tror dock att den kan vara ganska ömtålig där eftersom det är så varmt och den är plast och glas.. Sen tror jag inet det finns något jättebra ställe att ha den där.. Ska kolla upp detta!


Kan bjuda på en snabb ideskiss till fronten så länge wink

https://www1.garaget.org/gallery/archive/73018/332331_7tjahc.jpg

Senast redigerat av Rosu (3 maj 2008)

Kolla mitt Projekt:
SAAB ng900t - "devil eye project"
Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka.
blackcrack
3 maj 2008 · 19 Inlägg

ser bra ut smile keep up the good work

megaman_k
3 maj 2008 · 430 Inlägg

Stilig front. Satsa på en sån tycker jag.
Om det är biltemas säkringshållare så håller den. Har en sån fastsatt med buntband i mitt motorrum. Har ingen bra bild men den sitter runt det här stödstaget som sitter över motorn, kommer bara inte på namnet nu. Hoppas du fattar vad jag menar. Kan lägga upp en bild i galleriet där man precis ser min hållare i ena kanten.

Rosu Ready for takeoff
3 maj 2008 · 367 Inlägg

tack så mycket!

Megaman_k: Tack så mycket, ska göra det om jag inte kommer på något annat roligt projektarbete i höst.. Jag förstår vad du menar, men jag berättade detta för farre och han sa att han var medveten om det och trodde inte att det var något problem, kanske sätter en extra där fram isf..

Kolla mitt Projekt:
SAAB ng900t - "devil eye project"
Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka.
megaman_k
3 maj 2008 · 430 Inlägg

Ja ner för en såpass tunn kabel blir det kanske inte tillräckligt varmt så...
Nu har du ju ett roligt projektarbete fixat. bara börja planera.

Rosu Ready for takeoff
3 maj 2008 · 367 Inlägg

Haha, mjo. Får se om jag kommer på något annat. Annars blir det kjolpakets bygge

Kolla mitt Projekt:
SAAB ng900t - "devil eye project"
Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka.
Supra_robin
3 maj 2008 · 4 663 Inlägg

tycker spoilern såg snygg ut big_smile
ha det bra o lacka till
mvh Robin

Rosu Ready for takeoff
4 maj 2008 · 367 Inlägg

tack! detsamma!

UPDATE!

Igår kommer morsan in med ett kuvert och ler lite glatt. Hon sträcker fram det och jag ser att det står grattis robin 17 år. Va fan tänkte jag eftersom jag fyller 18 om 2 månader.. När jag öppnat det så trillar 2 500 lappar ut smile Hon hade hittat pengar som jag glömt bort! Jag har alltså råd till en stereo nu :] Vilken ska det bli? Jag har några på g, men ge förslag!

Pioneer 600BT
http://caraudiosecurity.com/shop//images/var/PIONEER-DEH-600BT.jpg

Pioneer P65BT
http://www.pioneer.de/images/products/caraudio/pioneer/dehp65bt_4_medium.jpg

Priset skilljer sig väldigt mycket om man köper utomlands eller i sverige, men vågar man köpa en utomlands? Jobbigt som fan om den kronglar osv.. ????????

Senast redigerat av Rosu (4 maj 2008)

Kolla mitt Projekt:
SAAB ng900t - "devil eye project"
Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka.
Supra_robin
4 maj 2008 · 4 663 Inlägg

Rosu skrev:
tack! detsamma!

UPDATE!

Igår kommer morsan in med ett kuvert och ler lite glatt. Hon sträcker fram det och jag ser att det står grattis robin 17 år. Va fan tänkte jag eftersom jag fyller 18 om 2 månader.. När jag öppnat det så trillar 2 500 lappar ut smile Hon hade hittat pengar som jag glömt bort! Jag har alltså råd till en stereo nu :] Vilken ska det bli? Jag har några på g, men ge förslag!

Pioneer 600BT
http://caraudiosecurity.com/shop//image … -600BT.jpg

Pioneer P65BT
http://www.pioneer.de/images/products/c … medium.jpg

Priset skilljer sig väldigt mycket om man köper utomlands eller i sverige, men vågar man köpa en utomlands? Jobbigt som fan om den kronglar osv.. ????????

fan va kul att få så mycket pengar oväntat big_smile
angående stereo val så tyckte ja aatt P65BT var snygg big_smile men är lite tveksam hur du ska göra  visst det är biligare utomlads men jävligt jobbigt om nått sakiter sig sad  jag skulle nog köpa den i sverige big_smile men ta en riktig funderare nu big_smile
ha det bra o lycka till med allt
Mvh Robin

Rosu Ready for takeoff
4 maj 2008 · 367 Inlägg

Jag tycker faktiskt att den andra är lite snyggare (600bt).. Jag håller på att fundera som en galning, börjar bli tokig tongue Jag ska överväga lite med far och så och försöka leta upp alternativ som är lite billigare i sverige.. GE FÖRSLAG!!!!

Kolla mitt Projekt:
SAAB ng900t - "devil eye project"
Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka.
megaman_k
4 maj 2008 · 430 Inlägg

fördel 65BT är ju att du kan matcha färgen på knappar och display med saab:ens övriga inställningar. Fast den andra är ju faktiskt snyggare. Glad att jag inte är du. smile En sån med gröna knappar och orange display vore guld!

Rallyhalle
4 maj 2008 · 4 299 Inlägg

Fan vilken överaskning du tongue Jag hade nog valt 600BT, snyggast av dom 2 wink

Om du köper den i sverige så kommer den förmodligen inte krångla eftersom du har garantier som funkar osv...

Men köper du den utomlands så kommer den säkert krångla som fan för att du inte har nån garanti i sverige.

Inte för att de e sämre kvalité på dom i andra länder, utan de händer ofta att de blir så wink

//Jacob

Rosu Ready for takeoff
4 maj 2008 · 367 Inlägg

okej, jo det är det jag är rädd för. Ska läsa en massa om vad man har för rättigheter att lämna tillbaka/byta om den skulle vara trasig..

Kolla mitt Projekt:
SAAB ng900t - "devil eye project"
Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka.
glnrt
4 maj 2008 · 76 Inlägg

jag hade valt den med bäst o flest funktioner=), den blåa såg ju ut att ha blåtand...

Kroffe
4 maj 2008 · 59 Inlägg

vad heter sidan som du kikade på fälgar?

Toyota Celica 16V GTI "Dreamwalker" (1990)
Kroffe
4 maj 2008 · 59 Inlägg

vad heter sidan som du kikade på fälgar?

Toyota Celica 16V GTI "Dreamwalker" (1990)
Rosu Ready for takeoff
4 maj 2008 · 367 Inlägg

Båda ha bluetooth och har ganska liknande egenskaper, det är mest utseendet som skiljer dem åt vad jag har kommit fram till. Jag vill helst ha blåtand eftersom det är jävligt smidigt att snacka med det om telefonen ringer, ska även bli någon lag på att man måste ha headset.

MEN kom igen och ge förslag på alternativ i 2000kr klassen!!!!!

Sidan heter http://www.gummihuset.se/

Kolla mitt Projekt:
SAAB ng900t - "devil eye project"
Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka.
David91 bor i
14 maj 2008 · 529 Inlägg

Jag skulle satsa på Pioneer DEH-P6000UB vet inte ifall den har blå tand men man kan ju alltid köpa en adapter från Sony Ericsson.
nice bygge btw kommer att följas..!

http://davidstad.myminicity.com/
http://davidstad.myminicity.com/ind
Det är inte polisen jag är rädd för. Det är moderatorerna...
Rosu Ready for takeoff
14 maj 2008 · 367 Inlägg

Hej david!
tack för förslaget, men jag vet inte riktigt om jag vill ha en utan bluetooth eftersom det snart kommer vara lag på att man inte får köra och prata samtidigt. Visst går det att köpa en adapter, vilket man får göra då, men de är så fula tongue
Jag har dock funderat på det eftersom det blir mycket billigare med en bra stereo.. Får se hur det blir! Ska snart beställa en iaf..
BLIR EN UPDATE I KVÄLL TROLIGEN! jag har lackerat draget, inget jättecoolt men det gjorde ganska stor skillnad..

EDIT: Man kan tydligen köpa en adapter till de flesta pioneer med bluetooth. Ganska dyr men vi får se..

http://www.brc.se/sortiment/artikel.asp … ;VGR=U1195

Senast redigerat av Rosu (14 maj 2008)

Kolla mitt Projekt:
SAAB ng900t - "devil eye project"
Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang