Va gott det är med semester nu man hinner med att göra en massa med bilen.
Dagen började med att åka till däckverksta o kränga av dom gamla däcken som satt på fälgarna när jag köpte dom för ca: 2 år sedan.
De två översta i högen e mina gamla ... sopslut...
Här är fälgarna jag ska renovera dom o lacka dom vita RACE istället för ACE blir det.
Sådär blev det med downpipen, med flexstrumpa på så är det lättare o få det bra bakåt för där ska på racecat med flänsar och sen är det resten avgassystem noname 3" ut till japsen. Möjligt det kommer behövas en liten ljuddämpare på vägen får se va sbf säger.
Har inte ens slipat ner svetsarna här är det funktion före form som gäller.
Garageplatsen för närvarande.
Här är halva taket redo för kolfiber den som är riktspacklad bara det svarta kvar.
Sen var det ju det här med lyftarna. Jag har dragit runt motorn för hand o kikat på lyftarna hur dom arbetar när kamnocken rullar över dom.
Alla går upp o ner utan problem det enda jag kunde se va att när vissa lyftare va i uppläget så rullar ju kammens runda del över dom o då rör dom sig lite (snurrar på plats ) ska dom kunna göra det för det gäller inte alla 16 kanske 6-8 st.
Hur som helst ställde tändningen för den stod ju tokigt fel typ 25 grader och efter gick ju motorn nästan perfekt o missljuden som fanns innan tystnade. Nån som vet vad som sker invärtes som kan påverka detta får gärna dra sina teorier fakta här.
Allt som allt en riktigt lyckad dag känns som det va ett tag sen.
Tommy Out