Efterlyses: 4-tums Mellanregister!

LiNx
29 juli 2008 · 424 Inlägg

Hej!

Nån som kan tipsa mej om ett par shyssta 4-tums mellanreg.??

Uppgraderar MR2'ans ljud (3-vägs kit system)

DLS har ett kit vid namnet: DLS Performance C36 Högt.sats

http://brc.se/sortiment/artikel.asp?AHA … ;VGR=U1230

Ser ut som att dom är mest i "budget-klassen" el har jag fel?

Hur är Preformance Vs. Reference (ljud & kvalitetsmässigt?)

Öppen för alla tips & fabrikat wink

Lonefox Bad music kills good sound
29 juli 2008 · 7 241 Inlägg

Carpower MS-100CHQ 850:- hos BAE.
http://www.webshop.bertilssonautoelectr … uctid=1367
Dock rena råa element, inga galler eller liknande med dem.

Tec SQ4 1400:- hos N-core
http://n-core.se/index.php?page=shop.pr … ;Itemid=26

Hos Blekinge Bilradio har du ngr alternativ med. Priser från 550-2300:-
Dock inte hört ngn av dem.
http://www.blekingebilradio.se/ListProd … px?cat=886

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
LiNx
29 juli 2008 · 424 Inlägg

Tack!

Dessa märken är relativt okända i mina ögon.. hmm..

Lonefox Bad music kills good sound
29 juli 2008 · 7 241 Inlägg

Carpower är på frammarch på bred front i Sverige nu. Görs av Monacor som har funnits ett antal år i Sverige inom främst PA (vad jag vet och luskat fram)

Tec känner jag igen sedan tidigare, fast då inte inom bildljud utan hemmasidan. Men det är INTE ngr dåliga grejer.

Hertz är ett anrikt märke som det absolut inte är ngr fel på (har dock ej hört ngt av deras nyare grejer)

Ground Zero har funnits ett bra tag på svenska marknaden nu, har bara hört lite demobilar som basar mer än spelar fint så jag kan inte uttala mig om mellanregistren.

Just det...... Radical Audio skall tydligen vara SNUSKIGT välljudande....

Senast redigerat av Lonefox (29 juli 2008)

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
BilstereoSEX
30 juli 2008 · 210 Inlägg

Lonefox skrev:
Carpower är på frammarch på bred front i Sverige nu. Görs av Monacor som har funnits ett antal år i Sverige inom främst PA (vad jag vet och luskat fram)

Tec känner jag igen sedan tidigare, fast då inte inom bildljud utan hemmasidan. Men det är INTE ngr dåliga grejer.

Hertz är ett anrikt märke som det absolut inte är ngr fel på (har dock ej hört ngt av deras nyare grejer)

Ground Zero har funnits ett bra tag på svenska marknaden nu, har bara hört lite demobilar som basar mer än spelar fint så jag kan inte uttala mig om mellanregistren.

Just det...... Radical Audio skall tydligen vara SNUSKIGT välljudande....

http://www.acrnordic.com/default.aspx?t … mp;tabid=1

   RAX100 / RADICAL RAX100 Fullrange System 100mm

2292 SEK


 


These fullrange speakers are the alternative to either 8.5cm and 10cm component or coaxial models, because fullrange units distinguish themselves by a natural and coherent sound, compared to a 2-way speaker were the crossover always causes group delay, smearing of transients etc. The second big advantage of a fullrange speaker is the missing tweeter unit, thus the fullrange model usually mounts right underneath the factory grille without any further huffing and puffing.
The high craftmansship of the RADICAL fullrange speaker units visibly stands out, and those tiny little gems are simply pretty to look at and nice to listen to.
The small basket ribs avoid reflections from the rear side of the Aluminium cone and the resulting sound quality can only be tagged as ?transparent? and ?natural?.


Both RAX85 and RAX100 reach 20kHz upper frequency roll-off without bigger efforts, and the underhung magnet motor features Faraday-copper rings for lowest distortion figures that can be achieved today.

Key Features

Aluminium die cast basket
Underhung Neodymium magnet motor for high efficiency and extremely low distortion levels
Faraday-copper rings to linearize impedance and lower THD
Aluminium cone and dust cap
NBR nitrile rubber surround
Yellow Nomex spider
0,75? CCAW 4-layer voice coil
Technical Data  RAX85 RAX100
Continuous Power Hadling  50W RMS  70 W RMS 
Peak Power Handling  75 W  100W
Nominal Impedance  4 Ohm 4 Ohm
Frequency Response (- 3dB)  100 Hz - 20 kHz  90 Hz - 20 kHz 
Sound Pressure Level  84.6 dB/1W/1m  87.3 dB/1W/1m 
Mounting Diameter  78 mm  95 mm 
Mounting Depth  50 mm  57 mm

apoteket00 trucken
30 juli 2008 · 563 Inlägg

impact..har vunnit i sq och lirar fruktansvärt högt iminbil.

member of team ljudbyggaren, O vaddå dansband e töntigt=)
andreas_gbg_
30 juli 2008 · 1 634 Inlägg

apoteket00 skrev:
impact..har vunnit i sq och lirar fruktansvärt högt iminbil.

I vilken klass och tävling då???

Numera Saab 9-5 Aero -00
Geiros Low is a lifestyle
30 juli 2008 · 956 Inlägg

Lonefox skrev:
Carpower är på frammarch på bred front i Sverige nu. Görs av Monacor som har funnits ett antal år i Sverige inom främst PA (vad jag vet och luskat fram)

Tec känner jag igen sedan tidigare, fast då inte inom bildljud utan hemmasidan. Men det är INTE ngr dåliga grejer.

Hertz är ett anrikt märke som det absolut inte är ngr fel på (har dock ej hört ngt av deras nyare grejer)

Ground Zero har funnits ett bra tag på svenska marknaden nu, har bara hört lite demobilar som basar mer än spelar fint så jag kan inte uttala mig om mellanregistren.

Just det...... Radical Audio skall tydligen vara SNUSKIGT välljudande....

OJ OJ hertz..kompisen har hertz rakt igenom i sin bil spelar gudomligt.

själv köpte jag 2 kit av impact i från HS serien... hur nöjd som helst. blir bara Impact när de gäller mellan och skrikare nästa år för mig.

Carpower har fina basar. och blir de inte något speciellt märke man ska köra med när de gäller basar blir de 1 st 15" carpower bas för mig tongue


när de gäller 4" så har jag själv ingen jätte bra erfarenhet ännu. men går skola istort sett varje dag sen i våras tongue Team spån är grymma tongue

Senast redigerat av Geiros (30 juli 2008)

Inredningsverkstaden.nu
Bilradiohuset.se
Audi A4 "Bagged" (2005)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang