lättrycksturbo

steehl
24 januari 2006 · 86 Inlägg

hej!
undrar om det är svårt/dyrt att konvertera från ltt till "riktig" turbo?

- Chuck Norris does not sleep. He waits. -
Aero T16
24 januari 2006 · 1 327 Inlägg

det beror väl mycket på vilken bil man har..

-Ncs-
24 januari 2006 · 321 Inlägg

steehl skrev:
hej!
undrar om det är svårt/dyrt att konvertera från ltt till "riktig" turbo?

Om du kollar på tex saabarna (99-00) så är det inga problem alls, samma vanliga visa. Byt turbo, spridare, filter, avgas, mapsensor, koppling etc så e du på rätt bana....

Mvh / Ncs

Tough ain´t...ENOUGH!
Texas
24 januari 2006 · 129 Inlägg

På volvo så är det samma turbo men det är olika chip

B | B E | C | C E
Sharky
24 januari 2006 · 10 287 Inlägg

Mjaa...

Inte på Volvo 940. Där har LTT och HPT exakt samma programvara givet att vi pratar samma årsmodell.

/Göran

Texas skrev:
På volvo så är det samma turbo men det är olika chip

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
yoppe
25 januari 2006 · 388 Inlägg

Sharky skrev:
Mjaa...

Inte på Volvo 940. Där har LTT och HPT exakt samma programvara givet att vi pratar samma årsmodell.

/Göran

Texas skrev:
På volvo så är det samma turbo men det är olika chip

Det är väl wastegaten som skiljer på 940 ltt och ftt om jag inte minns fel....

Deaz
25 januari 2006 · 32 Inlägg

yoppe skrev:

Sharky skrev:
Mjaa...

Inte på Volvo 940. Där har LTT och HPT exakt samma programvara givet att vi pratar samma årsmodell.

/Göran

Texas skrev:
På volvo så är det samma turbo men det är olika chip

Det är väl wastegaten som skiljer på 940 ltt och ftt om jag inte minns fel....

Japp, det är wastegaten

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang