E90 broms lampa

Rakfyra
21 juni · 44 Inlägg

Min e90 har varningslampan för broms och säger att bromsarna är slut, men bromsarna är fina och har bytt sensor men går fortfarande inte att ta bort meddelandet, vad ska jag göra?

Xebers76
21 juni · 2 300 Inlägg

Vad exakt har du gjort gällande att försöka ta bort meddelandet?

Utmarks-Loke
21 juni · 5 914 Inlägg

Bytt sensor? Den brukar ju sitta inbyggd i bromsbeläggen och går väl inte att byta utan att byta bromsbelägg? Hur som helst, de båda ledningarna som går till sensorn kan man sätta ihop på lämpligt sätt och hänga undan, så slipper man fler felmeddelanden därifrån.

mb_pucken
21 juni · 5 093 Inlägg

Är dessa så att det är servicemedelande på bromsbeläggen i bilens servicedator? I så fall går detta att nollställa med bla dator, vet ej om det går att släcka via menyn. Rekommenderar youtube :-p

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965
Mercedes C250DT "BabyBenz" (1997)
Xebers76
21 juni · 2 300 Inlägg

Dem går att släcka via meny.

Rakfyra
21 juni · 44 Inlägg

Jag har en felkods läsare (icarsoft)(Cr PRO)
Har ju försökt släcka med en å det funkar inte även via menyn.
Sensorn är en litet grej man sätter mellan beläggen som slits med bromsarna, så det går att enbart byta den.
Kollat youtube och försökt det mesta men den är ändå tokig, kan jag ha missat något eller borde jag testat något mer?

Rakfyra
21 juni · 44 Inlägg

Rakfyra skrev:
Jag har en felkods läsare (icarsoft)(Cr PRO)
Har ju försökt släcka med en å det funkar inte även via menyn.
Sensorn är en litet grej man sätter mellan beläggen som slits med bromsarna, så det går att enbart byta den.
Kollat youtube och försökt det mesta men den är ändå tokig, kan jag ha missat något eller borde jag testat något mer?

[img][/img]


Hitta nu på ett forum att den är ECU fel från bwm?

Utmarks-Loke
21 juni · 5 914 Inlägg

Att det är fel på ECU är väldigt ovanligt, men något som folk drar till med när de inte hittar felet. Men visst händer någon enstaka gång att det blir fel där med.

Sensorn borde vara kopplad inne i en liten plastdosa som sitter i hjulhuset. Plocka lös sensorn och prova kortslut mellan stiften med en kabelstump eller liknande. Du kan även prova mäta ledningarna till sensorn när den sitter på plats för att se att det är kontakt igenom. Och så får du förstås kolla att kontakten är ren och snygg och har bra kontakt.

Rakfyra
lördag 23:56 · 44 Inlägg

Ska testa👍🏼får se när jag har tid bara

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang