Golf III GTI. Behöver bild på luftrenaren i orginal utförande.

Alpine20
7 maj 2010 · 5 Inlägg

Hej.

Bil: Golf III gti 8v -93

Bilen går skit, rykigt, ojämnt och orklös som en nybliven pensionär.

Fick dessa felkoder:(Båda fel är nog luftmängdgivarn)
Insugningslufttemperaturgivare
Luftmängdmätare

Men nu är det så att jag tänker byta Luftmängdgivarn och göra en tändinställning men vill vara säker på att luftrenarn är rätt monterad med vaakumslangar m.m eftersom drullen innan hade lekt med öppet luftfilter och monterat tillbaks.

Öppningen längst ner är inte kopplad till något och jag har för mig att min tidigare GTI var kopplad till grenröret så den värmen därifrån blandas med inloppsluften så givarn känner av rätt temp.
http://bilder.lagabasen.se/delar/1077/1077116111vy1.jpg

Sen på luftburken är det även 2 mindre anslutningar som det nog suttit vaakumslangar på som inte heller finns där. Kan fixa bild från bilen sen så ni får se men skulle uppskatta grymt mycket om någon med likadan bil kunde fota lite bilder på era luftrenare  och runt om så jag får se hur era är kopplade.

Mvh

Timmyboy hellaflush!
7 maj 2010 · 1 266 Inlägg

Likadan motor i 2,0 som i gti 8v eller? Isåfall kan jag nog fota lite.

Alpine20
7 maj 2010 · 5 Inlägg

Timmyboy skrev:
Likadan motor i 2,0 som i gti 8v eller? Isåfall kan jag nog fota lite.

Är en 2E så det är nog likadan big_smile Är väl samma utföranden ändå troligtvis smile

Timmyboy hellaflush!
7 maj 2010 · 1 266 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/83835/922877_0fnr8y.jpg
Där ser du ungefär hur dom går, den tjocka i botten går ner och svänger bakom motorn. Den ena slangen går tillbaks till luftburken och den andra går till insuget?

Alpine20
7 maj 2010 · 5 Inlägg

Haha hur fan har min bil kunnat fungera som innan big_smile Slangen där nere svänger in och är nog monterat i grenröret vilket saknas på min. Grön och Blå markering är det som inte heller är monterat på min, den Blåa går från något annat ställe upp dit till gasspjällshuset.

Nej klåparn innan ska fan inte få äga bil efter allt jävla "jag kommer på egna dumma lösningar" jag hittat. Fattar verkligen inte hur man kan vara så kass som den drullen.

Men ska gå ut och fota lite och kolla samt fixa Bosch numret till luftmängdmätarn så jag kan få hem den också men bör leta upp en närliggande skrot som har detta komplett så jag kan koppla in det rätt innan jag stoppar in ny luftgivare.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang