Tsdi's Audi S4 "Uppfräschning av hjulhus"

Koop
10 mars 2009 · 1 867 Inlägg

Tonade framlampor är lite epavarning, men det såg onekligen elakt ut. Ska du köra på det så får du tona/lacka kromet på grillen också.

Specialsvarv.se - Hårda bussningar till hårda bilar.
tsdi Egenföretagare
10 mars 2009 · 2 496 Inlägg

Children-Of-Bodom: Tackar ! smile

Koop: Jo det håller jag med om ! Är egentligen emot allt sånt som man klistrar på och över andra saker (typ danmobility) men tycker fan det blev rättså grymt ändå ! ;D
Jo det kommer om jag behåller det !
Sedan tänkte jag ta bort dimljusen med i sånna fall, har xenon till dom, men det är så jävla mycket kylluft till intercoolerna som går bort pga dimljusen ! Men får se hur det blir smile

www.handlarbilar.se Fordonsbranschens nya annonsportal
Rallyhalle
10 mars 2009 · 4 299 Inlägg

Såg riktigt ballt ut me tonade framljus smile
Men som Koop sa, grillen ska nog lackas om du ska ha kvar det så. Fast bara grillramen då, kan nog bli lite coolt att ha ringarna i krom iaf smile

//Jacob

Geiros Low is a lifestyle
10 mars 2009 · 956 Inlägg

Jag har varit inne på tonade med. men passar nog inte min. snyggt på rätt bil. alltså snyggt på din big_smile

Inredningsverkstaden.nu
Bilradiohuset.se
Audi A4 "Bagged" (2005)
_Norrland_ Bilvårdstekniker
10 mars 2009 · 766 Inlägg

Ser bra ut smile Tycker fälgarna du har som vinterfälgar gör sig riktigt bra på bilen så jag tycker du ska använda dom eller skaffa likadana sommarfälgar smile Kanske skulle se bra ut med några grålackarade sådana smile

Life is too short to drive ugly cars!
NBT - Norrlands Bilvårdsteknik , www.Norrlandsbilvard.se - Bilvård och bilvårdsprodukter i Umeå
Bilvård Webshop : http://norrlandsbilvard.storedo.com/
www.Vtech.se
Skoda Citigo "Bilvårdsteknik-Edition" (2013)
steifan DR!FTT3KN!K3R
10 mars 2009 · 10 427 Inlägg

Tufft med mörka strålkastare smile Men tycker nästan grillen sticker ut lite för mycket där.
Men det är väl kanske inte fel det heller. Bara en tanke. Helsvart grill skulle ju bidra
till 'mörkheten' wink

koka
10 mars 2009 · 629 Inlägg

tsdi skrev:
http://www1.garaget.org/gallery/archive/11105/590169_7ihhb1.jpg
Nytonade Framlyktor. Bra eller dåligt ?

Hur har du tonat framlyktorn? smile

Såg att du letade efter fälgar..
Kanske satsa på något i den stilen jag har?

Ser att du är inne på fjädrar också...
Har själv kört med 30mm säknings fjädrar vilket var bra smile men vill man ha de "lilla" extra för att ha en låg bil och väghållning så är coilover the shit..
V-Maxx från J-spec är de ställbara i hårdheten på dämparen också?

Har provat GE-motorsports coilover kit som är EJ ställbara i hårdhet vilket gjorde att jag har dödat mina främre skärmkanter samt att hade jag 4st personer i bilen så var den i botten där bak neutral

Är själv inne på att handla K-sport coilover..

Volvo V50 1.6 DRIVe "Blöj x-pressen" (2010)
oggy_swe utbildad klant
10 mars 2009 · 2 197 Inlägg

blev grymmt smile var lite osäker på oken innan men blev kanon big_smile

Mvh O.Frankeståhl
fluppidupp ...
10 mars 2009 · 757 Inlägg

kör på tonad grill också och kör toning på dimljuset istället istället för att ta bort det. Tyska ingenjörer var nog inte dumma när dom satte dom där tongue

Alex_M Steker som aldrig förr
10 mars 2009 · 503 Inlägg

TSDI: Max 5000 spänn för riktigt fina fjädrar och dämpare. alltså byt inte bara fjädrarna. det blir helknasigt. provade med det på min S4. den blir hård i låga farter. men skumpig i höga. ja you get my point som vi säger i staterna tongue

8-)
Mäki Långsam Perfektionist
10 mars 2009 · 4 800 Inlägg

Måste erkänna att det var kaxigt! Fattas bara mattsvart ram och matta ringar wink

Audiot som råkat ut för Subarusjukan
tsdi Egenföretagare
11 mars 2009 · 2 496 Inlägg

Rallyhalle skrev:
Såg riktigt ballt ut me tonade framljus smile
Men som Koop sa, grillen ska nog lackas om du ska ha kvar det så. Fast bara grillramen då, kan nog bli lite coolt att ha ringarna i krom iaf smile

//Jacob

Tack ska du ha ! Jo jag håller med ! har tyvärr inte photoshop på denna datorn. Annars kunde jag ju gjort lite snabbt hur det skulle sett ut smile

Geiros skrev:
Jag har varit inne på tonade med. men passar nog inte min. snyggt på rätt bil. alltså snyggt på din

Tack ! Nej det har du nog rätt i ! smile

_Norrland_ skrev:
Ser bra ut  Tycker fälgarna du har som vinterfälgar gör sig riktigt bra på bilen så jag tycker du ska använda dom eller skaffa likadana sommarfälgar  Kanske skulle se bra ut med några grålackarade sådana

Tack ! Jo men lite tråkigt blir det la att ha samma ? smile Eller om man nu la om till sommardäck på dessa och kör 17" S4 orginalen på vintern. Vet inte hur det blir smile

steifan skrev:
Tufft med mörka strålkastare  Men tycker nästan grillen sticker ut lite för mycket där.
Men det är väl kanske inte fel det heller. Bara en tanke. Helsvart grill skulle ju bidra
till 'mörkheten'

Tack ! Jo jag håller med, Men ska försöka få till det i nått dator program så kan jag ju slänga upp en bild här ! har dock inte photoshop på nya datorn =/

koka skrev:
ur har du tonat framlyktorn?

Såg att du letade efter fälgar..
Kanske satsa på något i den stilen jag har?

Ser att du är inne på fjädrar också...
Har själv kört med 30mm säknings fjädrar vilket var bra  men vill man ha de "lilla" extra för att ha en låg bil och väghållning så är coilover the shit..
V-Maxx från J-spec är de ställbara i hårdheten på dämparen också?

Har provat GE-motorsports coilover kit som är EJ ställbara i hårdhet vilket gjorde att jag har dödat mina främre skärmkanter samt att hade jag 4st personer i bilen så var den i botten där bak

Är själv inne på att handla K-sport coilover..

Jag hittade nån toningsfilm på ebay smile Går säkert att köpa vanlig toning för rutorna och skära till det lite noga så funkar säkert det med !

Jo det kanske skulle vara nått! Som sagt alla tips är varmt välkommna!

Usch så vill man ju inte att det ska vara! Vet att min A4 blev lite konstig den med.

Är själv inne på v-maxx då dom har så bra pris! smile

oggy_swe skrev:
blev grymmt  var lite osäker på oken innan men blev kanon

Tack! Jo visst blev det bra smile

robzter skrev:
kör på tonad grill också och kör toning på dimljuset istället istället för att ta bort det. Tyska ingenjörer var nog inte dumma när dom satte dom där

Aa ska kolla hur det blir först smile Mja jag är inte säker på det ! ibland kan nog även dom ha fel ;O

Alex_M skrev:
TSDI: Max 5000 spänn för riktigt fina fjädrar och dämpare. alltså byt inte bara fjädrarna. det blir helknasigt. provade med det på min S4. den blir hård i låga farter. men skumpig i höga. ja you get my point som vi säger i staterna

Okej ! Nu säger alla olika men har bestämmt mig som du säger att strunta i bara fjädrarna.

Vart hittar man för 5k ? smile

Mäki skrev:
Måste erkänna att det var kaxigt! Fattas bara mattsvart ram och matta ringar

Tackar! Jo det kommer om detta behålls smile

www.handlarbilar.se Fordonsbranschens nya annonsportal
tsdi Egenföretagare
19 mars 2009 · 2 496 Inlägg

Beställde Lackbehandling och Lackskydd igår. Lade även till invändig rekond så ska dom göra iordning skinnet så det blir bättre.

Utlovat att lacken ska bli bra mycket bättre och det behövs ! (iallafall om man är lite noga med sånt)

www.handlarbilar.se Fordonsbranschens nya annonsportal
tsdi Egenföretagare
19 mars 2009 · 2 496 Inlägg

Beställde precis sänkning. Får ta coilovers om jag behåller bilen. Känns onödigt att slänga ut runt 10lapp på en bil man kanske inte behåller allt för länge ! smile

www.handlarbilar.se Fordonsbranschens nya annonsportal
tsdi Egenföretagare
19 mars 2009 · 2 496 Inlägg

Köpte även en 740 idag (är på köp humör) här kommer lite bilder smile





https://www1.garaget.org/gallery/archive/11105/598719_kgpzij.jpg
Dräp bil


https://www1.garaget.org/gallery/archive/11105/598722_ld1vtj.jpg





https://www1.garaget.org/gallery/archive/11105/598731_fq3mk9.jpg
Volvo Hor40

Senast redigerat av tsdi (19 mars 2009)

www.handlarbilar.se Fordonsbranschens nya annonsportal
Alex_M Steker som aldrig förr
19 mars 2009 · 503 Inlägg

HAHA. vad köpte du för sänkning då ?

8-)
tsdi Egenföretagare
19 mars 2009 · 2 496 Inlägg

Alex_M skrev:
HAHA. vad köpte du för sänkning då ?

Blev en sån v-maxx eller vad dom heter. 30/20 smile

www.handlarbilar.se Fordonsbranschens nya annonsportal
Supra_robin
19 mars 2009 · 4 663 Inlägg

haha va fan big_smile  ska du ha texten kvar?

tsdi Egenföretagare
19 mars 2009 · 2 496 Inlägg

Saab_Robin skrev:
haha va fan big_smile  ska du ha texten kvar?

Haha det är klart. Skrev ju dit det själv. Blev det inte bra ? wink

nejdå men det är bara lek bil, den håller nog inte helgen ut wink

www.handlarbilar.se Fordonsbranschens nya annonsportal
Supra_robin
19 mars 2009 · 4 663 Inlägg

tsdi skrev:

Saab_Robin skrev:
haha va fan big_smile  ska du ha texten kvar?

Haha det är klart. Skrev ju dit det själv. Blev det inte bra ? wink

nejdå men det är bara lek bil, den håller nog inte helgen ut wink

ahahahah fan va skön de e big_smile  hur mycket fick du ge ?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang