Har ett litet problem... Har haft bilen för ombyggnad på JRM Racing under sommaren, med byte av både det ena och andra....
Men när grabbarna skulle mappa bilen, så började den plötsligt att dö vid gaspådrag, vi kollade allt ( soppa - spridare - LMM - databox mm mm mm ) men ingen skillnad. Det enda som vi nu har kvar att kolla är diverse kablar som ligge uppe på motorn, kablarna går bla till spridarna, och värmen i motorn har gort att dom torkat ut och spruckigt, så vår teori är att signalerna hoppar rund och stör, öch därav den storknande mortorn....
Är det någon som kan tänka sig något annat?????
"Uppdatering"
Vi kopplade in datorn till bilen och upptäckte att TPS givaren stod helt åt h*****e, den stod på 0.71 volt, så vi ställde ner det till 0.44 men ingen skillnad..
Det som gör mig lite konfunderad är att när man kopplar ur den så ökar motorvarvet till normalt tomgångs varv, samt att varvräknaren börjar att visa rätt varv... Och när man sätter tillbaka den så sjunker motorvarvet till Ca 500 varv, och varvräknaren börjar att visa fel..... (Men visar rätt i turbokontrollern)
// Görgen
Senast redigerat av TecMan00 (28 oktober 2009)