Köpråd: Bil till 2 vuxna och 1 barn

Kimpan90
20 juni · 103 Inlägg

Hybrid_ skrev:

Tack för hjälpen!

Vi slog till på en 2020 5dörrar Corolla med Executive och 8000 mil för 233. Sommar och vinterhjul (beg vinter).

Allt som allt så är det ändå en del säkerhetsfunktioner och sånt som man får med i en executive så ser det lite som en livsförsäkring.

Muskelbil
20 juni · 599 Inlägg

Kimpan90 skrev:

Hybrid_ skrev:

Tack för hjälpen!

Vi slog till på en 2020 5dörrar Corolla med Executive och 8000 mil för 233. Sommar och vinterhjul (beg vinter).

Allt som allt så är det ändå en del säkerhetsfunktioner och sånt som man får med i en executive så ser det lite som en livsförsäkring.

Grattis till en mycket bra
bil i den bästa utrustnings
varianten

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
20 juni · 17 660 Inlägg

Kimpan90 skrev:

Hybrid_ skrev:

Tack för hjälpen!

Vi slog till på en 2020 5dörrar Corolla med Executive och 8000 mil för 233. Sommar och vinterhjul (beg vinter).

Allt som allt så är det ändå en del säkerhetsfunktioner och sånt som man får med i en executive så ser det lite som en livsförsäkring.

Mycket bra val! Hoppas nu att en barnvagn går in i den! Inte en orten-plast-skit utan en riktig BRIO/Emmaljunga!

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Kimpan90
20 juni · 103 Inlägg

Muskelbil skrev:

Kimpan90 skrev:

Hybrid_ skrev:

Tack för hjälpen!

Vi slog till på en 2020 5dörrar Corolla med Executive och 8000 mil för 233. Sommar och vinterhjul (beg vinter).

Allt som allt så är det ändå en del säkerhetsfunktioner och sånt som man får med i en executive så ser det lite som en livsförsäkring.

Grattis till en mycket bra
bil i den bästa utrustnings
varianten

Hybrid_ skrev:

Kimpan90 skrev:

Hybrid_ skrev:

Tack för hjälpen!

Vi slog till på en 2020 5dörrar Corolla med Executive och 8000 mil för 233. Sommar och vinterhjul (beg vinter).

Allt som allt så är det ändå en del säkerhetsfunktioner och sånt som man får med i en executive så ser det lite som en livsförsäkring.

Mycket bra val! Hoppas nu att en barnvagn går in i den! Inte en orten-plast-skit utan en riktig BRIO/Emmaljunga!

Min sambo är förskollärare och hon lovade dyrt och heligt att det skulle gå in samt att hon skulle orka lyfta upp den. Vi ska kolla på en sådan adapativ bilbarnstol som går att sätta in i en vagn.

Men det är ni på forumet som har hjälpt mig igenom allt.

Uppskattar allt ni gjort!

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
20 juni · 17 660 Inlägg

Kimpan90 skrev:

Muskelbil skrev:

Kimpan90 skrev:

Hybrid_ skrev:

Tack för hjälpen!

Vi slog till på en 2020 5dörrar Corolla med Executive och 8000 mil för 233. Sommar och vinterhjul (beg vinter).

Allt som allt så är det ändå en del säkerhetsfunktioner och sånt som man får med i en executive så ser det lite som en livsförsäkring.

Grattis till en mycket bra
bil i den bästa utrustnings
varianten

Hybrid_ skrev:

Kimpan90 skrev:

Tack för hjälpen!

Vi slog till på en 2020 5dörrar Corolla med Executive och 8000 mil för 233. Sommar och vinterhjul (beg vinter).

Allt som allt så är det ändå en del säkerhetsfunktioner och sånt som man får med i en executive så ser det lite som en livsförsäkring.

Mycket bra val! Hoppas nu att en barnvagn går in i den! Inte en orten-plast-skit utan en riktig BRIO/Emmaljunga!

Min sambo är förskollärare och hon lovade dyrt och heligt att det skulle gå in samt att hon skulle orka lyfta upp den. Vi ska kolla på en sådan adapativ bilbarnstol som går att sätta in i en vagn.

Men det är ni på forumet som har hjälpt mig igenom allt.

Uppskattar allt ni gjort!

För all del! Önskar all lycka till Er! Men ingen plastvagn med hårda hjul till barnet som dessutom inte håller för användning. Luftfyllda däck! Bra att rulla med! Det ska vara riktiga grejer som kostar +10k. Samt en riktig barnstol med sidokrockskydd. Nackdel: Däck behöver pumpas stenhårt 1-2 ggr i månaden men det är det värt. Fotpump finns på Biltema.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Muskelbil
fredag 19:45 · 599 Inlägg

Nu tänker jag vara sån
Jag skrev tidigare att Executive var det bästa valet men men

Kimpan90
måndag 13:15 · 103 Inlägg

Muskelbil skrev:
Nu tänker jag vara sån
Jag skrev tidigare att Executive var det bästa valet men men

Absolut. Men 11,5 tusen mil var lite mer än jag kände mig bekväm med, även om Toyota verkar rulla på länge.

Har hämtat hem bilen nu. Överlag nöjd. Heads up display är guld värt!

Den ryckte/vibrationer eller vad man nu kan kalla det lite vid låga hastigheter men säljaren trodde det kunde bero på att den hade stått ett tag utan att köras (midsommar och allt). Skulle återkomma efter ett par dagar om det fortfarande var kvar.

Känner mig dock ganska säker. Toyota Kvalitetsgaranti + MRF ansluten + Konsumentköplagen. Det fanns ingen varudeklaration men det ska vara i min fördel (enligt min polare som är jurist allafall) eftersom det inte finns någon chans för handlaren att försöka friskriva sig från eventuella fel.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang